2016. január 7., csütörtök

The Hateful Eight – Aljas nyolcas & The Man from U.N.C.L.E. – Az U.N.C.L.E. embere



 „Válámi ván… dé ném áz igazi.” – mondta 1976-ban Арка́дий Исаа́кович Ра́йкин (Arkagyij Iszaakovics Rajkin), akiről asszem, aligha tudtok bármit is. :-P ;-)
(Megmondom a frankót, én gyerekkoromban ronggyá hallgattam ezt a kislemezét, azaz, pontosabban valószínűleg egy un.„Extended Play”-t, azaz „középlemezt”, aminek oldalankénti játékideje kb. 10-11 perces volt. Ezt csak úgy, mellékesen, érdekességként. ;-) )


Valahogy ő, és a számomra emlékezetes, feledhetetlen mondata jutott eszembe, miután ezt a két filmet megnéztem…


The Hateful Eight – Aljas nyolcas


„I think this just might be my masterpiece.” – mondta 2009-ben Lt. Aldo Raine/Brad Pitt, az Inglourious Basterds, azaz a kivételesen remekül magyarítva, a Becstelen brigantyk című filmben, amit a mai napig Quentin Tarantino legjobb alkotásának tartok, akkor is, ha ezzel egyedül maradok. :sör: :respect:
 

…és meggyőződésem, hogy az idézett mondatot nem csak Lt. Aldo Raine mondta a Col. Hans Landa/Christoph Waltz homlokába rohamkéssel belevésett szvasztikáról, hanem szimbolikusan maga Tarantino is a Basterds-ről. :thumbsup:
 

Nem, nekem nem szárnyalta túl azóta ezt a „mestermunkát” a Django Unchained – és ez a kisebbfajta „csoda” most a The Hateful Eight-nek sem sikerült… :-///

A film első 80 perce, amolyan szvsz szerethető, „tarantinós” szájkarate: nem sok minden történik, de majd’ mindenkit egész jól megismerünk, a helyzet remekül felrajzolódik. Mondhatnák ettől függetlenül akár „unalmasnak” is ezt a végtelen szájtépést, de én élveztem. :sör:

Ám a film „másik fele” (jóval több, mint fele…) mintha egy egészen másik film lenne. :-/ :-S

Jön egy „narrátor”, aki egy csomó olyan dolgot elmond, amit nem tudtunk, és/vagy nem vettünk (vehettünk) észre – és a végén egy nagy, mondhatni, már-már megszokott „tarantinói”-vérfürdőbe torkollunk.

Ezt a részt már nem nagyon élveztem, mint ne mondjak: volt valami feelingje, de valahogy… „ném az igazi”. :-P

Teljesen vegyes érzelmek kavarognak bennem a film kapcsán… és arra gondolok, hogyha nem tudom egyértelműen rávágni, hogy „jó” film volt, akkor…

...akkor inkább nem, mint igen. :-PPP

Még két dolog: meglepetésemre Walton Goggins volt számomra a film legjobbja :thumbsup: – és Michael Madsen (karaktere és alakítása) a leggyengébbje… :-/

Nagyon vártam ezt a filmet, és ez így… elég nagy pofáraesés. :-(((


The Man from U.N.C.L.E. – Az U.N.C.L.E. embere
 

Hát ez meg mi a tosz…?! :-PPP

Paródiának gyenge, önálló, autentikus filmnek eléggé ismerős, és klisés… mint amikor James Bond találkozik a „The Persuaders!”-szel („Minden lében két kanál”).

Hjajj, hogy én hogy imádtam Tony Curtis (magyar hangja: Sztankay István) és Roger Moore (magyar hangja: Láng József) közös sorozatát…! :-)))
 

Henry Cavill és Armie „Lone-Done Ranger” Hammer a nyomukba sem érhetnek… :-PPP

Igazából, nem tudom, mi akart ez lenni: valami „_új_” sorozatindító tribute…?!?! Vagy vmi remake, ami innen is egy kicsi, meg onnan is egy kicsi…?!

…de valójában, mindegy is. :-PPP

Katinak tetszett – én untam: nem izgultam, nem nevettem rajta. :-P :-/

Hogy ezt a középszert miért hypolták itt-ott… fel nem foghatom. :eeekkk:

Hja, és a brutál orosz akcentussal angolul (magyarul) beszélő klisét hanyagolhatnánk már… mert nem kicsit uncsi. :-PPP

Ha tényleg csak ennyi telt Guy Ritchie-től… hááát… szvsz az elég nagy szegénységi bizonyítvány. :thumbsdown:
:-PPP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése