2019. augusztus 15., csütörtök

The Best of Enemies & The Wedding Guest & Journey to the West: Conquering the Demons


Egy jó filmről! :thumbsup: …és két rosszról. :-PPP


The Best of Enemies


A film egy valós esetet dolgoz fel, amikor is 1971-ben, az észak-karolinai Durham-ben egy afroamerikai aktivista és egy KKK-klánvezér küzdenek meg egymással a diákok integrációja okán egy városi bizottságban.

Ann Atwater (Taraji P. Henson) és C.P. Ellis (Sam Rockwell) története nagyon jól mutatja meg a USÁ-ban élő/élt/megélt rasszista gondolkodást, és ezek kibékíthetetlen ellentétét.


 Persze, épp ez az eseménysorozat az, ami megmutatja, hogy… ha jobban belegondolunk… nem is annyira áll szemben ez a két oldal, és nem is annyira kibékíthetetlen ez az ellentét.

Sam Rockwell ismét (újra és megint!) a legjobbját hozza, és nagyszerűen mutatja be a cinikus, rasszista máz mögött megbújó… embert. :sör:

Mint ahogy 2017-ben a legjobb alakítást nyújtotta a „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” -ban :respect: szerintem a „The Best of Enemies” is vaskosan az ő vállán nyugszik – de meg is tartja azt, erőlködés nélkül. :thumbsup:

Taraji P. Henson viszont nem kápráztatott el: nehéz is lett volna, hiszen jellemfejlődése nincs, vagy épp csak alig van – míg a Sam Rockwell megformálta C.P. hatalmas pálforduláson esik át, és Rockwell alakításának köszönhetően ez a változás teljesen hihető.

Annál is inkább, mivel a valóságban is megtörtént… ugye. ;-)

Visszatérve Taraji P. Hensonra: ahogy elnéztük, sokkal súlyosabban kidomborították Ann Atwater külső tulajdonságait, mint a belsőket. A vége felé egyre jobban zavart, ahogy a „néger asszony paródia”-figura jött-ment, és beszélt a képernyőn. Úgy járt-kelt, mint egy lúdtalpas kacsa, lábait szétdobálva döcögött – és olyan ordenáré „fekete” akcentussal beszéltették, hogy hasogatta a fülünket. Mintha nem életre kelteni akarták volna a főhősnőt, hanem kikarikírozni… :-///

Szerencsére a film mögötti történet valósága, valódisága, és Sam Rockwell alakítása nekünk megmentették az élményt. :sör:

„I'd like to show you all something. This is my Klan membership card. I was given this card 12 years ago. It's been in my wallet ever since. In fact, I cried when they gave me this card. And I grew up in a house where I was taught men don't cry. But I cried anyway. I cried because it was the first time in my life I didn't feel alone. Sure, I was married with a family. That's not the kind of alone I'm talking about. As a man, you're expected to take care of that family. And I was having a hard time doing that.
We were struggling, so... There I was. I was a part of something now, something much, much bigger than me. And then, when they made me president, boy, I was over the moon. Poor old C.P. Ellis, president of something. Whoa.”

Annyit azért hozzáfűznék, amit mi Katicámmal a film végén összegeztünk: ha nem egy csóró melós C.P. Ellis (aki tudja, mi az a szegénység – ami az afroamerikaiak sajátja is…), és nincs a beteg, autista gyermeke miatt kiszolgáltatott helyzetben (még „Nagy Küklopsz Sárkánylovag Csuklyacimbi” léte ellenére is…), aligha lehetett volna meggyőzni bármiről is.

És akkor se, ha a felesége (Anne Heche) is ugyanolyan fafejű rasszista lett volna, mint sok klántag asszonya – de ő sem olyan volt.*

Ezért viszont sokkal jobban átlátta, hogy mennyi a közös bennük az afroamerikai lakossággal – és helyzete miatt nem őket (vagy bárki mást) hibáztatta.

Két olyan ember állt egymással szemben, akik valójában azonos platformon voltak. De erre rá kellett ébredni, persze. :sör:

Érdekes film volt a „The Best of Enemies”. :respect:

Ann Atwater
(1935-2016)



Claiborne Paul „C.P.” Ellis
(1927-2005)
 


* = az Anne Heche megformálta feleség karakteréhez azért fűződik egy filmes baki. Nem szoktam ilyenekre vadászni, sőt, kiszúrni sem szoktam őket – de ez majd’ kibökte a szememet. :-P :-)
Anne Heche átmegy Ann Atwater házához, hogy megköszönjön valamit, a tornácon megáll, a bejárati ajtó nyitva, csak a szúnyoghálós ajtó van becsukva, és Anne Heche az ajtófélfán kopog. Bentről harsány „Ájm kámin” harsan, és a kamera a szúnyogháló előtt toporgó feleséget mutatja a lakásból kifelé filmezve. A feleség ekkor eszmél, hogy egy fél arcát eltakaró napszemüveg van rajta, és mielőtt a Ann Atwaterrel szemkontaktusba kerülne, gyorsan lekapja a napszemüvegét.
A kamera ekkor az az előszobába beforduló Atwatert mutatja, aki elképedve veszi észre a fehér nőt az ajtó előtt. A kamera újra vált: immár a verandán álló feleség válla mögül látjuk, hogy az afroamerikai nő a szúnyoghálóhoz lép, és kinyitja azt, és ekkor Anna Heche újra(!) lekapja a napszemüvegét, amit úgy látszik, valamiért három-öt másodpercen belül ismét felvett. :-))))

Persze, van olyan, hogy az ember nem tudja eldönteni… ;-) :-DDD


The Wedding Guest
 

Dev Patel film, ezért vágtunk bele.

…de nem kellett volna. :-///

A „contract” menyasszony-szöktető és a megszöktetett menyasszony road-movie-ja sajnos nem valami izgalmas filmélmény.

Az ember csak várja-várja, hogy majd lesz valami csattanó, valami nagy fordulat… aztán egyszer csak vége a filmnek (96 perc).

Katicámmal összenéztünk, és ő mondta ki azt, ami nekem is egyből a számra csúszott volna: „Ez a vége?! Na, ne mááár…!”. :-OOO

Igazi semmirevaló film: a semmiből indul és a semmibe tart, semmilyen karakterekkel – és nem is ismerünk meg benne senkit. :-///

Kár a rászánt időért… :-PPP


Journey to the West: Conquering the Demons



A múltkor, amikor a kínai éves sikerlistát beidéztem nektek, megakadt a szemem ezen a címen – és arra gondoltam: „valami jó kis fantasys-démonos marhaság, meg kéne nézni, hátha jó!”.

Nos… nem az. :-///

Gondoltam, hogy írok róla még valamit… de nem fogok. Nem ér annyit az egész. :-PPPPP

Ha eddig kihagytátok a 2013-as év Kínában legtöbb bevételt hozott filmjét – akkor ez most már maradjon is így. Jobb lesz nektek… :-P :-) :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése