2017. március 5., vasárnap

Fantastic Beasts and Where to Find Them – Legendás állatok és megfigyelésük & Doctor Strange



Gyorsan összeütök egy rivjút: csak gyűlnek-gyűlnek a fejemben a beszámolásra váró filmek, de amikor írni van időm, inkább a novellámon dolgozok, szóval: sry. De most pár szó a legrégebbiekről.


Fantastic Beasts and Where to Find Them – Legendás állatok és megfigyelésük


Nem vagyok valami nagy rajongója a Harry Potter univerzumnak (franchise-nak), és csak amolyan (félreértelmezett) kötelességtudatból néztem egy darabig a filmeket… aztán szépen kikoptam belőlük. :-P

Katicám volt(?) nagy Rowling-rajongó (ódákat mesél azokról a Karácsonyokról, amikor a karácsonyfa alatt teát szürcsölgetve olvasta a legújabb Potter-könyvet: „azok voltak a régi, szép idők! ahh…” ;-) :-) ), ezért neki akartam kedveskedni azzal, hogy leültem mellé a Fantastic Beasts-re.

Erre most én mondom azt, hogy szerintem (szerény, nyomott, egyvágányú véleményem szerint) ez a legjobb Rowling-film. :sör: (Talán pont azért, mert Harrynek nincs nyoma benne...)

Oké, a zárójeles megjegyzésem túlzás, vissza is vonom. :meaculpa:

De nem azért, mert annyira nem akarnám bántani Harryt :-P, hanem azért, mert ezzel a megjegyzéssel éppen Fantastic Beasts-et degradálom le: és azt nem szeretném. :sör:

Megmondom, miért működik-működött nekem ez a film: mert végre volt benne egy _szerethető, emberi, mugli/magnix/hétköznapi ember_ karakter, a saját pékség álmát dédelgető Jacob Kowalski* (Dan Fogler) személyében. :sör:


Valamint volt benne végre egy kedves, tiszta, csillogó szemű, végtelenül szerethető gondolatolvasó lány Queenie Goldstein (Alison Sudol) bájos megszemélyesítésében. :flowers:


Valamint a színes, különleges varázslények/állatok sokasága is rendkívül sokat dobott számomra a film élvezeti értékén. :respect:

Oké, a „kleptomániás kacsacsőrűemlős”, a niffler (furkász) kifejezetten idegesítő volt :-PPP és túl sokat is szerepelt. :-///

De a többiek…! :amazing:

Occamy, Billywigs, Demiguise…
 

Thunderbird


Swooping Evil


Bowtruckles

A történet mondjuk a szokásos volt: egy gyerekembert „dementorrá” nyuvaszt a sötét mágia, és emiatt a rosszak és a jók is el akarják kapni. Szokásos „harrypotteres” félelmetes jelenetek, és Jó-Rossz küzdelem… és sajnos, néha nem lehet megkülönböztetni őket egymástól. :-P

Ám Kowalski és Queenie életet, értelmet, emberséget és fényt visznek a filmbe, ami szerintem egy szinttel feljebb emeli az egészet a szokásos „harrys nyomortól”. :thumbsup:


Még egy pár szó a főszereplő Newt-ról (Eddie Redmayne). Elvileg neki kellene vinnie a filmet, de igazából a végéig sem tudtam rájönni, hogy az elkötelezett tudós, és varázsállat-mentő mágus azért olyan felelőtlen az állataival, mert szórakozott professzor (bakker! akkor ne mászkáljon halálos állatokkal a bőröndjében, mert hirtelen közveszélyes ámokfutó lesz…! :-OOO ), vagy csak szimplán olyan hülye, mint az idióta külföldi (és magyar…) egzotikus (és halálos) állatot tartó, ön- és közveszélyes hobbisták, akik királykobrát, tigrist, aligátor teknőst, kockás pitont tartanak otthon, és amikor „kis kedvencük” felfalja, megöli őket (és a fél szomszédságot…), akkor bambán néznek és azt mondják: „pedig eddig olyan kedves volt, még sosem csinált ilyet!”… :-OOO

Szóval, Newt mindig a baj forrása, nem a megoldása – és állandóan fut valamelyik megszökött és veszélyes kedvence után. :gyagya: :-P Nem nagyon sikerült neki belopnia magát a szívembe…

De a film ettől még működik: és nekem meglepően kellemes élmény lett. :sör:



Doctor Strange


Marha szerencsém van ezzel a rivjúval (ha már a filmmel nem volt… :-((( ), ugyanis rohadt gyorsan le fogom tudni.

Pár hete van már, hogy megnéztem (nem sokkal a „Hacksaw Ridge” előtt), és akkor arra gondoltam, annyit ér a Hacksaw-val összehasonlítva, mintha aranyrögöt néznénk a lócitromhoz. :-PPP

…most meg, amikor kitaláltam, hogy csak írok róla pár sort, határozottan gondolkodóba is estem, hogy „…mi a fenéről is szólt?!”. :-PPPPPPPP

Na, szóval, szerintem pont ennyit is ér ez a film, hogy két héttel később már egy hangra se emlékezz belőle. :-PPP

Benedict Cumberbatch és Mads Mikkelsen pedig… rendesen lefeküdtek a lóvéért a „hálivúdnak”. :-///

Azt hiszem, ezt egyszer már nagyon fogják bánni – mert az érte kapott pénz elfogy: a szégyenfolt meg örökre megmarad…


*Kowalski = azért ez érdekes, hogy mennyire szeretik ezt a nevet a filmesek.  (Csak a „nagy”  – ismertebb – filmeket emelem ki, amiben szerepelt ilyen nevű karakter.)

1951 – A Streetcar Named Desire – A vágy villamosa
1971 – Vanishing Point – Száguldás a semmibe
1982 – Blade Runner – Szárnyas fejvadász
1987 – Roxanne
1991 – Hot Shots! – Nagy durranás
2005 – Madagascar – Madagaszkár
2008 – Gran Torino
2013 – Gravity – Gravitáció
2016 – Fantastic Beasts and Where to Find Them

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése