2024. augusztus 31., szombat

The Rings of Power s02e01-e03

 

Megengedő vagyok. Mondjuk így.
Vagy erősebb kifejezéssel élve: nevezzem magam elfogultnak.

Mert nem tért vissza erejének teljében a sorozat, és nem  vett meg kilóra a második évad első három része: nem tudok róla, róluk „ódákat zengeni” – de bántani sem áll szándékomban. :hug:

Így olvassa mindenki ezt a rivjút. :sör:

Elrond: „In choosing to wear those Rings, you have all chosen to become his collaborators. I will have no part in it.”

Mind jól tudjuk, mi történik itt, és mindez hová fog vezetni – ezért sötét és elkeserítő a történet ezen szakasza…

Minden komor, mindenhol elbukik a jó, a jószándékú, mindenki bajban van.

De itt-ott… néha… hébe-hóba… fel-felcsillan egy kis szeretet, egy kis remény.

Prince Durin IV.: „You married a prince. But now you're bound to an outcast.”
Princess Disa: „I'm bound to the Dwarf I love. And I wouldn't trade his heart
for a mine full of fire opals.”
 
Annyira imádom ezt a két törpét, hogy azt el nem tudom mondani… és nézem, nézni fogom a sorozatot, mert látni akarom ezt:

…ahogy Disa és Durin IV. egymás mellett állnak, harcra készen: mert ők ilyenek. :respect:

De Durin IV. … istenem… a makacs, idegesítő, kőkemény, konok fejével… de csordultig telt szívével. :respect:
Ilyenné szeretnék én is válni. (…néhanapján… egy-egy tétova pillanatra felötlik bennem… hogy már vagyok is… ;-) )
 
King Durin III.: „Is that all you come to say?”
Prince Durin IV.: „No.”
King Durin III.: „What else?”
Prince Durin IV.: „That I am your son. I'm hard as you, stubborn as you. As crusted with pride. And, uh… I was wrong. I was wrong to disrespect you. And… I'm sorry.”
King Durin III.: „You look terrible.”
Prince Durin IV.: „Miners have calloused fists. Their punches land hard.”
King Durin III.: „Wait till your children grow up.”

Nagyon keveset, és… hm… nem sok szerethetőt, emlékezeteset kaptam az Istar-ból és Nori-ból… ezt nagyon sajnáltam… :-((( Az első évadban mindig az ő történetszálukat vártam a legjobban, most meg eddig… hááát… ez elég karcsú… Főleg három részre elosztva. :-///

Ellenben megjelent a Sötét Varázsló… és arra gondoltam: „hé… ez nem Ciarán Hinds?!”.

De bizony, hogy ő az. :sör:

Ki még a nagy kedvencem?! Adar. Naná, hogy Adar. :thumbsup:

Immár nem Joseph Mawle formálja meg, hanem Sam Hazeldine – de skrupulus nélkül, azonnal elfogadtam és megszerettem: mert nagyszerűen hozza a „régi” Adart. :sör:

(És milyen jó, hogy a két nagyszerű színész tiszteli és becsüli egymást: „Original Adar actor explains why he left” :sör: )

Amellett sem tudok/akarok szó nélkül elmenni, hogy a nagyon szép Bronwyn (Nazanin Boniadi) saját döntése alapján kiszállt a sorozatból, ezért a karakterét nem láthatjuk tovább…
(Mondjuk, egy jó szót, egy köszönömöt, egy búcsúzást  sem pazarol a sorozatbéli színésztársaira és az alkotókra: „I made the choice not to return for season two of ’Rings of Power’.”… Nem úgy tűnik, mintha barátsággal vált volna el…)

…kár, hogy nem pótolták senkivel: önnön jogán felül már csak azért is, mert Arondir-nak így már nincs érthető kötődése az emberek felé.

Ami a legjobb, legszebb dolog volt eddig – az engem magamat is megdöbbent: Gil-galad (Benjamin Walker). Bakker… Ki nem néztem volna belőle… ezt a dalt. Amibe beleborzongtam. :leborul:

Bear McCreary feat. Benjamin Walker: Golden Leaves


…és azon meg főleg megdöbbentem, hogy ez a királyian szép tünde-férfi… a való életben egy laza rocker-hobó. :-))) 

Az első részben csendült fel ez a dal – de sajnos a második és a harmadik epizódok…hm… „kevésbé” hoztak epikus pillanatokat… És még finoman fogalmaztam… :-///

Így pontoznék: e01 – 8/10 (a Dal miatt :sör: Ben Walker :respect: ), e02-e03: …6/10… (pedig azt ígértem, kedves leszek… de ez van… :-/// )

Nézem tovább, mert látni akarom még Durint és DisátNorit és az Istárt – és… Bombadil Tomát:
 

 Bízom benne, hogy innen már csak felfelé van az út. :fingerscross:

Círdan: „Would you cast Rúmil's verses into the flame, because the poet was a drunkard?”
Elrond: „Rúmil was a drunkard?”
Círdan: „Do not ask of Daeron. Insufferable. But a voice, a voice that could make the very sun weep tears of fire. Judge the work, and leave judgment concerning those who wrought it to the judge who sees all things.”
 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése