2018. február 21., szerda

Three Billboards Outside Ebbing, Missouri – Három óriásplakát Ebbing határában & Kedi – Isztambul macskái & Lady Bird & Justice League – Az Igazság Ligája



Már kétszer kezdtem bele a Kojot-ba… de az első 20 perc olyan tehetetlen dühöt, olyan fájdalmat, olyan haragot, olyan keserűséget hozott ki belőlem, hogy legszívesebben… ki sem mondom.

Muszáj megnéznem: de fel kell vérteznem magam hozzá. Jobban, mint azt gondoltam volna.


Three Billboards Outside Ebbing, Missouri – Három óriásplakát Ebbing határában



Eddig sem volt kétségem afelől, hogy Martin McDonagh olyan rendező, akinek a filmjeit egyszerűen muszáj megnéznem: mert én leszek kevesebb, ha kihagyom azokat. :respect:

A Three Billboards méltó ehhez a hagyományhoz. :leborul:

Basszuskulcs…

Hogy tud Martin McDonagh játszani az egyszeri nézővel? Hogy tud állandóan olyan karaktereket filmre vinni, akik nem pusztán feketék és fehérek, hanem „Igazi Emberek”? Hogyan tudja film közben állandóan úgy alakítani a cselekményt, hogy közben folyamatosan változik az ember hozzáállása egy-egy szereplőhöz?

Imádom, amit művel velem. :repect: Imádom az összetett történeteit, az Embereket, akiket filmre visz, imádom a hibáikat, a bűneiket, a megbánásukat, a bűnbocsánatukat, a gyűlöletüket, a szeretetüket.

Olyan filmet tett megint elénk, hogy az ember utána napokig még azon agyal – de abban 100%-ig biztos lehet, hogy több és jobb ember lett tőle. :respect:


Frances McDormand nagyszerű főszereplő – Woody Harrelson elcseszettül pompás seriff – de engedjétek meg nekem, hogy személyes kedvenc színészemet mindkettejük fölé helyezzem, és ő nem más, mint a zseniális Sam Rockwell. :leborul:


Amit Sam Rockwell letett és beleadott ebbe a filmbe, ahogy Martin McDonagh megírta a karakterét… szerintem simán ellopja a showt a többiek elől. :respect:


…és ezt észre sem veszed, szinte lépésről-lépésre csúsztatja egyre előrébb magát, úgy, hogy amikor a filmnek vége van egyszer csak arra eszmélsz… hogy ez az ő fejlődéstörténete volt.

És még hozzá milyen brutális… :respect:


Rohadt jó lett a Three Billboards. Must see.
:leborul:


Kedi – Isztambul macskái


Macskás film, macskaszeretőknek. Én imádtam. :-)

Aranyos volt, szerethető, pompás képekkel, remek hangulattal.

Nem nagyon van róla mit mondani: aki szereti nagybajszú, doromboló egérvadászainkat, annak remek élmény lesz. :sör:

Mint nekem is. :thumbsup:


Lady Bird


Erre szokták azt mondani, hogy „coming of age movie”.

Én bírom Saoirse Ronan-t, és Laurie Metcalf is nagyon jó volt, de valahogy… az egész hagyott bennem hiányérzetet.

Hogy ez most akkor mit is akart jelenteni…? :-S

Nem volt rossz elnézegetni, hogyan zajlik az élet a vallásos középsuliban a magát különcnek tartó lány körül, hogyan követi el hibáit, hogyan esik-kel, hogyan jönnek-mennek körülötte szerelmek-kapcsolatok.

De valahogy… arra gondoltam: miért különleges ez a lány, hogy az ő története kívánkozott filmre?

És erre az a válaszom, hogy csak azért, mert „Lady Bird”-ként nevezteti magát.


Erről nekem pedig valamiért menten Regős Bendegúz (Olvasztó Imre – RIP) jutott eszembe’, hogy:

„Nekem mindegy, ha mindjárt boldogságos ifiasszonyként is hívatja magát, nyanya!”
:-)))

Persze, gimiben (még) mindannyian különlegesek voltunk, nincs is ezzel semmi baj.

Mondjuk, nekem volt pár olyan osztálytársam, akikről érdekesebb „coming of age” filmet lehetett volna készíteni, mint Lady Bird-ről sikerült… :-PPP

Akinek középsulis lánya van, az szerintem egy érdekes filmet találhat neki a Lady Bird-ben.

Másoknak azért nem ajánlom, hogy az időt töltsék vele.


Justice League – Az Igazság Ligája


Amikor agymosásnak akarok valami szimpla akció/kaland/képregényfilmet, akkor azt nem úgy gondolom, hogy az a film legyen olyan agymosott, mint egy nerfideszes, vagy olyan faékszerűen ostoba, mint egy kádéenpés. :-PPP

Ritka szahar filmnek látszó tárgy volt ez, megérett a tűzre. :-((( :thumbsdown:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése