2024. augusztus 4., vasárnap

Troppo s01

„You know, bird watcher. About time someone took an interest in what's going on here. Whole place is out of whack. River's changing. Crocs are acting up.
People are going troppo. Yeah, driven mad by the tropical heat.”

Baszki… basszus… abonyekba…

Tudod, elég hülyén érzem magam attól, hogy úgy találok rá egy kibaszott jó sorozatra, hogy böngészem a feliratok.eu-ra felpakolt cuccokat – és kíváncsiságból egyre-egyre ráklikkelek, és elolvasom az imdb leírásukat, ha érdekesnek találom, megnézem a trailerüket, és utána, ha minden klappol, belevágok a soriba.

Nem… nem is „hülyén” érzem magam, hanem konkrétan hülyének. Mert annak vesznek – és ettől meg felidegesítem magam, és bemérgesedek.

Rohadj meg, Amazon. Fizetem a Prime-ot, de az Amazon Freevee tartalma nem tartozik bele – vagy regionálisan előlem, előlünk elzárjátok. Itt tartunk 2024-ben?! Hogy bizonyos tartalmak „nem tartoznak ránk, paraszt, suttyó, (közép)európai bugrisokra”?!?!

Oké, hogy a multik a szarral etetnek, fossal itatnak, és ránk öntik a szemetüket – de hogy még bizonyos sorozatoktól/ról is letiltatok bennünket… az vérlázító.

Ott tartunk… még mindig? vagy újra megint?... mint az átkozott „Vasfüggöny” idején, amikor az 1973-as „Westworld – Feltámad a Vadnyugat” 1988-ban ért a magyar mozikba?! Az 1979-es „Io sto con gli ippopotami – Én a vizilovakkal vagyok” meg 1987-ben?!

Nem fizetek eleget?! Vagy az én pénzem nem elég jó?! Vagy mi az anyátok…?!?!


Bocs, srácok, nem erről akartok olvasni, tudom – de kikívánkozott. :sör:

Lényeg az, hogy rohadt nehezen akadtam rá a sorozatra – a sorozatjunkie-n is csak említés szintjén van róla szó –, és nem volt egyszerű… hm… beszerezni sem.

Amazon, próbáltátok elsunnyogni, elhallgatni, eltüntetni a sorozatotokat – gratulálok, csesszétek meg. Miért nem lőttétek inkább mindjárt le az egész sorozatot, és ástátok volna el a kert végében?!

Mindent megtettek, hogy megbuktassák – és semmit, hogy felfuttassák… pedig ez egy elcseszettül remek sorozat. :respect:

Egyrészt nyilvánvalóan azért, mert Candice Fox „Crimson Lake” című regénysorozatából készítették:

„Crimson Lake” – 2017
„Redemption Point” – 2018
„Gone By Midnight” – 2019
 
 
…és a magam részéről meg vagyok győződve, hogy a könyvalapú filmek, sorozatok a legjobbak. :respect:

Másrészt pedig egyértelműen azért, mert két rohadt jó főszereplőt találtak: Nicole Chamoun és Thomas Jane. :thumbsup: 



Thomas Jane-t asszem nyugodtan mondatom, hogy mind imádjuk, és eszetlenül jól áll neki az ausztrál vadászkalap és a hatnapos borosta. :sör: :whiskey:

De Nicole Chamoun – én nem ismertem korábban :meaculpa: – is teljesen felnő a „nagy” Thomas mellé, és nyugodtan mondhatom: kettejük vállán biztos helyen nyugszik a sorozat. :respect:

Olyan mélyről indít a sorozat, mint a bányászbéka segge: két főhősünk olyan sötét múlttal rendelkezik, hogy az is megfordult a fejemben: ezeket nem tudom majd megszeretni, ezekkel nem lehet azonosulni, hát miket követtek már el?!?!

…eleinte lassan rázódtam bele a nyomasztó miliőbe… számban szinte éreztem az iszap ízét, orromban a mocsár bűzét… és rettegve lestem a vizet, mikor emelkedik fel egy krokodil feje…

…és hogy milyen borzalmasan hangzik az, hogy „suicide by crocodile”

Az első három részt egyesével néztem: minden nap csak egyet – mert egyszerre nyomasztott, taszított, de vonzott is a világ, és a történések feketesége…

Aztán ahogy elértem a negyedik epizódig, olyan vége lett, hogy azonnal toltam rá az ötödiket, majd mivel az is úgy végződött, hogy a fogamat csikorgattam, lenyomtam ugyanazon este a hatodik részt is…

…és amikor éjfél után lefeküdtem aludni, azt nyögtem magam elé: „aztabitangbeborult…”

Majd másnap befejeztem a sorozatot a hetedik és a nyolcadik epizóddal. 9/10

Huhhh… gyerekek… nem egyszerű ez.

Ilyen terhelt főhősökkel, ilyen nyomasztó múlttal, ennyire veszélyes emberekkel, ennyi titokkal, aljassággal, rosszindulattal – ilyen gyilkolásra kész természettel… krokodilok, kígyók… nem lehet valami szívderítő történetet elmesélni. De persze nem is kell. Épp elég, ha a végére kapsz egy revelációt. Egy olyan… epikusat. :respect:

Amanda, akit Nicole Chamoun alakít, mindent megtesz azért, hogy NE érdemelje ki a szimpátiádat: tenyérbemászó, pökhendi, cinikus… igazi seggfej, na.

Ám a magam részéről az első perctől azt mondtam: Nicole Chamoun a valóságban egy nagyon szép nő – és mindent megtettek a sorozatban azért, hogy ne lássuk annak: kopaszra nyírták, televarrták, olyan nőietlen göncöket adtak rá, mintha egy csavargó csöves lenne… és az ajka mindig gúnyos, megvető, torz vigyorba fordult.

Mégis… voltak pillanatok, amikor azt mondtam: ez a nő gyönyörű. :leborul:

És tényleg az. :-) :virág:



Thomas Jane meg, mint Ted Conkaffey, a kiégett, elárult, kitaszított zsaru szerepében… :amazing:

Nem cserélnék vele egy percre sem: mégis irigyeltem majd’ minden jelenetben… hogy mekkora király már. :thumbsup:

És mint mondtam, a befejezés meg… óóó… anyám, borogass… :respect:

Ted: You okay?
Amanda: No.
Ted: You will be.
Amanda: Yeah? Would you put money on it?
 Ted: Yeah. I'd take that bet.”

Egy dologgal tettetek nekem jót, Amazon… illetve, kettővel… ezt el kell ismernem… :-/

Azzal, hogy eltiltottatok ettől a sorozattól, és agyonhallgattátok: most _azonnal_ nézhetem a második évadot. :hehe: (Hja, persze, letöltve: hogy a faxba is máshogy, ugye…?! :-PPP)

…és azzal is jót tettek, hogy berendeltétek a második évadot… :afeneennemegbenneteket: :deazértköszi:

Egy fontos mellékszereplő, a neve spoiler lenne: I am a fuckin' coward. I'm a coward.
Amanda: Listen to me. If you die now, that's all you're ever gonna be. Okay? So don't fucking die. Don't die! Don't die!!”

…és amikor egyszerre gondolsz arra, mint nyomorult, valóságos és átvitt értelmű krokodiloktól űzött néző, hogy…

„Dögölj meg… Dögölj meg, te utolsó rohadék…” de mivel teljesen átérzed Amanda fájdalmát azt is gondolod: „Meg ne halj itt nekem… Ne merj meghalni, te szemét!! …Tarts ki!! Lélegezz!!!”

Tudod, amikor egy gyilkosról… több gyilkosról… azt gondolod, hogy… basszus, egy ember ő is. Hibázott, kurva nagyot, ennél nem lehet nagyobbat… De Ember! Bánja, megbánta és örökké bánni fogja. Belerokkant, bele fog rokkanni az egész élete. Szíve utolsó dobbanásáig űzni, gyötörni fogja a bűntudat, és soha, de soha nem fog magának megbocsátani…

…akkor legalább mi… legalább én bocsássak meg neki… bocsássam meg neki… a megbocsáthatatlan…

Ha egy film, egy sorozat el tud indítani az emberben egy ilyen gondolatsort… az egy rendkívüli, elképesztő film, vagy sorozat. :megarespect:

A sorozat opening theme-je pedig olyan, amit újra és újra végignéztem, és sosem tekertem át: persze, ez sincs meg sehol, hogy linkelhessem… :-///

…az opening theme song pedig…

Annyit tudok róla (több óra idegőrlő keresés után…), hogy az a dal címe, hogy „Troppo Theme” és Josh Pyke adja elő – és közben meg nézed a kibaszott krokodilokat, amik emberekre lesnek…

…libabőrös lett tőle a hátam minden egyes alkalommal…

„Somebody take me home…”

Keressétek meg ti is a Troppo-t. Must see. :sör:

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése