2019. január 12., szombat

Searching – Keresés & Don’t Worry, He Won’t Get Far on Foot & Den skyldige – The Guilty – A bűnös


Bocsánat, mea maxima culpa, my bad. :sör:

Nem így terveztem, nem is így jeleztem előre – nincs mit magyarázkodnom: az én hibám.

Szerettem volna sokkal hamarabb jelentkezni a jó filmekkel (mintha nem késtem le volna velük így is, hiszen mind 2018-as… :-P :-/ ), de ez nem történt meg.

Most próbálok viszont annál lelkesebb lenni: ha már egyszer végre ilyen remek szériát tudhatok magam mögött. :sör: :-)


Searching – Keresés


Arra gondoltam: ez a csúcs. Ez a tavalyi év legjobb filmje. :sör:

Le sem bírtuk venni a szemünket a képernyőről, szinte lélegzetvisszafojtva lestük a kétségbeesett apa (John Cho) kutatását az eltűnt lánya után.

Ez pedig annak a fényében különösen döbbenetes, hogy szinte az egész film a számítógépen, mobiltelefonon, videótelefonon, skypon, chat-szobákban, fájlmegosztókon, közösségi oldalakon, videómegosztókon, webkamerákon zajlik – vagy pontosabban: azokon keresztül áll össze a történet.

És döbbenetesen izgalmas. :respect:

Az egyedülálló, özvegy apának eltűnik a lánya, és telefonon, interneten, közösségi oldalakon keresztül próbálja megtalálni.

És már az első lépéseknél ráébred: a lánya egyáltalán nem olyan, mint amilyennek ő hitte, „ismerte”…

Az okoseszközök és a számítógép segítségével zajló nyomozás marha izgalmas, és remek fordulatokat rejt – talán csak az zavart egy kicsit, hogy apa olyan könnyen töri fel a lánya jelszavait, és jut be a fiókjaiba, hogy csak pislogtam… Bár volt momentum, amikor apa konferencia-híváson munkáról tárgyalt, de abból nekem nem jött le, hogy vmiféle számítógépes guru és/vagy programozó lenne a szakmája. :-/

Szerintem, nem lehet, de nem is érdemes többet beszélni rajta. :sör:

Must see.


Don’t Worry, He Won’t Get Far on Foot


A „Searching” után néztem, és arra gondoltam: „na EZ a tavalyi év legjobb filmje!”. :sör:

Joaquin Phoenix… megint. Újra és megint. :respect:

Nézed a filmet, és arra gondolsz: „basszus, ezt _senki más_ nem tudta volna így, ilyen hitelesen eljátszani, ahogy ő”. :respect:

Azt gondoltam (hja, igen, gondoltam én már sok hülyeséget, aztán meg estem jól pofára… :-P :-) ), hogy a „The Sisters Brothers” a legjobb alakítása… nos, ezt át kell értékelnem a „Don’t Worry”-fényében. :sör:

Ahogy pereg a film, ahogy telnek a percek – és végül lecseng az „end credit”, ugyanaz a fájdalom érintett meg, mint amikor az „End of the Tour”-t néztem meg…

…hogy már csak akkor látom egy elképesztő, egy zseniális, egy inspiráló ember történetét, akkor szerzek róla tudomást, amikor már eltávozott az élők sorából. :RIP:


Valahogy ez mindig így van? Hogy csak akkor tudunk/kezdünk értékelni valakit, amikor már nem él…?!

Miért…?!


De méltatlan lennék, hogyha nem dicsérném kellőképpen Donnyt, a mentort megformáló Jonah Hill-t. :leborul:

Kezdem azzal: először meg sem ismertem – én egy dagi, vicces sidekick srácként emlékeztem rá, itt meg teljesen slank: és ráadásul a szerepe sem illett az én régi emlékeimbe.

És bitang jó a srác. :sör: Olyan beszélgetései vannak Joaquinnel, hogy csak pislogtam…


Oké, a csoportterápia mindig is tetszett nekem, mint filmtéma (szerintem marhára rám is férne egy igazából is… de helyette egyelőre blogot írok :-P :-) ), szóval, ahogy az önsegítő csapat működik és együttműködik, az nekem igazi ínyencség.

És a Jonah Hill alakította mentor valahogy… olyan irigylésre méltóan bölcs, empatikus, és értelmes srác, hogy nem csak őt irigyeltem, de mindenkit, aki beszélhetett vele.

A francba: marha jó film. Überelte nálam a „Searchinget”. :sör: :thumbsup:


Den skyldige – The Guilty – A bűnös


A fenti kettő után néztem meg, és elképedve voltam kénytelen felülbírálni korábbi kijelentéseimet.

Mert _EZ_ a tavalyi év legjobb filmje. :leborul:

Általában a kanapén héderelve, elfeküdve, könyökölve, de mindenképpen hátradőlve nézem a filmeket.

A „Den skyldige” alatt egyre előrébb hajoltam… majd előrébb ültem… végül csak fél fenékkel a kanapén szorongtam végig az egészet. Nem tudok mást mondani-gondolni: egyszerűen beszippantott, magához/magába húzott a történet.

2005-ben, a Sin City-t indítottam el a lejátszón, és a tévé előtt megállva(!) néztem egy darabig, hogy milyen minőségű a felvétel, és mennyire értem az angol feliratot.

…fél óra elteltével tudatosult bennem, hogy még mindig a tévé előtt állok, és úgy nézem a filmet… és mivel emiatt elég hülyén éreztem magam, fél fenékkel (mint aki ugrásra kész) a kanapé szélére ereszkedtem, és úgy folytattam tovább…

Most ugyanez a feeling csapott meg a „Den skyldige” alatt, ami egyszerűen egy döbbenet.

Mert a „Sin City” az „Sin City”, oké – berántott, mint a gépszíj, mert soha nem volt hozzá hasonló. :sör:

De az, hogy amikor egy rendőr, Asger (Jakob Cedergren) folyamatosan telefonálgat a segélyhívó központból, ugyanilyen berántást produkáljon – az minimum egészen elképesztő. :respect:

Mert ennyi a történet: segélyhívó-ügyeletben lévő Asger segít egy kétségbeesett nőnek.

De olyan dráma bontakozik ki ebből, hogy a fal adja a másikat.

Ahogy jönnek, buknak ki a fordulatok, az ember se köpni, se nyelni nem tud, csak tágra nyílt szemmel bámulja a képernyőt.

És egyszerre várja, hogy csörögjön a Asger telefonja – és egyszerre fél attól, hogy újra meg fog csörrenni…


Eszelősen jó thriller a „Den skyldige”. Most ezt tartom a tavalyi év legjobb filmjének (de nálam csak a 2020-as listára fog felkerülni… :-/ :-P ).

Persze, hacsak nem übereli mégis valami… valamikor. ;-) :sör:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése