2024. július 28., vasárnap

Viktor Bringt’s – Viktor, a mindenes s01 & Good Night, World! – Jó éjt, világ! s01

Viktor Bringt’s – Viktor, a mindenes s01

Panaszkodtam, hogy nem tudok egy vígjátékon sem jókat vidulni: erre a Deadpool & Wolverine után most itt a Viktor Bringt’s, amin rengeteget röhögtem. :-DDD

És közben az emberi drámával sem marad adós a sorozat, ami szerény, nyomott, egyvágányú véleményem szerint ritka, mint a fehér holló. :sör:

Én nem tudom, hogy honnan van az a téveszme (…dehogynem tudom…), hogy a németek nem viccesek, de az, hogy a Viktor eszméletlenül vicces, az meg tény. :sör: 9/10

Az esendő, józan paraszti eszű, sokszor kisszerű, de pont ugyanolyan sokszor nagylelkű Viktort a fantasztikus, végtelenül szerethető Moritz Bleibtreu formálja meg, aki elektronikus berendezéseket javít és/vagy helyez üzembe, és mindegyik epizód egy-egy kiszállítását mutatja be.

Hogy több legyen a sori szimpla „machine of the week”-nél, Viktor a rég nem látott nagyfiával, Mikával (Enzo Brumm) kénytelen együtt dolgozni, mert bevonták a jogosítványát. Mika az első részben idegesítő (…nem kicsit…), de részről-részre kedveli meg az egyszeri néző – és épp így formálódik, alakul előttünk az apa-fiú kapcsolat. :sör:

Az apa-fia összedolgozások minden alkalommal egymás szívatásával, ugratásával telnek – de közben mindig adódik egy-egy momentum, ami a kettejük kapcsolatára, múltjukra vetít fényt, és nem egyszer mindketten meglepődnek, megrendülnek azon, amit a másikuk mesél a saját szemszögéről/ből.

És persze a megrendelők is mind más és más személyiségjegyekkel bírnak, ezért viccesek/idegesítőek/aranyosak/szerethetőek, és minden egyes alkalommal új ízt adnak, új színt hoznak a sorozatba. :thumbsup:

Nekem a kávégépes-család lett a kedvenc epizódom, ami egyrészt nagyon vicces – másrészt meg igencsak tanulságos. :sör: :-)

És a sorozat végére volt a készítőknek pofája egy WTF-cliffhangert tenni, amitől máris tolnám tovább a sorozatot – de fin… finoman szólva sem tudom ;-) , hogy egyáltalán lesz-e valamikor második évad belőle/hozzá… :eeekkk:

Nagyon kellemes, nagyon megröhögtető, nagyon emberi sorozat a Viktor Bringt’s – le a kalappal a német sorozatkészítők előtt: igazi unicum volt. :respect:


A főcímzenéjét meg egyenesen imádtam… :-)

 

És még egy apróság:

„In Berlin, an der Spree, gibt’s nur Hertha BSC!” :-)))

 

Good Night, World! – Jó éjt, világ! s01


A sorozatjunkie-n olvastam Scat rivjúját, az keltette fel az érdeklődésemet – és milyen remek kis sorozatra is akadtam, hála neki! :sör: :thumbsup:

Oké, az eleje szerintem nehezen… hm… sablonosnak tűnően indul. Nem szeretem ezt mondani, de az első 2-3-4 részen túl kell lenni ahhoz, hogy ez ember eljusson az 5-6-7 epizódokig, amiben már szintet lép a történet.

…de sajnálatos módon megértem, hogy akadnak olyan junktársak, akik az 1-2-3-4 részek valamelyikénél kaszát dobnak a sorira, mert úgy gondolják, sablonos, és szerintük már simán kitalálható, hogy hová fog kifutni az egész.

Nos, szerintem kár ezért, de ha valakit nem fog(ott) meg a történet eleje, az dobja, persze – én se görcsölnék vele, ha így érezném. Csak bennem mindig mocorgott a kisördög, hogy több van ebben a sztoriban, mint ami (ki)látszik belőle…

…és rohadt elégedetten dőltem hátra a végén, hogy „na ugye! tudtam én!”. ;-) :-) :sör:

Egy diszfunkcionális családot ismerünk meg: akik gyakorlatilag utálják egymást – hogy miért, az lassan, részről-részre bontakozik ki előttünk. A főszereplőnk, Taichiro gyakorlatilag játékfüggő, és egy Ichi nevű karakterrel nyomul egy PLANET nevű MMORPG-ben, ahol ironikus módon egy Család/Klán elismert és fontos tagja: az Akabana Family-é. És a játékban bármire kész a játékos Családjáért/Klánjáért – míg a való életben megveti éltanuló öccsét, és szinte halálosan, engesztelhetetlenül gyűlöli az apját…

Basszus… részről-részre ismerhetjük meg a történetük hátterét, és közben egy döbbenetes fenyegetés közeleg feléjük a PLANET játékból, ami a valós életükre is végzetes következményekkel jár…

…és harcolni kell valóságosan is, és összefogni a családnak – akik évek óta kölcsönösen lenézik, megvetik és gyűlölik egymást…

Amikor az utolsó epizód lepergett a szemem előtt, az az érzés lett úrrá rajtam, hogy… ez 11/10-es lett.

Elhessegettem ezt, mondván, hogy hülyeség… de napokkal később sem ment ki a fejemből ez a gondolat… így hát beírom ide, minden szabály felrúgva: az utolsó rész 11/10-es. Olyan nem várt, olyan döbbenetes revelációkkal, amik miatt megérdemli ezt a kivételes, szabályokat felrúgó túlpontozást. :megarespect:

Köszi, hogy ajánlottad Scat. :sör:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése