Egy meglepően remek film :thumbsup: – és két… hm… „futottak
még” (erre a kettőre nem is akarok/fogok sok karaktert pazarolni). :-/
Le concert – A
koncert
Ez volt ám a fantasztikusan kellemes meglepetés! :sör:
Gondoltam, hogy valami vicces marhaság, ami szódával
elmegy – de annál jóval több lett. :thumbsup:
Mert nevettünk rajta sokat, remek egyedi karakterek
sorakoztak fel benne, felcsendült benne számtalan csodálatos dallam-zene, és
közben kibontakozott előttünk egy régi dráma, egy nyomasztó tragédia, amit
főhősünk-főhőseink megpróbálnak elmondani, feldolgozni.
Így egyben volt nagyszerű alkotás. :respect:
Hogy alapvetően miről is szól?
„Brezsnyev idejében Andrej Filipov (Alekszej
Guskov) világhírű művész volt, a Bolsoj zenekar karmestere, de miután zsidó
zenész-kollégái védelmére kelt, nyilvánosan megaláztá,k és a nép ellenségeként
megfosztották rangjától és munkájától. 30 évvel később a zenekar székhelyén – ahol
takarítóként dolgozik – véletlenül hozzájut egy hivatalos felkéréshez, és magát
a Bolsoj hivatalos karmesterének kiadva, az általa összeverbuvált, régi zenészekkel
fellépni indul, Párizsba.”
Az
orosz-francia-olasz-román-belga koprodukcióban készült alkotás igazán színes
színészi kavalkádot, és sokszínű/szintű történetet hoz tető alá, ahol az ember
nem is tudja, kit szeressen a legjobban.
Oké,
a két főszereplő drámája, a karmester Andrej
„The Maestro” Filipov (Alekszej Guskov), és a szólóhegedűs, Anna-MarieJacquet (Mélanie Laurent) a maga szintjén a legizgalmasabb, de mindkét
karakter (színész) inkább visszafogott játékával tűnik fel, és amikor egy-egy
ilyen szereplő tud izgalmat, mélységet adni a történetnek, itt láthatóan –
drámájuk ellenére – nem válik a történetmesélés előnyére két ennyire introvertált
főszereplő.
Talán
a mellékkarakterek extrovertáltsága hivatott volna pörgetni a cselekmény: de
ott meg mondhatom, hogy a nagy többséggel átestek a ló túloldalára: azaz a
zenekar nagyjára még csak nem is emlékszem, hogy ki-kinek a fia-borja. :-/
A
zsidó apa és fia duó meg egyenesen túlpörgetett paródiahuszárok voltak, akiken
az idő előre haladtával egyre kevésbé lehetett mosolyogni – míg a végén el nem
jutottunk az totál idegesítő, tök felesleges figurák szintig. :-PPP
Ám
szerencsére volt három olyan remek, fontos mellékszereplő, akiknek a vállán
nyugodtan pihent a film gerince. :sör:
Ivan Gavrilov (Valerij Barinov), a Bolsoj volt KGB-s
turnészervezője; a vezető csellista Sasha
(Dimitrij Nazarov); és a roma
szólóhegedűs, Vaszilij (Anghel Gheorghe). :respect:
Ők
hárman tették a legtöbbet azért, hogy a film ne fulladjon se
szentimentalizmusba, se unalomba, se bohócparádéba, és a komoly zene megcsúfolásává
se váljon.
Hármuk
közül leginkább Anghel Gheorghéról
szeretnék szólni, akinek virtuóz hegedűjátékát csodálva még én, a laikus is
leesett állal respektáltam, és valahogy az a fixa ideám lett, hogy ez az
úriember valóban igazi zenész lehet. :respect:
És
naná, hogy az! :sör:
Ő a
„Taraf de Haïdouks” nevű román
zenekar hegedűse, akik már több lemezt adtak ki (többek között a Maškaradǎ címűt, amin Bartók és Kodály műveket is „re-gypsyfy”-osítva adnak elő), és annyira
világhíresek, hogy Johnny Depp is kiemelten szereti őket, már jártak és zenéltek a
házában is, valamint szerepeltek a „The Man Who Cried – A síró ember”
című filmjében. :eeekkk:
Természetesen,
volt még egy főszereplője a filmnek: a komoly zene, és Csajkovszkij.
És
hogy mennyire sikerült ezt úgy interpretálni, hogy ne „feküdje meg” egy
átlagos, a komoly zenében netalán járatlan ember gyomrát? Hát, a magam részéről
a végén úgy voltam vele: lehet, hogy meg kellene hallgatnom egy-két Csajkovszkij
művet. Ami azért szerintem nem kis szó. :respect:
Nagyszerű
élmény volt ez a film – és örülök, hogy rajta keresztül megismerhettem egy kicsit Csajkovszkijt, Anghel Gheorghét, és a Taraf
de Haïdouks zenekart. :thumbsup:
Dieci inverni –
Tíz tél
Camilla (Isabella Ragonese) és Silvestro (Michele Riondino) kapcsolatának tíz évét öleli fel.
Nekem
egy csapás volt. :-PPP
Se
a lány, se a fiú nem volt szimpatikus, és a tíz éves kínlódásuk egymás körül
kábé annyira volt érdekes, mint a vízállásjelentés. :-///
Igazi
életrabló. :suxxx:
Mojin – The Lost
Legend
…amikor
a kínai filmesek valamiféle érthetetlen apropóból kifolyólag eljutnak oda, hogy
meg kéne csinálni a Tomb Raider, a Múmia, és az Istenek fegyverzete
keverékét.
Aztán
lesz belőle egy ilyen film, amivel… hááát… legalábbis nem nagyon vagyunk
előrébb, ugye. :-/
A
karaktereket meg hagyjuk már, mert ilyen kétdimenziós, kartonból kivágott
figurákat szerintem a 2 éves Máté fiam is összehoz, ha kicsit rákoncentrál. :-/
Nem
akarok olyan, szerintem totál bullshit dolgokat benyögni, hogy „de bezzeg szép a
látvány”, mert az ilyenektől én is agylobot kapok – viszont mást meg nem nagyon
tudok a javára írni. :-P
Meg
legalább rövid volt, ugye.
Nem.
Még az se.
:afrancba:
:-PPP
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése