2019. november 24., vasárnap

The Mandalorian s01e02-e03


Ezt a tetves mázlit… :-P :-/

…egy hete tervezem-tervezgetem, hogy megírom a második részről a véleményemet.

De az annyira lesújtó a pilothoz mérten, hogy egyszerűen nem vitt rá a lélek.

És egy hétig morzsolgattam magamban a csalódást, és kerestem a szavakat (azt a címet akartam adni a tervezett blogbejegyzésnek, hogy „Pofáraesés…” – gondolhatjátok :-/ ).

Péntek este a koliból hazajött Dáviddal is megnéztem, immár negyedjére :-) az első részt, és mindkettőnknek (nekem különösen, ugye ;-) ) nagyon tetszett. De amikor a nagysrácom a második epizód felől érdeklődött, elfelhősödött a homlokom, és azt mondtam neki: „az első részhez képest annyira gyenge, hogy… szerintem nem érdemes tölteni vele az idődet…”. :-(((((

Ám szombaton (én, egymagamban, minek terheljem vele a többieket, hisz teljesen elszaródott… :-/// ) csak leültem a harmadik etap elé, és vártam, hogy a Mandalorian- sorozat végképp elássa magát előttem…

…erre egy olyan epikus és heroikus fejezetet kaptam az arcomba, hogy elindult az orrom vére. :-OOOO
:respect: :leborul:

Ennek fényében már viszont teljes lelki nyugalommal fogom érdemei alapján megrugdosni a második részt – és dicsőíteni a harmadikat. :sör:

Lássunk hát hozzá.


The Mandalorian s01e02

Ha rákeresünk a sorozatjunkie.hu-n a „Filler és bottle epizód” fogalmára, akkor egy-az-egyben megkapjuk a The Mandalorian s01e02 leírását. :-PPP

Vagy, ha felütünk egy random számítógépes játékot, ott rögtön találunk olyan kalandot, amikor a főhősnek (nekünk) össze kell szedni valaminek a részeit, és külön küldetésekre menni azért, hogy folytathassuk a fővonalat.

Na, cseszd meg… – nyögtem fel én gondolatban. Vagy hangosan is, a fene se emlékszik már rá. :-PPP
:-)

A Mandalorian-nak szétkapják az űrhajóját a javák, és hogy el tudja hagyni a bolygót, boltolnia kell a kis csuklyás, piros led-szemű kis fickókkal, hogy visszaadják az alkatrészeket.
 

És igen, ezért (lehetetlen) küldetésre megy.

Megmondom a frankót, egész jól zsebben tudom tartani a „suspension of disbelief”-emet – de az epizód második felére teljesen elvesztettem. :-///

Mert ugye, amikor egy 12-13 centiméter pengehosszúságú filézőkéssel kell leteríteni egy három tonnás összsúlyú, elvileg 350.000 éve kihaltnak nyilvánított gyapjas orrszarvút, ami 30-50 km/órával jön felénk, mint egy gőzmozdony… hátugye… mittomén… azért elbizonytalanodik az egyszeri ember, hogy ez most tényleg komoly…?!
 


Aztán meg amikor a javák eszik a tojásuk javát… mit ne mondjak… Semmit. :-P
 

De lehet, hogy ez volt a vicc helye?! Ahá! Ha-ha. Ha… :-///

És utána meg jött a Lego és/vagy Ikea összeszerelési hadművel, miszerint három mázsa ömlesztett alkatrészből, hogyan lehet sufni körülmények között, egyetlen éjszaka alatt összerakni egy komplett űrhajót.

Én, aki egy rühes Ikeás kanapéval elszórakozok egy fél napot, és a Lego „Troll hajó + sárkány” összeszerelése is elvett két órát (meg vagy három évet…) az életemből (igaz, közben a gyerek is idegesített a folyamatos kérdezősködésével, hogy mikor leszek már kész… :-OOO nem lehetnek rosszabbak a javák sem, én mondom ), hát ugye… már kevésbé veszek be olyan dolgokat, hogy „összeszerelési idő: fél óra”. És ez egy kibelezett és szétcincált űrhajóra meg hatványozottan igaz. :-PPP „Összeszerelési idő (egy folyamatosan páncélban mászkáló fejvadásznak és egy blurrg-tenyésztő indián-cowboynak): egy éjszaka.”
:-PPP

Szóval… hogy is mondjam… olyan volt ez az epizód, mintha nyers tojáson szúrtak volna. Egy ikeás kanapélábbal. És közben mezítláb ugrálok szétszórt legó darabkákon.


:-)))

Döbbenten állok az imdb-pontszám előtt, ami erre a részre összejött: 8,8?!?!?! :eeeekkkk:

Én kiszórnék rá egy 5,5 körülit. Mert olyan kedves vagyok. :-PPP

És innen volt képes újra felállni a frencsájz, bonyek…!!! :thumbsup:



The Mandalorian s01e03

Mit is mondjak… 9,5/10-et szórnék ki rá. Visszafogottan. :leborul:
 


Mintha Jon Favreau megírta volna az első részt – aztán a másodikat kiadta gebinbe – és a harmadikra meg újra visszavette a stafétát.

Vagy a franc se tudja, mi történt. :-P

Lényeg, hogy az első és a harmadik epizód között a második olyan, mint egy fekete lyuk. :-/ :-P

De most a harmadikról van szó. :respect:

A Mandalorian-unk leszállítja az „árut” a megbízónak, felnyalja a nagy juttert, és nekiindul a…

…aztabeborult. :leborul:

Epikus volt. Heroikus. Megindító.
 

Mert nem hagyjuk, hogy egy gyereket…
 


…és hogy nem vagy egyedül a harcban.
 




Engem ezekkel kilóra meg lehet venni. :sör:
(Míg filézőkéses gyapjas orrszarvú henteléssel meg nem annyira… :-PPP )

Nem tudom, mennyire fognak még minőségileg szórni a hátralévő epizódok – de nekem elfogadható, ha egy 5,5-ös osztályzású van egy 8,5-ös és egy 9,5-ös közé beékelve.
(Nem mondom, hogy nem lenne jobb, ha tartaná stabilan a 8-9-es átlagot… de az én tűrésküszöbömbe még simán bele fog férni, ha 2:1 arányt tartva jönnek a „jó/kitűnő” és a „rossz/szóra sem érdemes” részek.)

Számomra továbbra is nézős marad a Mandalorian. :sör: :thumbsup:
 


Szerintem érdemes rászánni az időt. ;-)

(Jaj, de jó, hogy nem írtam róla rögtön a második rész után, és hogy nem kaszáltam első felindulásból…! :eeekkk: :-))) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése