2024. június 2., vasárnap

Bodkin s01

„You want to be careful gawping. You never know who'll gawp back.”

Egy marha jó amerikai-ír sorozat.

Szerény véleményem szerint, minden, ami jó benne – az ír. :sláinte:

…az amerikai része meg átlagos, klisés, unásig ismert… :-/

Ám az ír-rész olyan karcos, erős, egyedi és különleges, hogy röhögve elcipeli a hátán az ergya amcsiságot – és a végeredmény legalábbis nagyszerű. 9/10

De mégis fantasztikus, hogy ennek a filmnek Michelle és Barack Obama voltak a producerei – úgy látszik, amerikai létükre nekik van érzékük a dologhoz. :thumbsup:

Mondjuk, egy dologban túlzok: nem minden ír dolog jó a sorozatban, mert Siobhán Cullen nekem speciel végig az agyamra ment és ellenszenves volt… Nem tudom, ez-e a cél egy (elvileg) főszereplőnél… szerintem nem biztos. :-/

Próbálták a karakterét „misztikussá” tenni a farkassal – de ez egy hamvába holt próbálkozás lett. Teljesen értelmetlen és felesleges volt ez a szál, ettől nem vált összetettebbé és/vagy szerethetőbbé.

…hm… lehet, hogy belemagyarázok, mert személyes antipátiám az irányába elfogódottá tesz. Sajnálom. Akkor mondom ezt: én nem miatta néztem, és nem miatta szerettem meg ezt a sorozatot – hanem pont az ő ellenére.

David Wilmot (Seamus) vitte a hátán és adta el nekem az egészet: a kőkemény, a fenyegető „Badger” – aki rengetegszer annyira normális, annyira humánus, hogy a legjobban szívbe-lélekbe vágó mondatok hozzá kapcsolódnak. :leborul:

Én David Wilmot miatt néztem a sorit. :sláinte:

De nagyon szerettem a Seán-t alakító Chris Walley-t...

...a Mrs. O’Shea-t megformáló Pom Boyd-ot… és végül, de egyáltalán nem utolsósorban: a ritkán szóló, de akkor gyönyörűen daloló, medvetermetű kovácsot, Teddy-t, akit Ger Kelly keltett életre. :respect: 

Ezek a fantasztikus, ragyogó ír színészek töltötték meg élettel és eredetiséggel a filmet. :leborul:

És mellettük aranyosan, szerethetően csetlett-botlott Will Forte, akit nem akarok, de nem is lehet bántani. :sör:

Egy nagyon izgalmas, érdekes, remekül csavaródó-bonyolódó történet a Bodkin, ami végig a képernyő elé ragasztja az embert. Fantasztikus ír színészek, a gyönyörű ír táj, a hangulatos szigetek, a füstös pubok, és a sötét, fojtogató múlt, ami csápjaival mindenkinek utána nyúl… 

Oké, a két inkompetens CIA-ügynökért (akiket mi a faxnak kellett beleerőszakolni a sorozatba, fel nem foghatom…) jár egy tockos a készítőknek… :-P :-/

…de Teddy két dala úgy kiragyog a sorozatból, hogy a fénye elmossa a sötétséget: és ez valahol a humánum, az emberiesség, az életigenlés diadala, hogy érdemes küzdeni… hogy ne add fel a reményt. :megarespect:

Én nagyon szerettem nézni ezt a sorozatot, és a befejezés… eszméletlenül szép korona lett rá a végén.

Nem tudom, hogy kellene-e, hogy akarják-e folytatni, mert nekem így volt tökéletes, kerek egész, szépen lezárt.

…de azt tudom, hogy ezek után szívesen elnézegetnék még pár Írországban játszódó sorozatot, ezekkel a remek ír színészekkel. :sláinte:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése