2019. november 8., péntek

Toy Story 4. & The Gangster, the Cop, the Devil – A gengszter, a zsaru és az ördög



Toy Story 4.


Minden rajzfilm bele szokott bukni az (erőltetett) új és új folytatásokba, és hiába jön ki a 3., 4., 5. rész, hogy meglovagolja az első (legjobb esetben az első kettő…) sikerét, csak kínos és nyögvenyelős utánérzések tudnak lenni, amik megkeserítik az ember szája ízét… (Sorolhatnék itt most franchise címeket, de minek. :-PPP :-/// )

A Toy Story-széria viszont nem tartozik ebbe a kategóriába. :respect:




Gondoltad volna? 1995-ben jött ki az első rész, és most, majdnem negyedévszázaddal később a negyedik epizód még mindig tartja a színvonalat, sőt, majdnem megközelíti a kilenc évvel korábbi, majdnem tökéletes Toy Story 3. elképesztő szintjét. :leborul:

Én azt hittem, 20-ra már nem lehet, nem érdemes lapot húzni, és hogy a csúcson kell abbahagyni – de a Toy Story alkotógárdája megmutatta, hogy van még ebben a sagában olyan történet, amit érdemes elmesélni. :thumbsup:

A harmadik rész úgy mutatta be a felnőtté válás, és a gyermekkortól való búcsúzás kihagyhatatlan stációját, hogy azt aligha lehetett megrendülés nélkül nézni. Én legalábbis nem tudtam…

A negyedik rész pedig egy újra egymásra találás – és egy újabb búcsúzás története, ami más, mint amikor Andy-től, és Andy otthonától és gyermekkorától búcsúztunk… de legalább olyan szívfájdító, átélhető, átérezhető.
 



25 évesen csatlakoztam rá a franchise-ra, most majdnem kétannyi vagyok, de a bennem élő gyereket még mindig meg tudja érinteni egy-egy hozzá szóló mese.
 

Szeretem ezt az édes-bús érzést, megunhatatlan, felbecsülhetetlen – hálás vagyok a Toy Story-nak ezért a majd’ negyedévszázadért. :megarespect:


The Gangster, the Cop, the Devil – A gengszter, a zsaru és az ördög


Amikor megláttam ezt a címet akkor azonnal a feledhetetlen és utolérhetetlen dél-koreai mestermű a „The Good, the Bad, the Weird” jutott eszembe…



…és arra gondoltam, hogy a három főnevet tartalmazó címmel talán újra egy remekművet lehet készíteni.

Nem lett rossz a végeredmény, csalódást keltő sem – de a „The Good, the Bad, the Weird” 10/10-ét nem tudta megközelíteni. Talán 7,5/10-et adnék rá…



Úgy érzem, ott lehetett volna sokkal jobb, hogy a „The Good, the Bad, the Weird”-nek sikerült mindhárom karakternek adni valami egyéni, sajátos, különleges ízt (A „Good” kapta a legjobb akciókat, a „Bad”-et kegyetlensége és vérprofisága emelte magas szintre – a „Weird” pedig egyszerűen egy unikum volt. :respect: Mindhárman kiemelkedőek voltak a maguk a szintjén.)

Ám a „The Gangster, the Cop, the Devil”-ben igazán csak a „Gangster”-t (Ma Dong-seok) sikerült egyedivé és különlegessé tenni, és bár bazi széles válla és háta volt…


…nem bírta egymaga a csúcsra emelni a filmet.

Nem volt rossz film, egyáltalán nem, sőt! :sör:
 

És volt benne a potenciál, hogy még jobb, talán feledhetetlen legyen – ám lehetőség csak lehetőség maradt.




Dél-Koreából láttunk már ennél jobb filmeket is… Ott nagyon magasan van a léc.
:respect:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése