2024. március 30., szombat

Godzilla x Kong: The New Empire – Godzilla x Kong: Az új birodalom

 

Énszerintem…

Énszerintem nincs olyan, hogy homokféreg. Mert ugye a homokba nem megy a féreg, mert túl szúrós neki. A homok. És olyan nagy homokféreg nincsen is. Mégha kicsi lenne, de az se. Nincsen. A hátára meg felülni, egy nem létező állatnak, az meg egyenesen röhögséges…

Énszerintem nincsen olyan, hogy egy mosómedve pisztollyal lődöz. Mer’ ugye a mosómedve az a szemetet eszi: nem ám kimossa a szennyest, ahogy gondolnád! Nem, nem. Az egy kukabúvár. Ne adjál neki puskát, mert nem tudja megfogni se. Tiszta köznevetség…

Énszerintem nincsenek olyanok, hogy belemész a számítógépes játékba. Hogy mennél már bele? Ráállsz a cédére?! Nincsen is már cédé! Hogy mennél bele, oda, a játékba, hogy pú-pú, puskázol? Sehogysenem, ezt nekem ne magyarázza be senkise…

Énszerintem nincsen olyan, hogy kicsi autóból óriásrobot lesz. Már hogy lenne?! Ott áll kint a Puntóm, azt ne mondd, hogy esténként eljár harcolni! Nem azért van leharcolva, mert harcol, érted?! Hanem hogy öregecske, na… Majd az 1150 cm3-vel mekkora óriási robot lesz belőle? 160 magas?! Hagyjál már, transzformátorsz, hja…

Énszerintem nincsen olyan, hogy csillag háborúk: a csillagok ott vannak az égen! Világítnak, oszt’ ennyi. Nem háborognak! Hogy háborognának már! Tök csendben világítanak. Dzsedi hókuszpókusz, meg ilyenek, mi… Hááát… öregem: aki eztet beveszi, az tök kettyós…

King Kong? Nehogy már ekkora bazi nagy majmok mászkáljanak szerteszana! Hát nem vennéd észre?! Te, anyjuk, ottan jön egy hegynyi, nagy majomállat! Nézzed már! Tök hülye vagy te, Jóska! Miféle majom? Be vagy rúgva mán megint, mi…?! Nincsen olyan, hogy Nagyon Nagy Makicsimpánzgorilla: hogy lenne már ilyen?! Normális?!

Godzilla?! God Zilla?! Itt mindenkinek elmentek otthonról?! Hogy lenne már olyan, hogy taréjos sárkánygyík, ami néha felkapcsolja a lámpát a hátában?! Ki vezetné be oda egyáltalán az áramot, kérdem én? Egy sárkánygyíkba?! De most komolyan: itt mindenki be van baszva…?! Sárkááány?! Hja, az egy volt, a Süsü – de több nincsen, és nem is lesz! Idióták…

Egy Gyűrű Mind Fölött?! Akkor én fölöttem is, ugye?! Hát öcsém, megnéztem: hogy én fölöttem nincs egy gyűrű – se! – az olyan tuti biztos, mint a’ állat! Ki hiszi ezt el?! Én néztem: a többi falumbéli fölött sincsen semmiféle gyűrű! Direkt figyeltem, de nincsen! Ekkor marhaságot… És ebből sorozat vót!

1992-ben láttam a kisúji moziban az 1978-as Superman-t. (Hja, jobb későn, mint soha… :-PPP)

Volt abban minden: Szuperember megállított puszta kézzel egy vonatot – visszafelé forgatta a földgolyót, csupa ilyen hihető, a valóság talaján… oké, nem bírom… hagyjuk… Aztán volt egy olyan pillanat, amikor lement a föld folyékony magmájába, és visszatolta az el/lecsúszott kéreglemezt. Ekkor szólalt meg egy néző a közelemben: „na ezt már nem hiszem el!”. :-)))

Úgy látom, hogy ebből a srácból és barátaiból, mind-mind filmkritikusok lettek, és most mind olyanokat írnak a Godzilla x Kong-ról, hogy „naezmáraztánténylegtúlzás”.

Mondom: a Godzilla(!!!) x Kong(!!!)-ról írják, hogy „ez már túl-zás”. Túmács. Hogy ilyen nincs is. Megugye. Mennyi dokumentum és természetfilm van fentebb is felsorolva, amik mind a valóság tala… izén… állnak.

Aztateremburáját! Abeborulthétizébizét! Hogyakaporszakállú!

Hááát… igen. Most már csak arra lennék kíváncsi (de nem, igazából nem vagyok az… :-PPP), hogy az ilyenek minek mennek el egy olyan filmre, hogy „Godzilla x Kong”?! Miért nem a „Most vagy sohára!” mennek el?! Ott hiteles minden! (…) Számonkérhető, történelmileg ismert tényekkel dolgozik! Nem kitalált, képzeletbeli szörnylényekkel…! Amik igazából nincsenek is!!!

:-DDD

Oké, hagyom már abbafele. :-)

Szerintem:

Kurva jól fejleszti magát a frencsájz.

Véleményem szerint nézhetetlen a Monarch: Legacy of Monsters. Próbát tettem az agyonhájpolt Godzilla Minus One-nal is: 3x veselkedtem neki és hagytam abba – egyszerűen nem tud berántani: unom, untat.

De a Godzilla/King Kong csapatások: valami nagyon kellemes, szerethető szórakozás. :sör:

A New Empire-ben is nagyon szépen alakul, formálódik a Hollow Earth és a Titan Kingdom világa: érdekesen bővül, izgalmas, új szörnyek lépnek be – és egyszerűen nem tudok betelni azzal, amikor Godzilla és Kong vállt-vállnak vetve, együtt harcolnak egy közös ellenséggel. :atomkirály:

Hogy a gyermeki énem? A gyermeki énem nem a „hülye énem”, már megbocsáss. A gyermeki énemet el lehet bűvölni: de nem szereti, ha hülyét csinálnak belőle. (Most rád nézek Star Wars, és nem vagyok kancsal. :-P)

Imádtam Godzilla és Kong (főleg Kong, ugye…) csatáit, imádtam a történet fordulatait, szerettem az emberi, a „humano ex machina” beavatkozásokat (értsd.: „tápolást” ;-) ), az új karaktereket (mind fantázialény, mind emberi mivoltukban), és néha nagyon jókat röhögtem.

„Ez egy pokolbugyor! Mitől félnek ezek még itt?!... ööö… de ebben a pokolbugyorban nagyon jól fel lehet nevelni a gyerekeket!” :-)))

Dan Stevens és Brian Tyree Henry annyi remek, sokszor finom poénnak volt a forrása, hogy szétröhögtem az agyamat! :-D :sör:

Én nagyon remélem, hogy ők ketten kapnak egy külön filmet, amiben ők a főszereplők! Mármint, a szörnyek mellett, úgy értem… :-)

Számonkérni a Godzilla x Kong-ot…? Most komolyan? Baszki…

Ez egy nagyon érdekes, izgalmas világ, ha már a Pacific Rim frencsájz beleállt a földbe – itt még lehetnek (és remélem, lesznek is!) remek fantáziaszörny-csaták!

És itt a fantáziának a Hollow Earth sem szab határt: „Csak 5%-át ismerjük az Üreges Földnek!”. (Mint ahogy az óceánoknak is, teszem hozzá…).

Szerintem kreatív és rendkívül szórakoztató a Godzilla x Kong: The New Empire. Én minden másodpercét élveztem.

Láttam elég bárgyú, nézőt ostobának néző, inkoherens, önmagának, saját világának ellentmondó, saját szabályait felrúgó badarságot – az e posztban tárgyalt alkotás nem tartozik ebbe a csoportba.

Kong for President! 9/10


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése