2019. május 25., szombat

The Highwaymen & Entanglement – Gubancos élet


Nem azért nem blogolok, mert lusta vagyok, vagy mert nem érek rá – hanem azért mert marhára nem találtam olyan filmeket, amiket érdemes lenne kiblogolni.

Ami rosszat láttam, az amolyan középsz@r volt: annyira nem rossz, hogy kibukva írjak róla valami vitriolosat – annyira meg nem jó, hogy érdemes legyen szót vesztegetni rá. :-P :-/

De most végre (nagy nehezen…) összeszedtem két remek alkotást, amikről beszámolok nektek. :sör:


The Highwaymen


Bonnie és Clyde balladáját már sokszor és sokan „megénekelték”: a „két szegény, űzött, törvényen kívüli szerelmes”, rosszabb esetben: „mint amerika romantikus robin hoodjai”.

Valahogy az nem nagyon került „előtérbe” :-PPP hogy hány embert öltek meg habozás és irgalom nélkül.

Döbbenet, hogy miközben a net tele van olyan oldalakkal, amik azt elemzik, hogy „szegény” Bonnie és Clyde milyen brutálisan került levadászásra, addig az áldozataikkal alig egynehány oldal foglalkozik.

Például ez: Victims of Bonnie and Clyde :RIP:


És ha van egy kis időtök – nem kell sok, ígérem –, akkor olvassátok el benne azt a pár bekezdésnyi interjút, amit szerintem az 1967-es Warren Beatty és Faye Dunaway fémjelezte „Bonnie and Clyde” film kapcsán készített Mike Royoko az áldozatok családtagjaival.

Mike Royko's Bonnie 'n' Clyde "The Sad Side"
 

This article, by the late columnist Mike Royko explores the lastings effect that the Barrow killings
had made on the lives of four of the victims family members. Those interviewed, were the sons of
Constable Cal Campbell, Sheriff E.C. Moore, Marshal H.D. Humphrey and Constable Wes Harryman. 


Nem tudom… nekem azért elszorult a torkom, miközben olvastam…

„You’re the first person to ever ask me about this. I’ve wondered if someday somebody wouldn’t think to write about this side of it.”

„My mother left with three children to support.”

„The roughest thing for me was growing up without a father. My grandfather was helpful and understanding. But isn’t the same.”

„Many critics say the movie is „realistic”. Clyde is handsome, Bonnie is a beauty. They are fun-loving,  even cute, dashing and very human. You can sympathize with them. (…)
Of course, there’s not much in it about the nameless, faceless dead men. Or the orphans and widows and the never-healing scar of a man who never knew his father.”

 ...

Mivel nyáron már kies hazánkban is lesz Bonnie és Clyde _musical_, bonyek :-P talán éppen időszerű, hogy a nagyközönség elé kerüljön a másik oldal története: Frank Hamer és Maney Gault.



Bonnie és Clyde kíméletlen gyilkosok voltak, akik azonnal kivégeztek bárkit, aki újukba állt.



És amikor végre embereikre akadtak Hamer és Gault személyében, akkor mindjárt áldozatként gyászolta őket a „lelkes utókor”. :-PPP



Komolyan, a rendőrgyilkosságok után a legocsmányabb része a filmek az, amikor az utca embere(i) lelkesen sikoltozva, filmsztárként rajongva veszik körül a két gyilkost – de a legundorítóbb az, amikor a holttesteikről próbálnak meg vicsorogva-sikítva letépni egy-egy „szuvenírt”: ruhadarabot, ékszert, hajtincset, gyűrűt – az ujjal együtt…

…oké, az agymosásnak vannak szintjei – körbenézek kies hazánkban, és látom… :-P :-/ –, de az, hogy rendőrgyilkosokért „rajongjanak” emberek tömegei… az azért már majdnem a legalja, azt hiszem.

A filmben Kevin Costner személyesíti meg Frank Hamert (Francis Augustus Hamer 1884-1955) és Woody Harrelson formálja meg Maney Gault-ot (Ben Maney Gault 1886-1947)… és elcseszettül remek alakítást nyújtanak mindketten. :respect:



Oké, a képeken kissé túlzok: sokkal kevesebb benne a lövöldözés, mint amennyire láttatom – mert inkább türelemjáték volt ez. Kitartó hajtóvadászat.

1934 január 16-án Bonnie és Clyde megtámadták az Eastham börtönfarmot, ahonnan 4 elítélt bűnözőt szabadítottak ki. Ezzel telt be végleg a mérték, és megbízták a feloszlatott Texas Rangerek kapitányát, Frank Hamert, hogy vadássza le a párost. Hamer azonnal felvette a kapcsolatot régi fegyvertársával, Maney Gaulttal, és vérebként vetették magukat a nyomra. És május 23-án megtették, amit kellett.

Hamer és Gault gyakorlatilag a kocsijukban éltek négy hónapig: ott ettek, ott aludtak, egy nap olykor 800 kilométert is vezettek, hogy nyomon maradjanak – mivel Clyde egy-egy éjszaka alatt akár 700 kilométert is levezetett.


Mindenki tudta, hogy Clyde nem fogja élve megadni magát, és hogy olyan, mint a veszett kutya.

Hamer és Gault olyanok, mint a vérszagot fogott kopók: szívósan és következetesen, fogvicsorogva tapadnak a nyomra, amiről senki és semmi nem térítheti el őket.


Eszméletlen hatásos, és megdöbbentő film volt: mert ezt a „másik oldalt” mindeddig soha nem láthattuk, csak annyit tudtunk, hogy „szegény Bonnie-t és Clyde-ot gonoszul csapdába csalták és orvul rajtuk ütöttek”. :-P


Szerintem, minimum must see. :respect:






Entanglement – Gubancos élet
 

A film végén Katicám megsértett. Igen, igen, csúnyán beszólt nekem.

Azt mondta: _végre_ egy tényleg jó filmet mutattál!”.

Vettem egy mély levegőt… elszámoltam tízig… aztán rájöttem, hogy ez kevés, inkább még számolok tovább… és ezeregyszáznyolcvankilencnél végre meg tudtam szólalni…

Rámutattam, hogy ez így, ebben a formában nem igaz – és felsoroltam még vagy nyolc filmet, amit nélkülem biztosan nem nézett volna meg: és nagyon tetszett neki.

Ekkor – mentségére legyen szólva – elismerte, hogy ez így van, de újfent megerősítette: nagyon tetszett neki az Entanglement.

Mint ahogy nekem is. :sör:


Oké, én Thomas Middleditch nagy rajongója vagyok, és aligha hiszem, hogy sikerül neki olyan filmet csinálnia, amiben nem tetszik. :sör: :-)


De ahhoz képest, hogy férfi főszereplős a film, mégis nagyon nagy hangsúlyt kap benne két női karakter: Hanna (Jess Weixler) és Tabby (Diana Bang).


És egy nagyon kellemes, alig másfél órás utazásra visznek, ami alatt jókat vigyorgunk, szorítunk és lelkesedünk – és az egész olyan… feelgood. :sör:

  …

Most agyaltam rajta, hogy írjak a cselekményről, de szvsz semmi értelme – ha valaki csípi Middleditch karakterét, annak minden szerethető csetlését-botlását, elakadását, útkeresését, annak be fog jönni. :sör:

Mint nekünk. :-)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése