2020. április 29., szerda

Znaki – Rejtély a hegyekben s01


Figyelmeztetés! Úgy kezdj bele a sorozatba, hogy a második évad is be legyen tárazva!

Én szóltam… ;-) :sör:


Hát, mélyen tisztelt Barátaim az Úrban… akkor a Znaki s01.

Kezdem azzal, hogy nagyon reménykedtem abban, hogy főként a cseh Pustina s01, de nem kevésbé a francia Zone Blanche s01-s02 sorozatok nyomdokába fog lépni…

…mit is mondjak: reményeimben nem csalatkoztam. :sör: :thumbsup:

Talán a kelet-európai feeling miatt, de a Pustinával jobban hajaznak egymásra – ám a Zone Blanche is ott lohol az összehasonlíthatóság második helyén.

De mindkettő – pontosabban: mindhárom! – sorozat bitangul berántós. :sör: :respect:

Pár szóban a történetről.

Sowich Dołach – vagy másnéven Sowie Doły egy fiktív lengyel kisváros, ahová új rendőrkapitány érkezik Michał Trela személyében (Andrzej Konopka).


Hamarosan gyilkosság történik, ami a város lakóit kísértetiesen emlékezteti egy tíz évvel korábban történt, megoldatlan emberölésre – amiről senki nem szeret/akar beszélni, amiről mindenkinek megvan a saját véleménye… és a saját érintettsége.

Itt tervezi megnyitni a bányáját a nagyképű pénzember, Targosz (Mariusz Ostrowski) – amiben segítségére van a város dörzsölt, minden hájjal megkent, semmitől vissza nem riadó polgármestere, Antoni Paszke (Mirosław Kropielnicki).

Valamint a kisvárosban vezeti a saját „vallási közösségét” a különutas szektavezető, a nem kevésbé aljas és számító Jonasz (Andrzej Mastalerz), aki szintén a saját pecsenyéjét sütögeti.

Megmondom a frankót: Paszke és Jonasz két olyan rohadék a sorozatban, hogy a tenyerem viszketett, valahányszor csak megláttam valamelyiküket – és a szereppel azonosítottam a két nagyszerű színészt is, akik megformálták őket. Most, a rivjúírás során kerestem rájuk, és döbbenettel látom ( :gyagya: :-S ), hogy egyébként milyen két mosolygós, szimpatikus ember. :meaculpa:

Szóval: respect, Mr. Mirosław Kropielnicki és Mr. Andrzej Mastalerz – döbbenetesen jól alakítottak. :leborul:

 


De azért, hogy a női egyenjogúságot is idecitáljam: a legellenszenvesebb, legszemetebb karakter mégis Paszke polgármester öntörvényű, igazi aljas rohadék lánya volt, Agata (Helena Englert).
 


Amilyen szép lány Helena Englert, olyan ocsmány a megszemélyesített karaktere. Egy idő után fizikailag viszolyogtam, ha megláttam a képernyőn… ami azért nagy szó. :-P

Szóval, van itt kérem bőven a legaljáról… :-PPP

Ám érdekes módon mégsem a sok negatív karakter dominálja a sorozatot: hanem a pszichésen sérültek.

Én a magam részéről úgy neveztem el a helyiséget: „A Zakkantak Városa”.

Itt aki nem egy aljas rohadék – az zavarodott, szellemi és/vagy lelki sérült, alkoholbeteg, gyászba belerokkant, beszűkült, pszichopata és/vagy skizofrén.

Egy pszichológusnak és/vagy egy pszichiáternek igazi esettanulmány lenne a sorozat, én mondom. :-P
:-)

Az első évad nyolc részes, és megmondom a frankót, négy részig úgy elnéztük-nézegettük a dolgot: érdekes volt, de semmi extra – érezhető, hogy lesz/lehet itt valami komoly, de csak úgy szőrmentén hintették a dolgokat…

…aztán a második négy részt úgy toltuk egymás után, hogy állandóan a körmünket rágtuk és a fejünkhöz kapkodtunk!
 

És a nyolcadik rész végén én személy szerint úgy éreztem magam, mint a szügyön szúrt bika.
:-OOOO

Ugyanis _nem zárul le(!!!)_ a történet, és egy olyan cliffet toltak az arcunkba, hogy feljajdultunk!

De én örültem: semmi gáz, már megy/lement a második évad, holnap nézzük tovább!

Igen ám: csakhogy még nincs hozzá felirat. Semmilyen. :-PPPP Pláne magyar – de még angol se. :-OOOO Lengyelül meg nem értünk. Sajnos. :-/////

…és most itt állunk megfürödve/leizzadva (a nem kívánt törlendő! :-) ), és napjában 4x-5x csekkolom az ismert site-okat, hátha kikerült a második évad felirata. :ihopeso:

Oké, azokkal pedig maximális együttérzésem, akik 2018-ban nézték meg az első évadot (amikor leadták!) – és 2020-ig vártak a másodikra (amikor végre az is kijött!). :sör:

Nem hiszem – sőt, maximálisan bízom benne :respect: –, hogy a készítők elcsesznék a folytatást, mert eddig marha jól keverték a kártyákat: szerintem ez egy nagyon jó sorozat lesz. :thumbsup:



…csak legyen végre hozzá magyar, vagy angol felirat…
:fingerscross:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése