2015. május 31., vasárnap

Stoker – Vonzások & What We Do in the Shadows – Hétköznapi vámpírok & Rigor Mortis



Hááát… pár szó egy remek filmről, és két olyan másikról, amikben több az ígéret, mint a megvalósulás… :-/


Stoker – Vonzások


István ajánlotta :sör:

Chan Wook-park (Oldboy, etc.) rendezte film, amit Wentworth Miller (Prison Break) írt.

Eeeekkkk… – mondom én erre.

De nagyon gyomorbavágó, zúzós film lett belőle, és teljesen illik Chan Wook-park bosszútrilógiájának folyamába – Wentworth Miller története méltó társa/partnere. :respect:

Ahogy István mondta: „az idegesítő, jellegzetes ázsiai filmes _elhajlások_ nélküli, teljesen európai/amerikai film”.

A történetről nem nagyon kéne beszélni, mert szépen előttünk bomlik-nyílik ki az egész, gyönyörűen felépítve… :sör:

A képi világa valami gyönyörűen megkomponált – és a lélegzetelállító, csodaszép képeket eszméletlenül nyomasztóan ellenpontozza a végtelenül sötét, és vérfagyasztó történet…

Matthew Goode -ról én eddig nem nagyon hallottam – de amit ebben a filmben nyújtott, az szinte hitchcock-i alakítás… És ezzel azt hiszem mindent elmondtam róla. :respect:

Fel kell erre a filmre készülni idegekkel – de látni kell. :sör:


What We Do in the Shadows – Hétköznapi vámpírok


Ez 7,6 az imdb-n…?! Eeez…?!

Bakker… Nagyon alacsony az ingerküszöbe akkor mindenkinek. :-P Szerintem, nektek a Limonádé című magyar szituációs komédia is bejönne! Ugorjatok már rá, mint tyúk a meleg tak… tak… taktaharkányi orrváladékra, oké?!
:-PPP

A nyomába nem ér a Shaun of the Dead-nek, a lába nyomát sem közelíti meg a porban. :-PPP

Az alapötlet pedig nagyszerű, az indítás remek – de onnan aztán folyamatos lejtmenetbe kapcsolunk, és meg sem állunk a vakond klotyójának az aljára épített fúrótorony legmélyebb pontjáig. :-PPP

Mert nekem piszokul elegem van már a „lúzerek szerencsétlenkednek, egyre nagyobb blődségeket elkövetve, egyre nagyobb hülyét csinálva magukból, és ez a poén, ha-ha”-típusú filmekből/sorozatokból. :suxxx:

Köszi, nekem az effélékkel már tele van a tök… tök… tökfödőm – és marhára nem találom humorosnak. :-PPP

Nézzétek, ha akarjátok, de én, amikor erre a filmre áldozott időmre gondolok, Stan bácsi véleményét osztom a Gravity Falls-ból (s02e06 Rémségek kis ajándékboltja), amit akkor mondott, amikor kénytelen volt megnézni Mabel kedvenc (infantilis) filmjét:

„Hát, kilencven perccel közelebb kerültem a halálhoz.”
:-))))


Rigor Mortis
 

Justin ajánlotta :sör:

…de nálam nem verte át a falat. :-/

Egyrészt túl besza… túl beijesztős volt a félénk, óvodás lelkemnek ;-) másrészt, amikor már kezdtem ráérezni a bukéjára – úgy éreztem, hogy szétesik-szétmállik az egész, mint a torta, amibe az óvodás kisgyerek belemarkol-beletapicskol. :-/

Pedig külön-külön mindenkinek a története érdekes lett volna: a Főhős srácé, a fürdőköpenyes, láncdohányos szellemvadászé, a fekete mágusé, a magányos (félőrült) anyáé, és a fehér hajú kisgyereké, az ikerszellemeké…

De ahogy „össze lettek eresztve”, az egész egybe lett „katyvasztva”, valahogy nem felerősítették, és kiegészítették egymást, hanem mindegyik személyes dráma… elsikkadt, elfonnyadt… elhalt…

A végén volt egy oltári jó fantasy-hirig a folyosón – de azt igyekezett a felirat is kellően érthetetlenné igázni, másrészt a készítők is úgy voltak/lehettek vele, hogy „mi fél szavakból is megértjük egymást, havernéző!”. Nos, csöndesen jelentem innen a végekről, hogy ez nem így történt, apafejek… :-P

A „végső” lezárás meg visszamenőleg is szemenköpte azt, ami korábban jó volt – és én a végén azt nyögtem magam elé: „ez egy elmebeteg faxság volt…”. :-PPP

Mondjuk, ez sem így van azért, mert tényleg voltak nagyon jó pillanatai a filmnek – csak az egész nem állt össze, és a végére meg… szóval, a vége aztán végképp nem sikerült. :-///

Kár érte. :shameonthem:
:-/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése