2016. május 16., hétfő

Captain America: Civil War – Amerika kapitány: Polgárháború




A képregényhősös filmekkel magam is szkeptikus vagyok, de határozottan úgy gondolom, hogy igenis vannak benne merész, ütős, emlékezetes darabok.
A magam részéről Christopher Nolan Batman-trilógiáját nem kicsit süvegelem meg. :respect:

Az X-Men: Days of the Future Past egy egészen elképesztő, brutális és döbbenetes(en jó!) alkotás. :sör:
Olyan heroikus "last stand" van benne, hogy én lehidaltam, a fantasy elemek ütősek és látványosak, az időparadoxon pedig mer "nagyot álmodni", és Quicksilver 15-20 perces megjelenése: egész egyszerűen ellopja a showt. :-))))
Ha ez kimaradt volna az életemből, jézusom... :eeekkk:

Amerika Kapitány mindig is egy "zászlólengető überamcsi műmájer volt nekem" :-PPP de a Tél Katonája... Hááát azért... egészen másként nézek már rá azóta. És bármikor újra megnézném. :sör:

A Guardians of the Galaxy meg... Atyaúristen... Számomra tényleg olyan, mint amit az egyik rivjúíró írt róla, miszerint akkora hatású, hogy a 2010-es évek Star Wars-ának kell nevezni. :sör:
Szerintem minimum, hogy a 2010-es évek legjobb (képregény)filmje: mert laza, önironikus, hülyülős - és mégis heroikus.

A fentieket még februárban írtam egy e-mail-ben a barátaimnak…

…és most már (egyrészt a fentiek fényében, másrészt a tegnapi élmény hatására) azt hiszem, nem kezdhetek egy képregényfilmes rivjút úgy, hogy „nem szeretem a képregényfilmeket, DE…”.

Mert be kell látnom, hogy _szeretem_ a képregényfilmeket, mert 2005 óta készült egy-két-hár… szóval, készült egynehánypár emlékezetes alkotás a műfajban. :thumbsup:

És a tegnap esti élmény is bitangul odapakolt képregényfilm-fronton. :leborul:


Most már azt is elmondhatom: Amerika kapitány lett a kedvenc karakterem. :tiszteleg: :-)
(Ez ám az előretörés a mínuszsokadik helyről, aranypofáim! ;-) :-))) )


Döbbenet, hogy egy majdnem 100 éves karakter képviseli az egész „Avengers” csapatban azt a fajta tisztességet, eltökéltséget, emberséget, és meg nem alkuvást – ami szerintem minimum, hogy mindegyik csapattagnál _alap_(!!!) kellene, hogy legyen. Lehet, hogy az efféle elvek manapság… hm… „kényelmetlenek”, „zavaróak”, „nem elég rugalmasak”, pedig szerintem ezeken nyugszik a humanizmus, a heroizmus… szóval, gyakorlatilag az egész világ, az egész emberiség.

Csak ezek miatt nem süllyedtünk még vissza az állatvilágba.

Nah, kimondtam. Én Amerika kapitánnyal vagyok, mert teljesen azonosulni tudok az elveivel.


És piszokul nem érdekel, hogyha ezen valaki vigyorog, vagy lefitymál. :sux:

Amit még elért nálam a tegnapi film, hogy a Vasembert pedig lenullázta magát a szememben. :thumbsdown:

Opportunista – szerintem ez a legjobb szó arra, hogy leírjuk Tony Stark jellemét.

Nem világfi, és cinikus playboy, hanem opportunista: gerinctelen ember, megalkuvó, a pillanatnyi előnyökért a kiegyezésre hajlandó, a fontosabb célokat eláruló, a mindenkori helyzethez elvtelenül alkalmazkodó, önző személy.


Nem is akarok ezen többet lovagolni. :thumbsdown:

Akin viszont még megdöbbentem, az Vision: az, hogy Loki jogarából és J.A.R.V.I.S.-ból létrejött, amolyan felsőbb mesterséges intelligencia ilyen vak legyen a valóságra – vagy hogy ennyire szolgaian, elvtelenül szolgálja Stark akaratát és céljait, az számomra igencsak elkeserítő volt.

Sokkal magasabb szintű „rálátást” vártam volna tőle, túl kisstílű, túl földhözragadt, túl félvak emberi lett. :shameonhim:

Nagyon tetszett viszont Black Panther (Chadwick Boseman), és Spider-Man (Tom Holland), őket nagyon szívesen látnám még viszont a franchise-ban. :thumbsup:



Black Panther jellemfejlődése/változása meg az egyik legjobb dolog volt, amit láttam. :sör:

Marha jó volt a Civil War, talán leginkább az utolsó 20-25 perc pakolt oda legeslegjobban. :respect:

A fene egye meg: ha képesek vagytok _ilyen_ képregényfilmeket készíteni… akkor tőlem jöhet, skacok! :-) :sör:


Kár is ezen többet beszélni. :thumbsup:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése