2019. december 23., hétfő

Trezor & Eksiteu – Exit & Good Boys – Jó srácok


Rohamléptekkel közeledik az év vége, én meg le vagyok maradva rivjúkkal. :-P

Gyorsan, távirati stílben nyomatok egy posztot három remek kis filmről. :sör:


Trezor



„Én sztálinista vagyok! …legalábbis ma reggel még az voltam.”

Anger Zsoltot nagyon bírom „A nyomozó” (2008) óta, szóval, nekem ő garancia a remek filmre. (Igen, még a „Fapad”-ot is néztem egy darabig miatta… ide dobjátok a köveket. :-P :-) )

Remek kis kamaradráma volt, remek magyar színészgárdával: Anger Zsolt, Scherer Péter, Bezerédi Zoltán, Tasnádi Bence. :thumbsup:

A forradalom bukása idején, az orosz megszállás alatt játszódik, amikor egy ÁVH-s (Scherer Péter) kihozza a régi, nagy mackóst (Anger Zsolt) a börtönből, hogy a bank trezorjából, amiből időközben titkos irattár lett, hozzon ki egy iratot. Ezt a trezort csak ő tudta eddig feltörni – és most meg kell ismételnie ezt a mestermunkát…
 

Ám közben a börtönben teljesen lemaradt a világ történéseiből, és fogalma sincs arról, hogy éppen forradalom volt, és hogy miért…

Nagyszerű kis film, bár lenne még több hasonló. :sör:


Eksiteu – Exit
 

Ezek a dél-koreaiak még mindig tudnak filmet készíteni. :thumbsup:

Igaz, Katicám először fel volt háborodva – és elfogadom, hogy ez zavarhat pár nézőt, mert vicces filmnek indul… aztán egészen bekomolyodik: és hirtelen élet-halálra megy a játszma, amitől a körmét rágja az ember –: „Arról volt szó, hogy ez egy vicces film lesz!” :-O … :-)… de a végére ő is megbékélt a műfajváltás miatt, és abban maradtunk, hogy remek kis alkotás volt. :sör: :-)

Főhősünk, Yong-Nam (Jun-suk Jo) eléggé lúzer – a szerelme elhagyta, nem kap munkát, és a szüleivel él, Szöulban.

„- Jongnam, mit csinálsz egész nap?
- Csak alszom és pocsékolom az oxigént.
- Amikor felébredsz?
- Eszek, ürítek, újra alszok.
- Úgy irigyellek!”
:-)))

Ám történik a városban egy terrorcselekmény, amitől mérgező gáz képződik, és nincs más lehetőség, mint az egyre terjedő és emelkedő halálos füstfelhő fölé kerülni.

Szerencsére Jong-Nam az egész napos henyélés mellett egyre szakít időt mindig: az edzőtermi falmászásra – ahová szerelme is jár.

És a lúzer, állandóan lehordott és nyakon vágott (Dél-Koreában egész más családi viszonyok és jogok vannak… :-) ), rokonai előtt szégyellt Jong-Nam belátja, hogy csak ő képes segíteni.

Bakker: a sok poén után meglepő volt egy-egy megindító, önfeláldozó, epikus pillanat…
 

 




Marha jó kis film kerekedett ki belőle, nekünk nagyon tetszett. :respect:


Good Boys – Jó srácok
 

Én nem vagyok egy Stranger Things-fan, de… ez valahogy eszméletlen jó kis vígjáték lett. Olyanokat röhögtem rajta… :-DDD

Igen, szerintem a Stranger Things vonalon nyomul: három kissrác, havercimbi tolja-tekeri együtt a biciklit, és küzdenek a kamaszkorba lépés/érés minden hormonális mellékhatásával… és közösen kalandoznak.

Stephen Merchant karaktere meg orbitális poénokra adott lehetőséget. :-)))




„- Halihó!
- Hagyjuk a színjátékot! Pedofil vagy?
- Mi?! Nem!
- Lucas, te beismernéd három fiú előtt állva, hogy pedofil vagy?
- Nem hinném.
- Hát akkor?
- Jaj, ne már! Pedofilnak nézek ki?
- Aha, tökre.
- Baromira.
- Ez nem szép tőletek.
- Soha nem láttam még nálad pedofilabb fejű embert.”
:-)))

…amikor pedig Lucas válla kiugrott… azon nyerítve röhögtem. :-DDDD




„- Nagyon fáj!
- Lucas, maradj csendben!
- Oké, van nálunk jég?
- Egy kurva sikátorban vagyunk!
- Fájdalomcsillapító?
- Adhatnánk neki a drogból.
- Nem!
- Igaz, még a végén szexelni akarna velünk.”

:-DDD

Nagyon kedves, jópofa, szerethető vígjáték – feldobja az ember estéjét. :sör: :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése