2016. június 23., csütörtök

Fin – A vég & Scouts Guide to the Zombie Apocalypse – Cserkészkézikönyv zombiapokalipszis esetére & L’homme de chevet – Cartagena



Gondolkoztam, hogy milyen sorrendben kellene megemlékeznem a fenti filmekről, de végül is arra jutottam, hogy annyira eltérőek műfajilag, hogy maradok inkább a megnézési sorrendnél.


Fin – A vég


Marha különleges film: leginkább azt mondanám, hogy nem szól semmiről – de mégis, mennyi mindenről szól! :respect:

A végére pedig csak néztem-néztem a képernyőt, és… annyi érzés tört rám, hogy beleborzongtam.

Baromság ilyen brutálisan lepontozni az imdb-n, egyszerűen primkó ostobaság. :-P

Még csak nem olyan halovány, vagy „ködbe vesző” a szimbolikája, hogy ne lehessen érteni – legfeljebb akkor, ha valaki nem is akarja. És amit a legjobban szerettem benne, hogy nem rágtak/vágtak mindent _egyértelműen_ szénné csócsálva a pofámba, hanem megengedték, hogy én szedjem össze az elhullajtott morzsákat, és abból összerakjam a képet. Nagyszerű érzés, amikor nem nézik az embert totál hülyének. :-P :sör: :-)

Egy régi baráti társaság gyűlik össze 20 év után újra a hegyekben, és a „nagy összeborulás” gyors véget ér, majd valaki ki is mondja a frankót (amit én magam is gondolok az ilyen „reunionokról”):

„Legalább világosan látjuk, hogy miért is nem találkoztunk húsz éven át.”

Ám ennél több az, hogy valami üstökös/meteor/égi tünemény zúg át felettük, ami „kiüt” minden kommunikációs, elektromos, és benzinmotoros ketyerét, és a volt osztálytársak, jelenleg már nem barátok hamar rájönnek, hogy ha segítséget akarnak, maguknak kell megmenteniük magukat.


És szépen, gyalogosan elindulnak a hegyről lefelé, amiről ők maguk is tudják, hogy napokig fog tartani.


Közben az egész összejövetelt és utat átszövi egy jelen nem lévő társuk Ángel, a Próféta (Eugenio Mira) személye, akivel kapcsolatban rossz érzéseik vannak, és akinek látomásai/rajzai valahogy olyan… önbeteljesítő, világvége jóslattá válnak.

Előre szólok, hogy én végig vártam, hogy mikor ugrik elő valahonnan egy szörny, vagy zombi, vagy valami földönkívüli ufo-rém az egyik bokor mögül, de a nyomasztó, fenyegető miliő ellenére a film sosem megy át ilyen ócska horrorfilmes klisébe: a „mi a fene történik itt?”-kérdés, és az arra kapott, vagy nem kapott válaszok a legfélelmetesebbek benne.

Szerintem fantasztikusan jól építi fel magát a film, és a végét egészen katarzisként éli meg az ember.

Legalábbis én így voltam vele. :sör:

„– Mi nem is tűntünk el.
– Honnan tudod?”

Clara Lago meg egyszerűen gyönyörű benne… :-)
 

Nem annyira jó, mint a nagyszerű „Los últimos días”… nem, nem ez a helyes kifejezés: _másként_ jó, mint a „Los últimos días”. :sör:


Scouts Guide to the Zombie Apocalypse – Cserkészkézikönyv zombiapokalipszis esetére
 

Mindig mondom, hogy lehet, már elég a zombis filmekből, de mindig jön egy újabb, amit megnézek, és… tetszik! :-)))

Azt hiszem, könnyen lehet, hogy be kellene vallanom magamnak (meg nektek is), hogy _szeretem_ a zombis filmeket. :-) (Mint ahogy ezt korábban be kellett ismernem a képregényfilmek kapcsán is… :gyagya: :-P :-) )


Mert lecsaptam a Scouts Guide-ra, megnéztem, hatalmasakat röhögtem közben (és elviseltem Kedvesem megrovó pillantásait és megjegyzéseit: „ez neked _tényleg_ tetszik?!” – mire én: „mint az állat!!!” :-DDD ), és újra be kellett ismernem: igen, még mindig van kiaknázatlan potenciál a témában. :sör:

A három srác, Tye Sheridan, Logan Miller, Joey Morgan, marha jól hozták a három cserkészt, akik teljesen más karakterek, de nagyon jó haverok – és mindegyikük más miatt humorforrás. :-DDD
 

Sarah Dumont gyönyörű :-))) és szerepel a filmben Patrick Schwarzenegger is, ami engem nem hatott meg, de nyilván a hölgy (lelkű…;-) ) nézőket igen… :-P ;-)

…ám számomra „A Csúcs”, a „Film a filmben” nem más volt, mint Ron, the Janitor – Blake Anderson.
:sör: :-DDDD
 

Meg is alakítottam menten a „Spin-off-ot Ron, the Janitornak!” akcióbrigádot, amihez remélhetőleg minél többen fogtok csatlakozni! :-))))
 

Jó kis felüdítő marhaság volt a Scouts Guide ebben a dögmelegben – csapjatok le rá ti is! :gyöngyözőhidegsör: ;-)


L’homme de chevet – Cartagena


Hm… Kellemes, szerethető film volt, de végig nem ment ki a fejemből, hogy ezt már láttam valahol…

…csak akkor még „Intouchables” volt a címe. :-P


Persze, csak dobálózik ezzel, aki – mint én :-P – a 2011-es „Intouchables”-t látta először, és csak (évekkel később) utána a 2009-es Cartagená-t… :-P

Marha nehéz ám így, mert az eszemmel _tudom_, hogy a Cartagená volt előbb, mégis úgy érzem… hogy _az_ a halvány másolata az „Intouchables”-nek. :-/
 

Kellemes, feelinges volt így is, elnézegethető, érzelmes – de a katarzis-élmény elmaradt. :-/

A bunyós csaj meg szerintem teljesen mellékvágányra vitte az egészet, és nem előre. Szvsz. .-/



A végét meg Katicámmal kétféleképpen is értelmeztük, amire azt hiszem… igazán nem lett volna szükség. :-///


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése