2016. december 31., szombat

Rogue One: A Star Wars Story – Zsivány Egyes: Egy Star Wars történet




Nem tudok aludni, de mivel most van pont nyolc órája, hogy kijöttem a vetítésről a srácokkal, asszem az a legjobb, ha hozzálátok az idei utolsó rivjúmnak.

…az első, ami eszembe jut a film kapcsán, az az üresség érzése/érzete. Hogy ezt így most minek. :-///

Van egy film most már a Halálcsillag terveinek megszerzéséről – amit én 1976 óta mindig is valamiféle „kémjátszmának” véltem/hittem/tartottam: most kiderült róla, hogy akkora csata volt közben, ami lerombolt egy bolygót. :-OOO

Azannyakrausz…

:-PPP

Végre kitöltöttünk egy űrt (nem az Űrt! :-P), csak kérdés, hogy kinek volt itt, ebben a kérdésben tényleg kitöltendő űr… Volt-e egyáltalán?

Persze, gondolhattam volna, hogy (SPOILER!), hogy nem sok szereplőt fogok ebből a filmből viszontlátni: hiszen a szanaszét felújított, agyondigitalizált és szétbővített arany-, gyémánt- és turbórudi díszdobozos kiadványok egyikén sem láttunk egy jóskapistát sem, akire azt mondták volna (utólag), hogy „na, ő volt az egyike a tervek megszerzőinek”: azaz naná, hogy mindenki, egytől-egyig meghal.

Pedig azért jól esett volna a lelkemnek, ha legalább egy, csak egyetlen egy túlélője lett volna a csapatnak…

…érdekes módon, a velem együtt mozizó Dávid és haverja viszont tökre örültek (és ezt előbb ki is jelentették, de rögtön utána zavartan mentegetőztek is miatta, hogy nem _úgy_ értették…), hogy mindenki meghal, mert „ők már unják, hogy a hősök mindig és mindent túlélnek”.

Mondjuk, erre meg én pislogtam zavartan: mert nekem mindig fontos volt, hogy a (fő)hős túléljen, és később újra láthassam. Ennyit változott volna a világ?! Ja. :-P

Mindenesetre, annyiban meg tudom érteni őket, hogy itt tényleg mindenki egyszer használatos karakter volt – és igazából nem sikerült megkedveltetni (velem se) senkit.

De ha nem tudom megszeretni a karaktereket – akkor mi értelme annak, hogy hullanak, mint a legyek…?! Úgyse vált ki belőlem semmiféle katarzist.


Igazából Saw Gerrera (Forest Whitaker) és K-2SO (Alan Tudyk) voltak érdekes, és lettek volna kibontásra érdemes karakterek (az én szememben), de persze velük is annyit foglalkoztak, mint az összes többivel. :-///

…a másik, ami eszembe jut a film kapcsán: az, hogy ez egy (agyatlan) nyári blockbuster akciófilm.

Annyit lőttek benne, bonyek, hogy ezt még a srácok is többször megjegyezték a kocsiban a hazafelé úton: és nem ám azzal a lelkes, pozitív felhanggal…

Nem tudom, én azért vártam volna egy kis… mondanivalót, vagy valami. Nem csak azt a „piszkos tizenkettős” suicid hentelést, amit kaptam.

Meg a végén, a tengerparton, a naplementében, kéz a kézben várni a pusztító cunamit/lökéshullámot, mint a Deep Impact-ben…

…a harmadik, ami eszembe jut, az pedig az, hogy… ez egy teljesen felesleges film volt. :-///

Nekem nem adott semmi pluszt a sagához: csak a pénzfacsarás „kényszere” vajúdta ki, hogy egy nem létező hiányt töltsenek ki – de tartalommal megtölteni nem sikerült.
De legalább beleszuszakoltak mindent, ami a kezük ügyébe akadt...


És most valahogy ijesztőnek látom a Disney törekvését, hogy minden évben lesz/legyen Star Wars film… Mert satupadon kiszenvendett-kipréselt filmekre nem nagyon van szükség. Szerintem.

Hja, és még valami. Értem ám én, hogy egyenjogúság, feminizmus, polkorrektség, meg anyám tyúkja, de… szerintem nem kéne túltolni most már a csinos, nyüzüge, de kőkemény Star Wars főhősnők vonalát. Mert én már két év alatt meguntam. :-PPP

Persze, látom a boxoffice-t, és látom az imdb-t: dől a lé, és a rajongók is csak azért nem pontozzák még fel 11,8-ra a filmet, mert az imdb ezt nem teszi lehetővé :-P, szóval, tudom, hogy egy régi SW-fan kesergése nem sokat nyom a latba…

…de ha ez a tendencia folytatódik, akkor lehet, hogy szépen le fogok csatlakozni a frencsájzról.

Mert azért akadnak még eredeti ötletek is a filmvásznon.

Nem csak rókabőrnyúzások. :-PPP

2 megjegyzés:

  1. Én az Ébredő erőnél lecsatlakoztam. Az egy akkora arculcsapás volt, ami kigyógyított a Star Warsból, pedig azt hittem, én már amíg élek, minden SW filmre elzarándokolok a moziba. De az a kalap szar, ami az a film volt (viccen kívül, Lucas bárgyú Baljós árnyakját többre tartom), elvette a kedvem. És amikor jöttek a kritikák, hogy a Rogue One "még jobb, mint az Ébredő erő!", akkor éreztem, hogy kész, nekem ez nem megy tovább. Úgyhogy megértük, életemben először, hogy nem mentem el moziba egy Star Wars filmre. Öregszem, azt hiszem.

    VálaszTörlés
  2. Tisztelek-becsüllek ezért, Laci! :sör:

    Engem még itt tart (mármint, az SW mellett) vmiféle rossz beidegződés ("jaj, csak nehogy lemaradjak valami pótolhatatlanról...!" :-PPP), pedig növeszthetnék végre egy kis gerincet magamnak, és kijelenthetném én is korrekten, hogy eddig és ne tovább! :-OOO

    Az idei folytatást még biztos be fogom vállalni (kíváncsi vagyok, hogy a T-kardos, apagyilkos Solo-ficsúr és a néger renegát rohamosztagos mire viszik), de ilyen "űrkitöltő diznis csinálmányokat" meghagyom a feltörekvő, általános iskolás korosztálynak. :-P

    És ha már Baljós árnyak - bakker... Nekem is egyre jobban nő a szememben, ahogy telnek az évek - és ahogy a Disney kreatívjai egyre jobban fullba nyomják a kretént. :-PPP

    VálaszTörlés