2018. április 22., vasárnap

Ultimate Braai Master s05



Van, amikor csak szépen kikopok egy-egy korábban kedvelt sorozatból… van, amikor határozott kézzel teszem le, hogy elég belőle… és van, amikor nézném tovább, ezerrel, de egyszerűen nem találom, hogy hol-mikor folytatják, és emiatt rohadt ideges tudok lenni.

Az utóbbi esett meg velem az Ultimate Braai Master kapcsán, aminek az első négy évadáról már volt/van egy komolyabb írásom a blogon.

Vártam-vártam, hogy mikor jön az „anyacsatornáján” a Travel-en az ötödik évad: de rohadtul nem akart jönni. Kerestem – aztán megfeledkeztem róla – megint kerestem – és döbbenten vettem tudomásul, hogy 2017 őszén leadták az évadot: a LiChi tévén! Azt hittem, hogy felrobbanok… :-OOO

Mondjuk, ebben az esetben az is gond, hogy elvből nem nézek semmiféle Vajnás/levajazott csatornát :-PPP és komolyan beidegesedtem, hogy itt kéne/kellett volna néznem az új évadot…

De sokáig nem kellett ezen agyalnom, mert (amikor kerestem) már lement, és megint leshettem, időről-időre keresést nyomtam, hogy adják-e valahol, valamikor.

Nos, hiába bíztam benne, hogy a LiChi csak valami „utóközlő” csatorna, és visszakerül az egész a Travel-re: most áprilisban vettem észre, hogy a LiChi ismétli az ötödik évadot.

Mivel annyira akartam nézni, ezért erőt vettem magamon, félretettem az elveimet (milyen „elv” az, amit csak úgy, félre lehet tenni, kérdem én… :-/ :-S :-PPP ), és mivel ugyanúgy „visszanézős” csatorna a LiChi, mint a Travel, ezért csak rászántam magam: így nem kellett a rohadt kormánypropagandát nyelnem minden reklámszünetben. :-PPP (Hja, igen, van olyan „visszanézős” csatorna, ami „nem engedélyezi az előretekerést” – szívás, nyomoroncok: _semmiféle_ műsort nem nézek vissza, aminek végig kell szopnom a reklámblokkjait. Az olyanokat helyezzétek fel az ánuszotokba. Egy sünnel együtt. :-PPPPPPP )

Meg egyébként is: legyek hálás, hogy valaki egyáltalán leadja az évadot. :-S Köszi. :-/

Szóval, nem voltam boldog, amikor leültem az évad elég: szinte hajszálra pontosan egy évvel azután, hogy először leadták a tévében. :-P :-/ :-S

Sajnos, az első részekre rá is nyomta a bélyegét ez a… hm… „nemszeretlek”/„haragszomrád” hozzáállásom: az lett a fixa ideám, hogy „ez a legrosszabb évad mind közül”. :-/

Utáltam az új zsűrit, utáltam a versenyzőket, utáltam a szinkronhangokat… szóval, eléggé citromba harapott fejjel és hangulatban evickéltem át az elején… 3-4 részen keresztül.

…ám lassan, de észrevehetően megváltozott a véleményem, és a végére érve ki merem jelenteni, nem lett ez az évad sem rosszabb, mint bármelyik korábbi – bár egy súlyos fenntartásom, különvéleményem lett a végeredményről, de erről majd később –, és nagyon sok versenyzőt zártam a szívembe, a zsűriző séfeket pedig határozottan megkedveltem. :sör:

Az ötödik évadban már nem Bertus Basson és Petrus Madutlela voltak a bírák, hanem a kalapos Pete Goffe-Wood, és a mosolygós Benny Masekwameng. :sör:


Bírtam őket: egyszerre voltak barátiak és lazák, kemények és kérlelhetetlenek, jópofák és viccesek – élmény volt nézni/hallgatni, ahogy bírálták az ételeket. :thumbsup:

Az évadban több rendhagyó dolog is történt, és az egyik éppen a zsűri kapcsán: két adásra (hétre) Pete-nek el kellett mennie, és addig Kevin Joseph séf lépett Benny mellé a helyére.


Szerencsére Kevin is épp olyan tökéletes volt, mint Pete és Benny, és ezért nem érződött a műsor menetében, a zsűrizésben semmiféle törés. :respect:

Talán rá is térhetnék most már a versenyzőkre. Kezdem a rosszal. :-/

Fenntartom a véleményemet: a végére, a legjobb öt közé tényleg öt minden ízében remek team került – le a kalappal mindegyikük előtt. :respect:

Node. Az öt előttük kiesett csapatból… hm… két csapat amolyan „átlagosan jó” főzési képeségekkel volt megáldva: Smoke ’n Hot, és The Empire.

Ám három másik csapat olyannyira kilógott tudásilag, főzési képességek szintjén, hogy egyszerűen nem is értem, hogy a fenébe jutottak be a legjobb tíz közé… The Spice Girls, Monante Cuisine, The Explorers. :-///

Ennyire gyér volt a felhozatal 2017-re? Hogy amikor csak 10 csapatot kellett (volna) összeszedni, akkor kénytelenek voltak „lejjebb engedni a mércét”, hogy összejöjjön a létszám…?! :-PPP

Ráadásul, itt is azonnal csapatokba szerveződtek a versenyzők, és azonnal kibukott, hogy egy gyengébb („rosszabb”?) csapat milyen szépen meg tud húzódni az „árnyékban”, ha mellettük két nagyon komolyan remek csapat áll.

Így a The Explorers képességeiknél jóval messzebb tudtak jutni a Vörös Csapatban, amikor a The Muttonheads és a Salty Flames mellé kerültek – akik eljutottak végül a legjobb három közé is.

Mint amikor az egér és az elefánt mennek át a hídon, és ez egér megszólal: „Hallod, hogy dübörgünk?”. :-PPP

Ami még ellenszenvesebbé tette a The Explorers-t, hogy még az arcuk is akkora volt, mint a nagykapu, hogy „ők milyen jól főznek” – holott a másik két team vitte őket a hátukon.

Hm… mindegy.

Így jutottunk el az évad feléig, amikor a megmaradt öt csapatot már kivétel nélkül szerettem és tiszteltem. :sör:

Oké, az egyik team-et azért jobban, mint a többit – és egy másik team-et pedig… hm… azért nem annyira. :-/ :-)

Kezdem a kedvencemmel: „Pretty Griddy”Peter Ilgmann braai master, és Desiree Ilgmann braai buddy.


Nyilván látjátok azonnal: Peter a mi Nemes Istvánunk dél-afrikai hasonmása, lehet, hogy rögtön ezért is lett szimpatikus. :-) De a lényeg: én a Pretty Griddy-nek szurkoltam végig. :sör: :thumbsup:

Mondjuk, a Peter szinkronhangja épp a kevés telitalálatok egyike volt: Forgács Gábor. :sör:

De nagyon csíptem a „The Outlaws”-t: Wouter Pretorius braai master, Bertus de Vos braai buddy.


Nagyon jókat sütöttek-főztek, egyszerűen nem tudtak/akartak senkiről egy rossz szót sem szólni: igazi jókedélyű, jóindulatú emberek. :respect:

Kétszer is csak egy hangyányival maradtak alul egy-egy challenge kapcsán: egyszer a Pretty Griddy vitte el előlük a pálmát („arany fogócsipeszt” :-) aminek később komoly szerepe volt), egyszer pedig a Salty Flames győzte le őket éppen… de az pont kiesési verseny volt. :-/ Így pont nem jutottak a legjobb négy közé…

Nagyon szerettem még az „Ebony & Ivory” csapatát: Brian Müller „The German” braai master és Sfiso Nsele „The Zulu” braai buddy.


Kedves, csöndes, szerény, barátságos srácok voltak, remek szakácsok – és az „összeöltözésüket” mindig is imádtam. Ugyanis rendszeresen Brian vett fel fekete ruhát, fekete sapkát fehér színű „The Zulu” felirattal, és Sfiso közben fehér ruhában, fehér sapkában volt, amiken a fehér betűs „The German” szöveg állt. :sör:

Talán, ha kicsit bátrabbak, kicsit rámenősebbek, kicsit jobban hisznek önmagukban, többre jutottak volna. Így viszont nem jutottak be a legjobb három közé. :-(

Ott volt még a fiatal, vidám testvérpár, a „The Muttonheads”: Tersia Baker braai master és Tarlan Baker braai buddy.


Szerettem őket is, nagyon. :sör: Tersia pörgős, tüzes, de érzékeny teremtés – tetszett nőként is, és emberként is :respect: Tarlan meg jókedélyű, bolondos, aki élvezte, élte a versenyt, nem vett semmit a szívére (egy momentum kivételével…), és mindig tudta azt mondani: „fel a fejjel, szép az élet! nézz körül, hát itt vagyunk!”. :respect: Nem volt senki, aki Tarlanhoz hasonlóan élvezte volna a verseny minden egyes pillanatát: nem idegeskedett, nem versenyzett – játszott, sütött-főzött, és élvezte. :sör:

A „momentum” pedig az volt, amikor a döntőben, a legjobb három között felpörgött Tersia a verseny hevében egyszer ráförmedt Tarlanra, hogy „pofa be!” – akkor azért Tarlan is megállt egy pillanatra, és kérte a nővérét, hogy ezt még egyszer ne.

A végére hagytam a számomra legkevésbé kedves team-et, a „Salty Flames”-t: Chanel Marais braai master és Nick Perfect braai buddy.


Nick egyfolytában méltó volt viselkedésileg a nevéhez, és ez nekem alapból görcsbe rántotta a talpamat… Hiába volt aranyos Chanel, ha Nick-et megláttam körülötte-mellette, felállt a hátamon a szőr. :-/ :-P

Így jutottunk el a döntőig: ahol egy újabb rendhagyó dolog történt. Amikor a 11 (tizenegy!) kihívással teli döntő 3 (három!) kihívása már lement, megjelent Justin Bonello, és közölte, hogy a viharos szél miatt a döntőt félbeszakítják, és… most kapaszkodj meg!... két hét(!!!) múlva folytatják egy teljesen új helyszínen!

Köpni-nyelni nem tudtam. :-OOO

Idáig erre verte a mellét a műsor, hogy „ha esik, ha fúj, mi sütünk!” – erre bonyek: leállnak a nagy szél miatt. :eeekkk:

Kezdem azzal, hogy nem létezik, hogy nem lett volna egy kurrr… ta szélvédett zug az egész nyomorult környéken se! Nem létezik, kizárt, hogy egy-egy ház fala mögé ne lehetett volna átcuccolni a főzőállásokat! Persze, ahogy mondják: nem akarásnak nyögés a vége – szóval, ha nem akarok megoldást találni, akkor nem is lesz. :-PPP

Oké, leállították a döntőt a szél miatt – KÉT HÉTRE, BONYEK?!?!?!

Ez a verseny mindeddig egy folyamat volt: senki nem ment közben haza, amíg ki nem esett valaki, addig együtt nyomta a többiekkel. Együtt laktak, egymás mellett sátoroztak, együtt érte őket eső, szél, fagy.

Most meg mindenki hazament(!!!) két hétre. És utána (önállóan, nem ám szponzor autókkal, ahogy addig) elbumlizott a döntő helyszínére.

Azt, hogy miért volt szükség a döntőt KÉT HÉTRE(!!!) megszakítani, senki nem fogja tudni megmagyarázni nekem. :-PPPPP

…és miután lement a döntő, elővettem magam elé egy füzetet, és elkezdtem jegyzetelni, hogy a kihívások milyen eredménnyel zárultak: ugyanis értetlenül álltam a győztes személye előtt. :-///

Mutatom, milyen sorrendet hoztak a kihívások. Volt, amikor a zsűri ki is jelentette, hogy ki az adott feladatban a legjobb (az első három challenge-nél), de az utánuk következőkben már nem, ezért ott az elhangzott vélemények elemzése alapján :-) állítottam össze a sorrendet. Azért legtöbbször (egy kivételével) egész pontosan meg lehetett állapítani, hogy melyik tartják a legjobbnak és a legrosszabbnak a három közül.

Első kihívás: reggeli készítés
1 .) Pretty Griddy
2 .) Salty Flames
3 .) The Muttonheads

(Ezután minden csapat nevét rövidíteni fogom.)

Második kihívás: csirkeszárnyak
1 .) Salty
2 .) Mutton
3 .) Pretty

Harmadik kihívás: surf and turf (steak és homár)
1 .) Salty
2 .) Pretty
3 .) Mutton

Itt jött KÉT HÉT LEÁLLÁS!!! :eeeeekkkkk:

Negyedik kihívás: szürke pérhal
1 .) Mutton
2 .) Pretty
3 .) Salty – Fontos! A Salty NEM BELEZTE KI a halat, és pikkelyesen tálalta! Döbbenetes hiba!!!

Ötödik kihívás: saláta készítés
Fontos! Ez az egyetlen olyan kihívás volt, amihez nem kellett tűz! Egy „braai” (kerti sütős) műsorban!
1 .) Salty
2 .) Mutton
3 .) Pretty

Hatodik kihívás: rizsétel
1 .) Mutton
2 .) Pretty
3 .) Salty

Hetedik kihívás: kagylóétel
1 .) Pretty
2 .) Mutton
3 .) Salty

Nyolcadik kihívás: ököruszály
1 .) Salty
2 .) Pretty
3 .) Mutton

Kilencedik kihívás: desszert
1 .) Salty
2 .) Mutton
3 .) Pretty

Tizedik kihívás: „kompozíciós tál” (fehérje+keményítő+zöldség)
1 .) Salty
2 .) Pretty
3 .) Mutton

Tizenegyedik kihívás: egész bárány sütése
Itt egyszerűen nem hangzott el olyasmi, ami bármiben is segítette volna az eligazodásomat abban, hogy melyik is volt a legjobb és a legrosszabb: a zsűri egyformán lelkesen dicsérte mind a hármat.

Nyilván ti is látjátok, de összegezném (a tizenegyedik kihívást döntetlennek veszem – mindenki „első” lett –, azt nem számolom be senkinek):

Salty Flames: 6 győzelem + 1 második hely + 3 harmadik hely
Pretty Griddy: 2 győzelem + 5 második hely + 3 harmadik hely
The Muttonheads: 2 győzelem + 4 második hely + 4 harmadik hely

Ennek alapján azt hiszem egyértelmű, hogy miért nyerte az évadot a Salty Flames.

De azért megér a dolog még egy kis elemzést (attól függetlenül, hogy nekem savanyú a szőlő: ugyanis a legjobb 5(!) közül bárki nyerte volna a versenyt, örülnék – csak ne a Salty lett volna… :-PPP).

Salty Flames: a 3 harmadik hely közül az egyik az, amikor _kibelezés és pikkelyezés_ nélkül tálaltak fel halat a zsűrinek! Ez szerintem egészen egyszerűen _elfogadhatatlan_. Aki ilyet tesz, szerintem nem méltó a braai mestere címre. Nem, és kész.

Pretty Griddy: az egyik harmadik helyük a saláta miatt lett – ami nem is „braai” feladat, mivel „csak” be kellett keverni egy salátát. Szerintem a „saláta kihívás” eleve kakukktojás volt a „braai mestere” versenyben – amivel a Pretty Griddy bukott, a Salty Flames pedig nyert egy challenge-t.

A magam (elfogult :-P) részéről úgy látnám: a Salty a hal kritikán aluli feltálalása miatt el kellett volna veszítsen _minimum_ 2 győzelmet – azt annulálta volna ez a brutális hiba.

Valamint töröltem volna a „saláta kihívást”, és annak minden eredményét: mert az nem braai!!!

Így a következő lenne a helyzet:

Salty Flames: 3 győzelem + 1 második hely + 3 harmadik hely
Pretty Griddy: 2 győzelem + 5 második hely + 2 harmadik hely
The Muttonheads: 2 győzelem + 3 második hely + 4 harmadik hely

Még így is ki lehet hozni – nyögvenyelősen… – a Saltyt elsőnek, de szerintem már jóval tisztábban látszik, hogy ki a legkiegyensúlyozottabb versenyző.

Arról nem is szólva, hogy amikor a Pretty második lett, mindig csak „egy hajszállal”, „éppenhogy”, „egy nüansszal” maradt le az elsőtől…

Persze, mondhatjuk, hogy kár ezen vekengeni – de nem annak, aki rajongója a szériának, mint én! :-P
:-)))

A lényeg, hogy _tényszerűen_ a Salty Flames nyerte az évadot.

(Pedig korábban nemhogy győztes nem lehetett senki, aki kibelezés és megtisztítás nélkül szolgált fel egy halat, de még a meghallgatások közeléből is elhajtották volna…)

…ám az én szememben a Pretty Griddy a győztes. :sör: :respect:


És a két hetes leállást az életbe’ nem fogom megérteni… :eeekkk:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése