2016. június 10., péntek

Risen & Zootopia – Zootropolis: Állati nagy balhé & London Has Fallen – London ostroma



Haladjunk szépen lefelé, mint egyszeri vándor a völgybe…


Risen
 

„A Risen a bizonyték, hogy nem kell minden keresztény filmnek egyértelműen vacaknak lenni” – írta egy nálamnál jóval nagyobb hatású filmes blogger, amivel egyrészt egyetértek, másrészt meg a témára való szűklátókörű rálátás, és a prekoncepció miatt azt mondom, talán jobb lenne, ha nem tenne ilyen nagyképű és lekezelő megnyilvánulásokat. :thumbsdown:

Kapásból tudnék felsorolni pár olyan keresztény filmet, ami nem „vacak”:  Encounter, Apostle Peter and the Last Supper, Flywheel, Facing the Giants, Heaven is for Real… de persze, ha van valakiben egy bevésődött sztereotípia, akkor kár is erőltetni. :-P

Ám persze ez mit sem változtat azon, hogy a Risen valóban _szintén_ egy remek film. :sör:

Igaz, a film feliratának első magyar _”fordítója”_ egy bizonyos „T.R” mindent megtett azért, hogy tönkretegye az egyszeri nézők élményét. :-OOO (Örökre belém égett az a feledhetetlen mondata, hogy: „Veszéjesen inteligens vagy, tribunus” – ekkor kikapcsoltam a filmet, és teljes keresztényi szívemből elátkoztam az illetőt. :-OOO )

Ezúton is küldeném viszont hálás köszönetemet „vadkörtefának”, aki megajándékozott egy remek filmfelirattal, így végül csak megnézhettem ezt az alkotást! :sör:

…és most végre rátérhetek magára a filmre. :-)

Azt hiszem, aligha kell hosszan magyarázni: a „Risen” a feltámadott Jézus utáni nyomozásról szól, amit Clavius tribunusra (Joseph Fiennes) bíznak, aki Pilátustól (Peter Firth) kap maga mellé egy fiatal segítőt Lucius (Tom FeltonDraco Malfoy) képében.
 

Szerintem, a történet egyáltalán nem szájbarágós, vagy „hittérítő” – köszönhető ez nyilván Kevin Reynolds-nak (Robin Hood: Prince of Thieves, Waterworld), aki rendezte és a forgatókönyírói kreditek egyikét is magáénak vallhatja. :sör:

Az elején egy gyors, brutális kis csatával indítunk – de ez ne tévesszen meg senkit, a későbbiekben már azért főleg a hitetlen Clavius-ról szól, aki Jézus holttestének keresése közben valami jóval többet talál, mint egy ellopott tetem…

Mindenképpen ki kell emelnem még Cliff Curtist (Whale Rider, The Fountain, Sunshine, 10.000 BC, The Last Airbender, A Thousand Words, Last Knights) aki Jézust személyesíti meg – valami egészen döbbenetesen jól. :respect:
 

Én mindeddig azt hittem, hogy Bruce Marchiano-nál nem nagyon van jobb színész, aki megformálhatja Jézust – de Cliff Curtis nem csak külsejében, de a legapróbb megnyilvánulásaiban is eszméletlenül hatásosan alakította. (Bevallom, nekem nem maradt szárazon a szemem egy-egy döbbenetes jelenete hatására… de persze én szentimentális vagyok, és „blinded fanatical Christian”, szóval, velem ne is törődjetek. :-P

Talán kár is tovább ragoznom: nagyszerű film a Risen, nem „csak” keresztényeknek ajánlom. :sör:

Mondjuk, Joseph Fiennes-ről sem lehet azt mondani, hogy ateista… :-)



Zootopia – Zootropolis: Állati nagy balhé


Biztos a túlzott elvárásaim miatt – mert arra gondolni sem merek, hogy netalán mégse’ ér annyit, mint aminek szeretnék elhitetni… –, de nekem csalódás. :-/

Persze, mert azt írták róla, hogy „felejtsük el az Agymanókat, itt a Zootropolis, ami übereli!”. :-P

Nos, nem mondom, hogy rossz volt, mert egyáltalán nem: nagyon is kellemes mese (mondjuk, óvodás gyerekkel nem nagyon ülnék elé, mert a megvadult/megveszett, villogó szemű, vicsorgó fogú állatok szerintem simán rémálmokat okoznának neki…). Talán annyi a baja, hogy felnőtteknek túl szájbarágós – míg a gyerekeknek túl felnőttes poénok, és az ijesztő történet veheti el a szája ízét.

Nekem nem vette el – de azt azért kijelenteném, hogy az Agymanókkal egy lapon említeni… hm… legalábbis „költői túlzás” :-P.

Ráadásul, nekem nem is igazán a főszereplők vitték el a showt (pedig azért az nem ártott volna…), hanem két mellékszereplő Yax, the Yak és Flash Slothmore. :-)))



Elment, kellemes – de aligha ülnék le elé még egyszer… és nem mondanám, hogy tűkön ülve várom a folytatást, amit sajnos bizonnyal el fognak követni. :-/


London Has Fallen – London ostroma


Így múlik el Gerard Butler (300-as) dicsősége…?!

Kár érte… :-(((

Hja, igen, ennyi. :-///

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése