2016. április 14., csütörtök

Deadpool & Jönssonligan: Den parfekta stöten – A tuti terv & Antigang – Az akciócsoport



Tudom, régóta nem… de volt rá okom, hogy miért. :-/

Ami a blogra tartozik belőle, az annyi, hogy – nem láttam _jó_, szóra érdemes filmet.:-P A „rosszak” miatt meg nem görcsöltem, hogy „jajj, de mindjárt meg kéne írni…!”. :-PPP

Ám most már eljutottam oda, hogy legalább „kiköpöm a számban összegyűlt, keserű nyálat”, hogy aztán tiszta szájízzel kereshessek új élményeket. :sör:


Deadpool


Induljunk messziről…

Talán 1985-86 körül lehetett, amikor Berettyóújfaluban a nagyszüleimnél nyaraltam, és a helyi Skálában belefutottam pár német nyelvű „képregénykönyvbe”, amik között ott volt két „Die Gruppe X COMIC-Taschenbuch Nr. 7. és Nr.9.”, egy Conan, és egy Rosarote Panther. (Valahol meg is vannak még, szerintem… a Gruppe X Nr. 9.-t pl. most meg is találtam. :-)

Annyira különleges és szokatlan volt akkoriban ilyesmibe belefutni, hogy menten le is csaptam rá: annál is inkább, mivel valami potom pénzért vesztegették, szóval, a zsebpénzem bőven „elbírta”.

Így nagymamámék óriási cseresznyefájának árnyékában olvastam… olvastaaam?!?! Micsoda eufémizmus! :-P Németül egy hangot nem értek/beszélek (még most se, nemhogy akkor…), szóval, helyesen: _nézegettem_ életemben először a Nr. 7-ben az amerikai (akkor azt hittem, német… :-P) szuperhősök kalandjait, szájtátva, habzsolva, lelkesen.
 

Ők voltak a „Gruppe X”.

Erről a német képregényről most, 2016-ban (vagyis alig 30 évvel később… :-P ) megtudtam, hogy az angol nyelvű „Uncanny X-Men Annual #3” (1979) című kiadvány 1985-ös német fordítása.
 

Hogy hogyan a bánatba’ került pont a berettyóújfalusi Skálába ezekből a német(!) nyelvű képregénykönyvekből, azt a franc’ se tudja… de köszönöm a jó sorsomnak, és a jó szerencsémnek. :-) :sör:

Naszóval, az eredeti nevén „A Fire in the Sky!” című történet olvasása során találkoztam először azzal a karakterrel, akibe menten beleszerettem :-) és azonnal az ikonommá vált: Colossus-sal. :respect:

Szerintem, lélekben először ő indított el a testépítés felé – amely útra aztán Arni „lódított rá” a Conan-okkal... De ez egy másik történet. ;-) :-)

Még most is emlékszem, és amíg a demencia el nem végzi a fejemben a dolgát, addig emlékezni is fogok arra a képsorozatra, amikor a villámokat dobáló, ősvikingisten-szerű Arkon egymás után vágta taccsra Cyclops-t, Wolverine-t (hja bizomány! nem gondoltátok volna, mi?! ;-) ), Nightcrawler-t, Storm-ot, és elsőre Colossus-t is…

…ám a feldühödött Colossus újra ringbe szállt, lazán kitépett tőből(!!!) :-))) egy kb. 40-50 éves, kb. 25-30 méter magas tölgyfát (vagy kanadai juhart, vagy mittomén, hogy mit növesztettek a nyolcvanas évek tájékán ezek a német szuperhírók az USÁ-ban, a kültéri medence mellett… :-) ), és azzal gyalulta le a föld színéről az izgága, villámdobáló, ősvikingisten Arkon-t. :atomkirály: :brutálállat: :elementálistrappistás: :-DDD
 


Mindig is ez a zabolázatlan, fékezhetetlen őserő szerettem volna lenni. :állleesik: :földreborul: :respect:

Na, visszatérve 2016-ba: ezt az Ikont, ezt a Bálványt, ezt a Gyermekkori Álmomat köpte le, és kente be sza… szardellapasztával a Deadpool azzal, hogy egy teljesen lúzer, hülye „robotot” csinált belőle.

Aki még „sidekick”-nek is gyatra volt… :-(((
 

Gondolom, még hálásnak is kellene lennem ezért. :-PPP

Lehet, hogy aki meg Deadpool-lal feküdt és kelt huszonévesen (:-P ;-) ), annak meg menő látni, hogy milyen szinten szívatja kedvencük a „benga bádogembert” :-PPP – de én nem gazdagítom ezt a tábort, talán mondanom sem kell. :-PPP

Voltak benne jó poénok, kiszólások – de én nem röhögtem végig, hogy úgy mondjam.

Fura, hogy egy durva, szexista poénokkal operáló film egy amolyan „belső mosolyt” tud gerjeszteni – de belőlem leginkább azt hozta ki. Mármint, a jobb pillanataiban… :-P

A többiben meg hol (lélekben) hátrahőköltem a szadizmusán, meg a durva, alázós beszólásain – meg a főszereplő full infantilizmusán. :-S

Ez is nyilván lehetett szórakoztató másoknak, de nekem már átment ripacsba, és mint ilyen, menten ellenszenvessé is vált. :-P

Sokat vártam volna ettől a filmtől, de sajnos, alulmúlta várakozásaimat… :-/

Colossus hülyérevételéért meg külön jár tőlem egy tockos. Egy tőből kitépett, 40 éves juharfával… :-PPP


És most röviden az „Ezt meg mi a fenének kellett leforgatni?!?!”-tábor két új tagjáról. :-PPP

Jönssonligan: Den parfekta stöten – A tuti terv
 

„Ez valami olyasmi, mint az Olasz meló?” – kérdezte Katicám.
„Nem, szerintem inkább olyan, mint az Olsen-banda – véltem én.

Nos, mindkettőnknek volt igazsága – a film meg a „futottak még, de nem értek oda”-kategóriába fér bele.

Legfeljebb… :-PPP


Antigang – Az akciócsoport
 

Ennyire nem kellhet Jean Reno-nak a pénz?! Oké, hogy ő se levegőből él, de akkor is! :-O

Ennyire le kellett mennie kutyába…?! :-///

Hová lesz így a Világ, Istenem?! :eeekkk:


Hja, igen – már így is értékén jóval „túlrivjúztam” mindkettőt. :-PPP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése