2018. július 1., vasárnap

Detectorists s01


(Úgy döntöttem, hogy Lance (Toby Jones) ötödik részben elhangzott monológját fogom csak beidézni ebbe a rivjúba. Sokáig csemegéztem, hogy innen ezt-onnan azt, ebben az epizódban az volt a legjobb-abban az epizódban pedig az: számtalan lehetőségem volt, jobbnál jobb idézetekre. :sör:

De végül Lance monológja mellett tettem le a voksomat, mert… talán az a leges legszebb.

Részekre osztom, mert egyben talán sok(k), de amikor olvassátok, vegyétek figyelembe, hogy egybefüggően hangzott el. :sör: )



„Look... it used to be me and Andy, right. This was our escape from the rude world, from the madding crowd. You know, we were quite happy finding junk and talking bollocks and then you come along and throw a shoe in the works. Do you know how often we find gold? Never!”


Eszméletlen sorozat. Lenyűgöző. Végtelenül szerethető. Keserédesen vicces. Emberi. Csodás.
:respect: :leborul:


Rákerestem (véletlenül… :-P ), mert annyira szerettem benne Mackenzie Crook-ot, annyira fantasztikusan remek szereplő volt benne, hogy nézegettem a neten a dolgait.

Így döbbentem rá, hogy a(z egyik) főszerep mellett az egész sorozatot ő írta és rendezte!!!
:eeekkk: :amazing:

Eszem-izém megáll… :respect: :megarespect:

Az imdb-n az egyik user úgy írja a rivjút a soriról: „My faith is restored” – és ezzel tökéletesen megfogalmaz mindent. :sör:


Amikor az ember keserűen azt mondja/arra gondol: „manapság már nem tudják tartani a sorozatok az arányokat” – akkor nézd meg a Detectorists első évadát, és visszatér a hited. :sör:

Sokat röhögtem közben, eszméletlenül sokat. :-) Többet, mint sok „direkt” sitcomon… :-P De sokszor csak mosolyogtam – és el sem tudom mondani, hányszor fogtuk meg egymás kezét Katicámmal a sorozat nézése közben. Mert annyira jó érzések öntöttek el minket. :feelgood:





„We never find it. And that's what we're looking for. We don't say that. We don't say we're looking for gold. We pretend we're happy, you know, finding buckles and buttons and crap, but what we're hoping for... is gold.”


Ennyi remek (általam javarészt ismeretlen… :shameonme: :-( ) angol színészt látni egy sorozatban, már régen volt szerencsém.

Mackenzie Crook (Andy) és Toby Jones (Lance) párosa zseniális. Több, mint jó: fantasztikus. :respect:




De mellettük a lányok: Rachael Stirling (Becky) és Aimee-Ffion Edwards (Sophie) nagyszerűek és csodálatosak. :leborul:

Gerard Horan (Terry) és David Sterne (Bishop) pedig személyes kedvenceim. :sör: :-)))




Többről szól ez a sorozat, mint néhány „szerencsétlen” amatőr „kincskereséséről” (a „lúzer” szót Katicámmal már az elején megbeszéltük, hogy nem használjuk ezzel a sorozattal kapcsolatban, mert végtelenül megalázó és determináló – nem méltó a karakterekhez).

Szól barátságról, szerelemről, együtt és egymásért élésről, együtt töltött minőségi időről, egymás hobbijának tiszteletben tartásáról – és persze, azért a kincskeresés öröméről is… :-) :sör:




„Find one piece of gold. Something that's been held by Saxon or... Roman. One of the other ancient peoples that once roamed this land before us.”

Közben olyan csodálatos zenével, olyan már-már meseszép képekkel operál a sorozat, hogy az embert teljesen elandalítja és magával ragadja.




Szinte már-már meg is lepődtem, amikor úgy röhögtem egy-egy csöndes, megindító, festményszerű kép után, hogy majdnem félrenyeltem a popcornt… :-DDD




Nem tudom… egyszerűen le vagyok nyűgözve. Lejött?! ;-) :sör:

Döbbenet, ha hiszitek, ha nem: egyszer már leszedtem a sori kezdőepizódját, még 2014 környékén: angol felirat sem volt hozzá, de annyira kíváncsi voltam, hogy belekezdtem.

Ám Mackenzie Crook olyan bitang akcentussal beszél benne, hogy 5 perc után keserű szájízzel abbahagytam az egészet… :-/

Katicám most is rákérdezett, amikor hallottuk, de nem értettük, hogy mit beszél: „ezek írek? vagy skótok?”. :-)

De már van hozzá magyar felirat: „Zire” munkájának köszönhetően :sör:

Most ott tartunk (három évad van belőle, mindháromhoz magyarítva a felirat), hogy ujjunkat keresztbe téve reménykedünk és bizakodunk – hogy a folytatás se veszítsen a minőségből.

Az első évad nagyon magasra tette a lécet: ám mi hisszük, hogy a második is meg fogja ugrani. :respect:

„Me and Andy, well, we've been detecting along time. We must have been pulled a couple of tons of metal out of this county. Lead, bronze, copper, iron, occasionally silver. Never gold.”

…ezt mondta nem kicsit keserűen Lance Sophie-nak.

Mi, Katicámmal mégis azt éreztük a sorozat végén, hogy Lance és Andy már találtak aranyat… Még ha nem is ismerik be ezt maguknak. :respect:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése