2019. július 28., vasárnap

Fasandræberne – Fácángyilkosok & Flaskepost fra P – Palackposta & Mænd & høns – Férfiak és csirkék


Oké, elismerem: most beleestem a dán filmekbe, mint ló a gödörbe. :-) :sör:

De tegyétek a szívetekre a kezeteket: nem úgy vagytok vele ti is, hogy aki kedves és jó veletek, akivel jó együtt lenni, mert kedvetekre van, azt jobban a szívetekbe zárjátok?! :sör:

Hozzám most nagyon jók a dán filmek, és ezért hálás vagyok nekik. :sör:


Fasandræberne – Fácángyilkosok


A Q-ügyosztály, Carl (Nikolaj Lie Kaas) és Assad (Fares Fares) története, és talán(!?) a legkevésbé brutális a sorozat négy filmje közül.

De nagyon jó ez is: végig izgalmas, a feszültséget folyamatosan fenntartó, remek krimi/thriller. :sör:

Jussi Adler-Olsen újfent azt taglalja, hogy vannak közöttünk olyan szociopaták, akik a törvényeken fölül állóknak képzelik magukat, és hatalmat akarnak gyakorolni a többiek felett.

És ezért, a hatalom mámoráért, a legmesszebbre is képesek elmenni. És nem csak egyszer…

Ditlev (Pilou Asbæk) és Ulrik (David Dencik) két elfajzott dekadens milliomos, akik környezetüket manipulálják, miközben kiélni igyekeznek legaljasabb vágyaikat.

Két igazán ijesztő figurát keltenek életre – de mégsem ők lesznek a Q-ügyosztály filmjeinek legrémisztőbb, legocsmányabb figurái… mert lesz még náluk is aljasabb. (Flaskepost fra P)


Talán a legnézőbarátabb (legkevésbé gyormorforgató és horrorisztikus) alkotás Jussi Adler-Olsen műveinek megfilmesítésének sorában: ha valakinél már ez üti a vészharangot, ne fogjon a többibe!


Flaskepost fra P – Palackposta


Aztabeborult…

Itt egy Johannes nevű gennyláda a főellenség.

Pål Sverre Hagen formálja meg. Akinek igencsak nagy szerencséje, hogy a film megtekintését követő 2-3… 7-8 napon belül nem futottunk össze az utcán. :-OOO

Színész, vagy nem színész – azonosul a szereppel, vagy azonosítom a szereppel – nem érdekel.

De az, hogyha jött volna szembe velem azzal a tenyérbemászó, tetves, aljadék mosolyával, ami a filmben állandóan az arcára volt ülve… biztos, hogy beverek neki egyet-kettőt. :-OOOOO

Igen, ha úgy érzitek, hogy a főgonosz ebben a filmben a legaljasabb mind közül, és hogy kellőképpen kihozott a sodromból – nem tévedtek. :sör: :-)

Nagyon hatásos volt, brutális, horzsolt, de durván.

Oké, én mindig is nagyon „allergiás” voltam (vagyok!) a gyermekekkel szembeni erőszakra – szóval, ez a téma a szívembe mart, és legszívesebben ordítottam volna, és ütöttem-vágtam volna magam körül, elátkozva eget-földet… :-OOOO


A film végén úgy voltam Carl-lal (Nikolaj Lie Kaas) és Assad-dal (Fares Fares), hogy a legszívesebben a keblemre öleltem volna mindkettőjüket. :sör:

Talán a legdurvább a sorozat négy része közül, olyan, mintha Jussi Adler-Olsen odalökte volna az embert a sötét erdőbe, meztelenül, a farkasok közé…

Az egyszeri néző nem érezte a gyomrát: csak a jeges ürességet a helyén.

A Sympathy for Lady Vengeance vitte képernyőre eddig a legbrutálisabb gyerekgyilkosságot – de most fellépett mellé a Flaskepost fra P

Ám Jussi Adler-Olsen úgy döntött, hogy nem hagy minket a film végére megdermedt szívvel, mocsárba nyomott fejjel, szánkban-gyomrunkban iszamós, bűzös, nyákos sárral – és utánunk küldte Carlt és Assadot. :respect:


Katicám azt mondta a végén: „most egy ideig ne nézzünk több Q-ügyosztályos filmet, jó?”.

Én meg könnyű szívvel ráhagytam: mert egyrészt nekem is sok(k) volt, másrészt meg – ezzel végignéztük mind a négy filmet, ami eddig róluk készült.

Talán, ha mi is olyan ritmusban nézzük, ahogy elkészültek (2013, 2014, 2016, 2018), akkor „kipihenjük” a sokkolást, és nem hat ennyire ránk a brutalitás.

De így… nem volt egy sétagalopp.


Mænd & høns – Férfiak és csirkék



Hát Gyerekek… :-)

Kerestünk valami „vidám dolgot” a T-Home videótékában, és gondoltuk, ez majd milyen jó lesz.

Ilyen szereposztással, mint Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas, David Dencik – úgy voltam vele, hogy nem lehet melléfogni.

Noshátugye… :-)

Az abszurd, morbid, döbbenetesen durva poénjain először leesett az állam: „hogy nem gondolják komolyan, hogy ezzel viccelnek…?!”. Aztán rájöttem: „hogy de, igen”. :-)

És attól kezdve egyfolytában fel-felröhögtem – és ilyenkor Katicám úgy nézett rám, mint egy elmeháborodottra: „te ezen röhögsz…?! te ezen tudsz röhögni…?!”. :eeekkk:

Igen – nyögtem kissé szégyenkezve, de vigyorogva –, mert vicces!” :-DDD

Nagyon elvetemült film, meg kell hagyni: van benne valami… beteges, valami abregált. Vagy agregát. Vagy egy agg renegát. :-)))


Oké, akadt benne olyan pillanat, amikor én is azt mondtam: „oké, ennyi volt, nem nézem tovább én se” – mert ugye Katicám már térült-fordult…

…de valahogy megakadt az ujjam a kikapcsológomb fölött… a film pergett tovább… aztán mégis csak letettem a távkapcsolót.

És milyen jól tettem! :-)

Eszetlen volt és eszméletlen – de az egyik legkülönösebb, legkülönlegesebb, legegyedibb film, amit valaha láttam. :sör:

És micsoda reveláció a végére, bonyekba!

Film közben végig az járt a fejemben, hogy ha hasonlítanom kellene valamihez, akkor a De grønne slagtere – Zöld hentesek lenne az, amihez hasonlítani merném…

…és a rivjúírás előtt utánaolvasva a dolognak: döbbenetes dologra találtam rá.

Ugyanaz az Anders Thomas Jensen írta és rendezte a De grønne slagtere-t, és a Mænd & høns-t! :-))) :sör: :thumbsup:

És a másik ráeszmélésem: a De grønne slagtere két főszereplője kik is voltak?! Hát persze, hogy Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas. :sör: :respect: thumbsup:

Mekkora királyság már…!!! :-DDD

Aztán még mi esett le, mint a lyukas húszfilléres…?!

Hogy Anders Thomas Jensen írta és rendezte az Adams æbler – Ádám almáit!!! :aztabeborult:

És kik voltak abban a főszereplők…?! Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas és szerepelt benne Nicolas Bro is a Mænd & høns-ból.

Hááát… Mads Mikkelsen filmjeit eddig is kerestem – aztán szépen ráálltam Nikolaj Lie Kaas mozijaira is… és most már be kell vésnem a must see listámra Anders Thomas Jensen munkásságát is. :respect:
:thumbsup:



(Azonnal rá kell állnom, hogy beszerezzem a „Blinkende lygter – Gengszterek fogadója” című filmjét… de nagyon gyorsan ám! :sör: :-))) )

Mit is mondhatnék még…

„A dánok, a dánok, a dánok angyalok!
A filmjeiken egyfolytában csak agyalok.”
:-DDDD

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése