2017. május 29., hétfő

Dimension 404 s01 & One Mississippi s01 & What Remains – Melissa titkai s01



Sorozatoztam/Sorozatozok mostanság, és most elmesélem nektek, milyen élményekben volt részem. :sör:

Dimension 404


„Szegény ember Black Mirror-ja” – írta róla lekezelően valaki (én tudom, hogy kicsoda, de nem reklámozom :-P…), én meg úgy elgondolkoztam ezen.

Mert _melyik_ Black Mirror évadhoz képest, ember? Ugyanis rohadtul nem mindegy. :-P

A döbbenetesen jó, gyomronvágó első évadhoz hasonlítod? Azzal össze sem lehet mérni, úgy igaz: én is szuperlatívuszokban szóltam róla. :sör:

A második évaddal szemben már nem merném ilyen bátran a Black Mirror elsőbbségét hirdetni…


A harmadik Black Mirror évaddal szemben pedig egyértelműen a Dimension 404 jön ki győztesen.
Ez van.

Pedig igazából csak az a korrekt, ha a harmadik BM évadhoz hasonlítjuk, mert úgy két, egyaránt hat-hat részből álló sorozatot mérünk egymáshoz – míg a BM első két „évada” mindössze 3-3 részes.

És azt azért valljuk be egymás között, hogy három(!) részt könnyebb egy tízes átlag köré felhúzni, mint egy hat részes sorozatot.

Szóval, a két, egyaránt hat részes évad összehasonlításából, számomra egyértelműen a Dimension 404 nyeri – mert a Black Mirror hat részéből négyet tudtam megnézni: azt is csak azért(!), mert mindenképpen el akartam jutni a legtöbb rivjúban a sorozat legjobb/legerősebb/legütősebb részének kikiáltott San Juniperó-ig.

És amikor odáig elszenvedtem(!)-elkínlódtam(!!)-átrágtam magam(!!!) a sok vacakon (a „Playtest” konkrétan egy igazi szemétrevaló hulladék :-P idáig süllyedtél, Black Mirror…?! :-O ), és megnéztem az ajnározott San Juniperó-t, azt mondtam magamnak: oké, ha ez az „évad legjobbja”, akkor töltse az a további részekkel az idejét, akinek két anyja van. :-PPPPPPPP

A Dimension 404-et meg simán végig tudtam nézni: erősebb, gyengébb részek váltakoztak, de egyik sem volt csalódás, vagy konkrétan rossz, és az összbenyomásom határozottan kellemes maradt. :sör:

Talán nem sikerült elég ütősre a „Polybius”, és a „Bob” – de a „Matchmaker”, a „Cinetrax”, a „Chronos” határozottan bejöttek: és az utolsó rész (összbenyomás, végső értékelés szempontjából perdöntő!), az „Impulse” valami egészen nagyszerű sorozatzárást hozott a heroikus, önfeláldozó „last stand”-jével. :respect:


Összességében, határozottan egy kellemes meglepetés volt a Dimension 404. Nem akar olyan „hú, de nagyon elvontnak és entellektüelnek látszani, mint a BM, és nem is veri a mellét (…) arra, hogy „én aztán minden egyes alkalommal leszakítom az arcotokat”.

Mesél meglepő, ijesztő „meghökkentő történeteket”: és én egészen remekül szórakoztam ezen. :sör:

Így múlt el a te időd, BM … :shameonyou:


One Mississippi

 
Nem egy mai sorozat, de végre megnéztem én is.

Határozottan kellemes volt, néha igen komoly revelációval, ráeszméléssel – és túl sok Tiggel. :-/

Nos, igen, tudom, hogy ez az ő sorozata, az ő élete – de leginkább ő idegesített/zavart benne.

Túl sok volt a szarkazmusa, a cinizmusa, túl sok volt a felsőbbrendű (entellektüel) – alig álcázott – gőgje, túl sok volt a „szerelmi” élete és… túl sokat mutogatták/mutogatta magát (fél)meztelenül.

A fentiekből kevesebb is elég lett volna, azt hiszem…

Viszont túl kevés volt Remy (Noah Harpster), akiből viszont jóval többet is elbírt volna a széria – és pont jó volt… ha nem a Legjobb(!)… Bill (John Rothman). :sör:
 

Alapvetően ijesztően nehéz (rossz…) élete volt/van Tig Notaró-nak, és mindenképpen elismerésre méltó, hogy képes önmagát, lelki sebeit így, ezzel a tükörrel (sorozattal) „gyógyítani”.

De Bill földhözragadt személyisége, karaktere nélkül… hááát… nem lett volna (számomra) pozitív, szerethető élmény ez a sorozat.

Ám szerencsére az lett. :sör:


What Remains – Melissa titkai
 

Négy részes angol mini: lassan hömpölygő – és az utolsó részre egy meglepően durva lezárást produkáló. :sör:

A társasház padlásán a frissen beköltözött pár egy múmiává aszott tetemet talál, akiről kiderül, hogy ő Melissa (Jessica Gunning), a ház legfelső emeletének lakója – aki már két éve eltűnt.

És a kutya se kereste – legfőképpen tisztelt lakótársai nem…

A rendőrség idegenkezűség megállapíthatóságának hiánya miatt (huhh… ez nyakatekertre sikeredett) lezárja az ügyet, amivel Len (David Threlfall), az éppen nyugdíjba vonuló nyomozó nem ért egyet, és a saját szakállára folytatja az ügy feltárását.
 

A nyomozás során egy csomó „secrets and lies” derül ki, és az, hogy gyakorlatilag egy rendes ember sincs az egész házban – és szinte bármelyikük megölhette volna Melissát.

Igazából egy nagyon csúnya jellem- és korrajz – olyan, mint a „Happy Valley” széria, amiben amikor a legvégén egy magaslatról lenéz a városra a rendőrnő, az ember arra gondol, hogy mindjárt kimondja: „fel kéne gyújtani az egészet… és máris jobb hely lenne a világ. Happy Valley? Happy?! nem is tudom, hogy sírjak, vagy röhögjek…”.

Nos, ugyanez a What Remains is: a magányos, öreg rendőr, és a terhes anyuka szélmalomharca a közönnyel, a kirekesztéssel, a nemtörődéssel – az embertelenséggel szemben.

Persze, erre a gerincességre, a tisztességre, a humánumra rá is csesznek mindketten – naná. :-///

A befejező epizód showdown-ja pedig olyan megdöbbentően kemény és ijesztő lett, hogy már azon feszengtem a kanapén, hogy… hagyják már abba, a fenébe is! :eeekkk: :sör:

Nyomasztó sorozat volt, és csak ismételni tudom magamat: ijesztő jellem- és korrajz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése