The Way Way
Back – Az első igazi nyár
Több szempontból is elgondolkodtatott, illetve pár
döntésre eljuttatott ez a film…
Sam Rockwellt
eddig is bírtam – de sosem tartottam, amolyan „A”-kategóriás színésznek, aki elbírna
a vállán egy-egy filmet, illetve, aki miatt érdemes lenne beülni a moziba.
:shameonme:
Most már viszont kénytelen vagyok belátni, hogy marha jó ez
a srác. :sör: Mindig nagyon jól hozza a rá bízott karaktereket, mindig képes
egyedi színt vinni az alakításába (Moon, Seven Psychopaths) , szóval:
érdemes a munkásságát figyelemmel kísérni. :respect:
És igazából ő viszi és adja el a „The Way Way Back”-et is. :thumbsup:
Nem akarom mások érdemeit lerontani, erényeit
kisebbíteni: a maga jogán Sam nélkül
is kellemes, szerethető film lenne, mert megvan benne minden/ki, ami/aki kell.
Ám a Sam Rockwell által
életre keltett figura tett hozzá valami olyan pluszt, ami miatt emlékezetes
és feelgood élmény lett és maradt. :respect:
Pedig van már a padláson pár ilyen „meg nem
értett/magának való/beforduló amerikai tinédzser/kisgyerek új környezetbe
kerülve megismerkedik valakivel, akinek hatására megnyílik/feloldódik/összebarátkozik”-típusú
mozi, mégis… azt mondom, hogy a „Way Way”
valahogy… ha nem is több/jobb/színesebb/szagosabb, de… a figyelemre
mindenképpen érdemes alkotás. :sör:
Első nekibuzdulásra, amikor felfigyeltem erre a filmre,
azt hittem, hogy Steve Carrell, Allison
Janney, Amanda Peet viszik majd a prímet, de nem így van. Egyáltalán nem
rosszak a maguk mellékszerepében, de nem többek, mint mellékszereplők.
Igazából a „Water
Wizz” aquapark személyzetének tagjai teszik élvezetessé az egészet: Sam Rockwell, Maya Rudolph, Nat Faxon, Jim Rash. :thumbsup:
És ha már leírtam Nat
Faxon (Ben and Kate) és Jim
Rash (Community) nevét – ők ketten nem csak szereplői, hanem írói és
rendezői is a filmnek! :respect:
Igazából mást nem is nagyon lehet/érdemes még ragozni ezen az alkotáson: egy nagyon kellemes, szerethető filmélmény, ami a vidám, nyári viziparkos/óceánpartos,
csúszdás/fürdős/csobbanós, nevetős/szerelmes, egymást ugratós képeivel éppen
felüdíti az embert ebben a jeges-szeles téli időben.
:bulivanapartonaszabadstrandonvelünkegyütttombolanyár:
:-)))
Hjaj, el ne felejtsem, hogy mi az, amit a „Way Way” hatására
eldöntöttem!
1. Sam Rockwell
filmjeit eztán célzottan keresni fogom. :sör:
2. Muszáj leszek megnézni az általam eddig szándékoltan
került, George Clooney fémjelezte „The Descendants – Utódok” mozit.
Mert azt is Nat Faxon és Jim Rush írták – Alexander Payne
közreműködésével. És most már az is érdekelni kezdett. :thumbsup:
Shootout at
Lokhandwala
A „Shootout at Wadala” óta „tolom
magam előtt” ezt a filmet, de most végre sort kerítettem rá.
Sanjay Gupta tervezett
„Shootout
trilógiájának” első része legalább olyan jó volt, mint a második :sör:
- de persze szvsz érződik rajta a két mű között eltelt hat év.
Amiben leginkább eltér a Lokhandwala és Wadala,
az a bűnözők ábrázolása.
Míg a Wadalában Manya Surve-t és bandáját
megszerettük/megszerettem, és képes voltam minden rosszaságuk ellenére nekik
szorítani, addig a Lokhandwalában Maya Dolas és bandája egyértelműen ellenszenvesek.
A Lokhandwala valahol
ott próbál meg pálcát törni, vagy legalábbis a nézőt pálcatörésre késztetni,
hogy gátlástalan, irgalmat nem ismerő bűnözőkkel szemben, felléphet-e a
rendőrség hasonló könyörtelenséggel, és oszthat-e igazságot, és végre is hajthatja
a büntetést ott helyben, ahol a bűnözőt éri.
„Shoot to kill! I said: shoot to kill!”
A filmben szvsz úgy ropognak a fegyverek, és annyi golyót
lőnek el, hogy az már-már a Rambo 2-t idézi – ezt eleinte
túlzásnak is tartottam.
Ám a végére beláttam: csak így tudták láttatni mind a
törvényen kívüliek gátlástalanságát, minden törvényen, emberi erkölcsön és
morálon kívül/felülállásukat; mind azt, hogy milyen, amikor a törvény emberei
felveszik a kesztyűt, és éppen olyan következetes (…ijesztő jelző, tudom…)
könyörtelen tűzerővel, irgalom nélkül vágnak vissza.
A megtörtént eseményeket feldolgozó film leginkább azon
gondolkoztatja el az embert, hogy vajon tényleg kell-e ez? Hogy
irgalmatlanságra irgalmatlansággal, könyörtelenségre könyörtelenséggel, golyóra
golyóval, halálra halállal kell válaszolni…
„You people do not understand what we say! You
only understand the language of the gun!”
Azért ez valahol elborzasztó…
…mint ahogy az is, hogy… talán van benne igazság…
A film végén az egyik leghíresebb bollywood-i
színészlegenda, Amitabh Bachchan
által megformált ügyvéd mond egy védőbeszédet a bíróság elé állított rendőrök
védelmében, ami… ami…
…amit inkább zárszóként beidézek. Mert nagyon
elgondolkodtatónak találom.
„Your Honor! In the
past few days I had serious discussion with my client ACP S.S. Khan. And I have
reached the conclusion that I don't want to argue much about this case. I don't
want to present any proof or evidence. I just want to ask one question. One
question. From this court... this society and this country! Just one question. The
question is about your and my family. Your Honor! You too have a house, a
family, wife and children. Right now your wife and children are alone at home. And
a man is standing outside your house... with a gun in his hand. Who do you want
that man to be? And what do you all want? Maya... Bhua... or ACP Shamsher Khan?
Your Honor, I don't want you to give a big decision in this matter. I just want...
you to give a simple answer of my simple question.”
Én mindenesetre most már várom a Shootout trilógia befejező részét... :respect:
Tibi, a The Descendants egy kimondottan jó film szerintem. Nem újítja meg ugyan a hasonló zsánerű filmeket (ahol valami esemény önmagával való szembenézésre, a családjával való "reconnecting"-re, az élete rendberakására és megbékélésre készteti a főhőst), de azon belül nézhető, szerethető, vállalható, számos jó momentummal, ahol a torokszorító drámát és a humort nagyon ügyesen tudja egybefűzni, úgy, hogy nem oltják ki egymást.
VálaszTörlés