2016. október 10., hétfő

Luke Cage s01e01-e02 & Westworld s01e01-e02 & Bull s01e01 & One of Us s01e01



Sorozatoztam mostanában: elég rövid egy-egy epizód ahhoz, hogy esténként bevállaljak belőle egy részt, és ha esetleg bejövőset találok, akkor a részek előrehaladtával az élmény egyre mélyebbé, intenzívebbé válik. :cool:

De persze, ez mindig lutri: a címben szereplő négy sorozat pontosan el is oszlik a pro és a kontra oldalon…


Luke Cage s01e01-e02


Nálam okosabbak azt mondják, hogy ez „blaxploitation”… Hááát, arról dunsztom sincs, hogy tényleg az-e, de hogy baromira berántott, ahhoz kétség sem fér. :sör:

És tulajdonképpen azzal rántott be, ami általában nem a képregényfilmek sajátja: a csendességével, a lassú, fenyegető, sokat sejtető, felszín alatt izzó, kirobbanásra kész hömpölygésével.

A könyörtelenségével, az embert, mint individuumot, teljesen semmibe vevő, fapofájú csörtetésével, ami olyan ijesztő és fenyegető, hogy az ember gyomra az epizód elején összeszűkül, és a végére már a torkába tolakszik…

…és egy olyan hőssel (Mike Colter), aki nem akar hős lenni: de félrenézni, szemet lesütni, szégyentől pirulni sem akar.


Aki elvileg sebezhetetlen, de egyszerűen – olyan kegyetlenek és kíméletlenek az ellenfelei, hogy nem tudja az ember nem félteni.

Shades (Theo Rossi) még gyakorlatilag semmit nem csinált – mégis, a hátam borsódzik minden egyes megjelenésétől… :respect:

…és (Don’t Call Me) Cottonmouth (Mahershala Ali), a kifinomult üzletember, akiből olyan brutálisan bújik ki néha az ösztönlény, hogy a vér megfagy az emberben. Nem egy Wilson Fisk, mégis, csak hozzá tudom hasonlítani, olyan kaliber. :respect:


Remek történetvezetés, pompás karakterek, iszonyú jó hangulat – csak dicsérni tudom. :thumbsup:

Nem tudom, hogy a végére hova fut ki, de az biztos, hogy az indítás olyan, mint a gépszíj. :sör:


Westworld s01e01-e02
 

9,3 ember…?! 9,3…?!?! Miért nem 11,2?! Vagy 15,7…?! :-OOO


Oké, kezdjük távolabbról: 1973 – Yul Brynner – Westworld (magyarországi bemutatója: 1988(!!!) :eh: Hagyjuk... :-/ ).

Mit is mondhatnék, szerintem alapélmény. Elvileg Cameron is innen eredeztette a Terminátorát. :sör:

Nos… (Istenem, annyira szidnám ezt az HBO sorozatot, hogy fizikálisan kell visszafognom magam, hogy ne trágárkodjak…)

…talán azt mondhatnám, hogy a 25 milliós dolláros pilot ide vagy oda (hol vagyunk már a Lost 2004-es 1 milliós pilotjától, amikor azt hittük, elértük a plafont…?! ), a király meztelen. :-P

Ebben a pilotban _SENKI és SEMMI_ nem érdekelt. Egyedül Ed Harris sötét figurája lenne benne „valami”, de az meg olyan ellenszenves, hogy hányok tőle. :-PPP

NULLÁRA értékeltem minden téren a pilotot: üres, semmitmondó, önmisztifikáló, beképzelt, felfújt hólyag. :-PPP

A leütött karakterre érdemtelen.

De megnéztem a második részt, mert valami „mértékadó filmes blogger” :-PPP azt írta róla: „hogy az első rész se volt semmi, NADE a MÁSODIK! az aztán szintlépés!”.

Gondoltam, akkor bevállalom azt is, biztosan majd akkor…! Lesz nagy reveláció!

Nos… már nem tudom tovább türtőztetni magam… a második rész olyan volt, amikor egy kupac kakát megpróbál valaki kézzel(! :-P) formára pofozni, hogy ne úgy nézzen ki, hogy plötty, hanem… Fogalmam sincs, hogy mit akar vele. :-PPP

Az érdeklődésemet sikerült teljesen a nulla alá csavarnia, és a játékidő hossza miatt külön nagyon szívesen vernék a készítőkön egy szöghúzókalapáccsal. Ez az önnön alányalásától nyálhabos, üres bábot, amiből pillangó már a büdös életbe’ nem lesz, elnyújtani majdnem egy órára, az szerintem kimeríti a bűn fogalmát.

Ha ez nektek 9,3, akkor jó – szerintem, egy nagy nulla. Ha találkozunk az utcán, kerüljük ki egymást időben és nagy ívben… :-PPP

Kb. pont ezek az érzelmek ültek ki az én arcomra is a két rész után:



(Oké, el is fáradtam ebben az érzelmi kitörésben, a többiről már tényleg csak címszavakban.)

Bull s01e01


Egy Lie to Me, és egy The Mentalist közös klón: mégis, ami kijött belőle, az könnyed és kellemes. :sör:

Nem, nem fogom törni magam az új részekért, de hogy egy-egy epizód elé szívesen lehuppanok bármikor, az szinte biztos.

Asszonnyal nézős, könnyed közös program. :thumbsup:


One of Us s01e01


Piszokul vártam, hogy végre megint valami remek angol krimi/dráma/thriller…!

…de rohadtul pofára estem. :-///

Hiába Jo Dempsie (Skins, The Fades, Game of Thrones), akkor sincs/nem volt ebben a pilotban egy szimpatikus, érdekes karakter sem.

Nem érdekel tovább, hiába csak négy rész – és én még nem csináltam ilyet angol minivel. :-(((
:shameonthem:

2 megjegyzés:

  1. Érdekes ez a Westworld magyarországi bemutató, amire kitértél. "vejem" dicsérgette nekem a hétvégén a Westworld sorozatot, és mondtam, hogy hej, mi a srácokkal gimiben moziban láttuk, amikor bemutatták az eredeti filmet. Erre néz rám, hogy nade 1973-as a film, én akkor 2 éves voltam... Pedig én bizonykodtam, hogy gimiben láttuk. Most már értem - ennyit csúszott a bemutató. Akkoriban mondjuk ez nem volt példa nélkül álló.
    A sorozatról nem tudok mit mondani, nem kezdtem bele.

    VálaszTörlés
  2. Hja, bizony! Komolyan mondom, a "vejed" korosztálya el sem tudja képzelni, hogy milyen volt a szocializmusban, amikor a Nagy Testvér "vigyázott ránk, hogy ne érjen bennünket a nyugati métely". :-P :-) "A kokakóla mámorban fetrengő amerikaiak már annyira éheznek, hogy forró kutyát esznek! :-)))

    Nekem a Westworld kapcsán még három film jutott eszembe, amikre emlékszem, hogy a világpremierhez képest évekkel később láttuk idehaza.

    A sárkány útja - bemutató odakint: 1972 idehaza: 1986 :-P

    Én a vízilovakkal vagyok - bemutató odakint: 1979 idehaza: 1987 :-P

    48 óra - bemutató odakint: 1982 idehaza: 1987 :-P

    De ebből is látszik, hogy '86-'88-ra puhult a diktatúra, mert akkor jöttek-jöhettek egyre-másra a régi/új filmek itthon is.

    VálaszTörlés