Pár napja Kostyál Márk és az általam hónapok óta várva-várt filmjének kálváriája körül forog
minden gondolatom, és tudom, hogyha megnézem, az élmény (megint) „el fog fedni”
pár jobb sorsra érdemes alkotást, ezért most gyorsan megírom ezt a rivjút – és
csak utána ugrok neki a Kojotnak.
Addig is: veled vagyok, Kostyál Márk. :respect:
Table 19 – A
19-es asztalnál ülők
Mint azt ti is nagyon jól tudjátok már, időről-időre fel
kell hajtanom Katicámnak valami „csajos-romantikus” filmet, amit aztán nekem is
jól meg kell néznem… :-S :-)
Igen, ez sokszor fájdalmas kihívás egy házasságban: de
most egyáltalán nem volt az. :thumbsup:
Bakker, nagyon tetszett! :sör:
Oké, a szereposztás szvsz parádés: Anna Kendrick – a legbájosabb színésznő, akit ismerek: egyszerűen imádom
:-)
...Lisa Kudrow(!), Craig Robinson, Stephen Merchant, Tony
Revolori (The Grand Budapest Hotel – ha nem ugrana be :sör: ) és a
tüneményes, 88 éves June Squibb.
Mondanám, hogy ilyen szereposztással nem lehet hibázni:
de tudjuk jól, hogy lehet – viszont Jeffrey Blitz
nem hibázott! :sör:
Mondjuk, én már akkor megnyugodtam, hogy „nem fog fájni”
nekem a film, amikor megláttam, hogy kik írták: Mark és Jay Duplass, valamint Jeffrey
Blitz. :sör:
A Duplass-tesókkal
még nem nagyon ment mellé film, szóval, bizakodóan vágtam bele a közös, esti
programba – és nem is csalódtam. :sör:
Ez egy imádnivaló, szeretetreméltó film, egy üde,
könnyed, felemelő szórakozás – talán magát a mozit is az ilyen alkotásokért
találták ki. :respect:
Egy esküvőn vagyunk, ahol 19 db számozott asztal
található, amik mellé komoly ültetési rend vonatkozik– és a 19-es számú
asztalnál (mint utolsónál, természetesen) a „maradék” ül: akiknek „illett volna
inkább el sem jönnie”. :-P
A fenti sztárparádé kerül ehhez az „pária” asztalhoz,
egymásnak vadidegenként, mindenki a saját bújával-bajával, titkával-sérülésével…
hogy az est végére barátokként távozzanak, és talán egyedüli olyan „nem rokon” vendégekként,
akiknek az esküvő igazi örömteli élmény lett.
Rengeteg bájjal, humorral találkozunk: ebben élenjárnak a
házaspárt formáló Lisa Kudrow és Craig Robinson :-D, valamint Stephen Merchant :-DDD…
…de aztán mindhármuknak vannak olyan pillanatai, amikor
az embernek szétfut a mosoly az arcán – és a lelkében összemelegszik valami
nagyon jó. :respect:
Nem úgy, mint June
Squibb karaktere, Jo dadus
szerepében, aki az első pillanattól az utolsóig végtelenül szerethető.
:respect:
Tony Revolori
talán a legkevésbé… hm… „erős” karakter, és a hozzá fűződő poénok… hm… „nem
annyira emlékezetesek”. Sajnos. :-/
Ám Anna Kendrick
folyamatos tüneményessége és bája olyan átütő, és a történetszála olyan
markánsan van jelen, hogy a film simán elbír egy haloványabb tagot az
asztaltársaságban.
Egy nagyon szerethető, emberi gyengeségében mulattató, végtelenül
felemelő alkotás a Table 19.
Rég nem láttam ennyire remek darabot a műfajban.
:respect:
Happy s01
Igazából tetszett, igazából jópofa volt, igazából
szerettem ezt a műfaji keveredést-kavarodást, amit felmutatott…
Igazából marha jó volt a két főszereplő Christopher Meloni :sör: (akit én még a
büdös életbe’ nem láttam sehol… :meaculpa: ), és Patton Oswalt (akit meg ebben a sorozatban nem láttam, ugyanis „csak”
a hangját kölcsönözte Happy-nek)…
Igazából mindig is szerettem a rajzfilm és a „valós” film
keveredését (Mary Poppins, Roger Rabbit, Space Jam)…
Igazából, minden megvolt/van a sorozatban, ami miatt
örökre bevésődhetne, etalonná válhatna…
…de valahogy… igazából nem fogott meg teljes mellbedobással.
:-/
Ahogy haladt előre a sori, valamiért egyre kevésbé vártam
az új részeket… és az utolsót (értitek, a végső katarzist, a megoldást, a
csúcspontot! :-O ) kötelességtudatból néztem végig.
Komolyan mondom, még én is agyalok ezen, olyan
érthetetlen és megfoghatatlan számomra az egész…
…ám egyelőre csak azt tudom, hogy… nem vett meg kilóra,
mint ahogy vártam, ahogy szerettem volna.
Olyan keserű íz van a számban… a csalódottság keserűsége.
Pedig jó volt. Ehhh. :-(
Dunkirk
Ezzel annyi bajom van, hogy felsorolni sem tudom. :-PPP
De nem is akarom. :thumbsdown:
_Nekem_ nem
adta át Dunkerque igazi drámáját…
A „Darkest Hour” után vártam volna a
Calais-ban állomásozó 4000 halálraszánt katona, heroikus last stand-jét – „Siege of Calais” , de itt egy büdös hang nem volt róla…
A fejvesztve, egymást
megölve/megöletve/eltaposva/kilökve/lelövetve mindenáron az életéért menekülő,
mondjuk ki: gyáva katonák története… valahogy nem fogott meg igazán.
A magányos angol pilóta (Tom Hardy) egyedüli harca… hááát… nem tudom. Tényleg egyetlen egy
vadászgépe volt fent az angoloknak össz-vissz? És ő pedig megjelent mindenütt?!
(A színészi munkája meg marha izgalmas lehetett: végig
ücsörögni a blue/green/akármilyen boxban, és jobbra-balra, fel-lenézve „ratatatázni”.
Biztos komoly színészi kihívás volt. Hogy úgy tegyen, mintha érdekelné ez az
egész. :-P )
Az öreg és a fiatalok áthajózása érdekes lett volna: de
oda is került egy pánikba esett, PTSD-s, vagy szintén szimplán gyáva angol katona…
és így ez se érdekelt különösebben. Sőt, leginkább ez a szál idegesített. :-P
Értem és tudom, hogy egy háborúban nem csak hősök, hanem
gyávák is vannak – de itt túl sokat foglalkoztak az utóbbiakkal… legalábbis, az
én szájízemnek.
Egyik nézőpontot fűzni a másikba, egyik idősíkot váltani
a másikkal, egyik érdektelen karakterről ugrani a másik érdektelenre… :eeekkk:
Te, emberek. Ez egészen biztosan AZ a Christopher Nolan ÍRTA és rendezte…?!?!
Tutira…?!?!
Mert én ezt nem veszem be. :-/////
Érdekes, a Dunkirkre a hatalmas ováció után más ismerőseim is fanyalogtak már... Sokára lesz még, hogy bevállalom.
VálaszTörlésA happyből lefordítottam a teljes képregényt a C4A oldal számára, mert jó sztorinak tartom, de ahogy levélben is írtam, valahogy a vége, a megoldása hiányérzetet hagyott bennem. Eszerint a tévésorozat is...
Engem az zavart a Happy-ben, hogy az első rész 15. percében felvezették azt, hogy:
VálaszTörlés"Mama, the world... It's run by devils. They... they look like people, but they're devils."
És egész évadon keresztül nem foglalkoztak ezzel a szállal. :-/
A kislány utáni nyomozás se volt rossz, de valahogy... lehetett volna (még) jobb is, ha behozzák a démonokat, a velük való konfrontálódást. Ha már elhintették. :-P
Erre a záróepizódban újra felhozták: hogy majd a második évadban. :-P
Olyan volt ez a sori, mint a mogyorófavirág: sokat ígér, keveset ád. :-/
Hű, hát szerintem ezt nagyon átvitten értették, azaz az emberi gonoszságra... Persze hogy mit találnak ki a tévésorozatban, azt nem tudom. De ha a képregényből indulok ki, akkor ilyesmire ne számíts, teljesen más csapáson halad. De akkor ezek szerint nem zárták le az első évadban? Tehát Sax története nem zárul le?
VálaszTörlésNem, a kislány keresése volt a főcsapás, és az ért véget, valamint az történt, hogy Happy átnyergelt Sax-hoz, hogy most már neki van nagyobb szüksége rá.
VálaszTörlésÉs a Blue szál határozottan úgy fejeződött be, hogy ott bizony valódi démoni aktivitás van: az "élőholt" Mike "átadta" a börtönben Blue-nak az addig az ő testét "mozgató"... valamit.
Ja, bocsi, akkor valóban erőteljesen átírták, így nem tudok nyilatkozni. A képregény azzal zárul, hogy Sax megmenti a kislányt, de belehal. Démoni szál nincs.
VálaszTörlésHűűű... Piff neki. :-P Azért... az rendesen rontott volna (nálam) az élvezeti értéken, ha a végén Sax meghal. :-O
VálaszTörlésAkkor nyilván eleve úgy tervezték, hogy a második évad meg a démonos lesz.
Igen, akkor mindent visszaszívok, teljesen átvariálták a koncepciót.
VálaszTörlés