2014. április 1., kedd

Crisis s01e01 & Brooklyn Nine-Nine – Nemszázas körzet s01e01 & From Dusk Till Dawn s01e01



Azért nem olyan egyszerű az élet, amikor egy kisbaba érkezik a családba – ezt egészen elfelejtettem az elmúlt tíz év alatt. :-S :-)

Ilyenkor már az is nagy élmény, ha az ember néhanapján alszik egy-két-hár’ órát, nemhogy filmeket nézzen. :-P

Ráadásul végre itt a tavasz, és a horgász vére ilyenkor megpezsdül, és nem tud és nem is akar ellenállni a vízpart hívásának – sz’al, inkább pecázik, minthogy a tévé és/vagy a számítógép előtt üljön. :hohohohóóó: :-)

De tegnap este azért már összeszedtem az erőmet – meg egy rahedli elmaradást…

Végül, a könnyebb emészthetőség, és a gyorsabb haladás okán, nem egész estés film, hanem sorozatok mellett tettem le a voksomat.

Lássuk hát, hogy mire jutottam. :gyiszellő!:


Crisis s01e01


Először azt hittem, hogy valamiféle jó kis „24”-pótlék lesz/lehet, de kezdeti izgatott lelkesedésem gyorsan lehűlt. :-/

Ez inkább a „The Following” és a „The Blacklist” hullámot akarja meglovagolni, ergo, a „high concept” helyett kapunk egy nagyon „erőtlen” átívelő szálat, és inkább az „egy epizód – egy eset” felállás fog dominálni.

Elraboltak egy rahedli nagyon befolyásos ember (elnök, diplomata, pénzember, etc.) tinédzser korú gyerekét, és egyesével olyan dolgokra veszik rá őket, amiket természetesen nem tennének meg, ha nem a gyermekük életével lennének megzsarolva.

Ezt a koncepciót a végtelenbe és tovább lehet húzni. Egészen orrvérzésig. :-///

Oké, nekem (eleinte…) a Blacklist-nél mégis eladta ezt a fajta „sorozatcsinálást” James Spader eszméletlen jó alakítása. :sör: (De aztán abba is beleuntam…)

Ám sajnálatos módon, ilyen Spader-féle erőteljes alakítással, karakterizálással nyomokban sem találkozunk. :-PPP

Bocsi, nem sorolom fel egyenként, hogy kiktől _nem_ kapunk ebben a filmben hatásos alakítást, ki _nem_ tud hozni egy-egy érdemes, emlékezetes karaktert – mert annyit egyikük sem ér. :-PPP

Senki nem mutatott a nyitóepizódban olyat, amitől bevonódtam volna a sorozatba. :thumbsdown:

A történet semmilyen szegmense nem tudta felkelteni az érdeklődésemet. :boring:

Részemről ennyi volt. :kasza:


Brooklyn Nine-Nine – Nemszázas körzet s01e01


Ez egy egész jópofa kis sorozatnak tűnik. :-)

Nem röhögtem rajta a térdemet csapkodva, teli szájjal, de majdnem végig vigyorogtam, és olykor fel-felnevettem. :-))))

Ez nekem már (szinte) több is, mint amit mostanság várni mertem/merek egy-egy újvonalas sitcomtól – tehát, ez kellemes meglepetés. :sör:

Amit a „Crisis” kapcsán nehezményeztem és hiányoltam, miszerint nincsenek karakterek – hát itt meg annyi csupa egyedi, különleges, érdekes, szerethető karakter van egymás hegyén-hátán, hogy az valami elképesztő. :thumbsup:

A „Crisis” „_kreatív_” :-PPP készítői nyugodtan elkocoghatnának egy kis továbbképzésre a Brooklyn Nine-Nine alkotóihoz. Mert lenne mit tanulniuk.

Oké, ez csak a felütés volt, a felvezetés, és ki tudja, mi lesz majd a 22. rész végére (ha egyáltalán eljutok odáig…), de az biztos, hogy most nagyon várom a következő részt. :sör:



From Dusk Till Dawn s01e01
 

Nagy rajongója voltam/vagyok Robert Rodriguez 1996-os eredeti filmjének, ezért kissé (…nem is kissé…) szájhúzva figyeltem, hogy „mi a francnak akarnak ebből tévésorozatot csinálni…?!”. :-PPP

Ráadásul, George Clooney és Quentin Tarantino annyira erőteljesen, és emlékezetesen hozták a Gecko-fivéreket, hogy biztos voltam benne: _kizárt_, hogy kettejüket minimálisan megközelítő két másik színészt tudjanak találni.

Akkor meg miről beszélünk..?! :-PPP

Aztán csak nem bírtam megállni, hogy bele ne nézzek… ;-)

És… bakker(man  ;-) )… nagyon meglepődtem.

Ugyanis igencsak bejött a nyitóepizód! :thumbsup:
:sör:

D.J. Cotrona (Seth) és Zane Holtz (Richie) nem akarják másolni, vagy utánozni a majd’ 20 évvel ezelőtti ikonikus elődöket: mégis olyan kellemes, szerethető hommage-tribute feelinget árasztanak, hogy az egyszeri „old school fan” (mint én) egyszerre nyugszik meg, és derül fel, ahogy lassan eltöltik a régi, vigyorgós, kellemes érzések. :thumbsup:

A szinte egyhelyszínes epizód olyan jól meg volt töltve érdekes karakterekkel, remek dialógusokkal, pompás kis fordulatokkal, annyira hozta a „From Dusk Till Dawn” feelinget, hogy a magam részéről – minden egyes percét imádtam. :respect:

Nagyon jó kis felütés volt – és (bár már éjfélre járt az idő…) mivel rögtön belenéztem a második részbe is, tudom, hogy pont ilyen jól folytatódik (kezdődik) a második epizód is. :sör:

Örömmel és lelkesedéssel fogok a folytatás elé ülni. :thumbsup:
 

2 megjegyzés:

  1. UPDATE:

    (Ide, és így, mert ebben a formában legalább látszatja van. :-P ;-) )

    Megnéztük a Nemszázas körzet második és harmadik részét, Katicámmal - arcizomrándulás nélkül. :-///

    Így legyen Istvánnak ötöse a lottón. ;-)

    Katicám a végén rám nézett, és annyit mondott: "Hááát..." - mire én: "Teljesen igazad van."

    Van, amikor ennyi is elég, azt hiszem. :-///


    Utána (kissé felidegesítve magam...) belevágtam a From Dusk Till Dawn második részébe - azzal a "felbuzdulással": "Na, biztos ez is sz*har lesz...".

    Erre nagyon lassan - előérzeteimet beigazolandóan... - indult.

    És aztán marha jó lett! Majdnem olyan ütős, mint a nyitóepizód.

    Annyira azért nem - de taposta a sarkát. :sör:

    Merem tovább is tartani: a From Dusk Till Dawn egészen remek kis sorozat. :thumbsup:

    VálaszTörlés
  2. UPDATE 2.0:

    (Vagy ez nem annyira menő, hogy kommentelgetem a saját bejegyzésemet...? ;-) De ha meg a cikkbe írok "ápptudátét" az meg elsikkad - és egy-két kósza észrevétel miatt meg nem írok új blogbejegyzést.
    Sz'al, maradok ennél a sefarka-sefülemüle megoldásnál. :-S ;-) )

    Csak annyit fűznék hozzá, hogy tegnap este (agyilag rendesen elfáradva) Katicámmal lerogytuk a tévé elé, és nézni akartunk valami "agyradírt" - és valami megmagyarázhatatlan okból a "Nemszázas körzet" következő részére klikkeltem.

    Aztán meg még egyre. ;-)

    Mert két egész jó részt fogtunk ki (tehát eddig 5 epizódon vagyunk túl), és kifejezetten jókat vigyorogtunk egy-egy jeleneten. :-)))

    Terry Crews és Andre Braugher marha jók, nagyon bírom mindkét afroamerikai színészt! :sör:

    Én nem tudom, hogyan is van ez - de asszem, csak megnézünk belőle még pár részt... :-)))

    VálaszTörlés