2014. március 15., szombat

300: Rise of an Empire – 300: A birodalom hajnala




„Better we show them, we chose to die on our feet, rather than live on our knees!”

Nos, igen, egy ideje nem volt kedvem se filmeket nézni, se rivjúkat írni – persze, ha nem nézek semmit, akkor nincs is miről írnom, nem igaz…?! :-P

De már jó ideje vártam, hogy elügethessek a moziba, és megnézzem az általam oly nagyra tartott 2006-os 300 folytatását – vagy kistestvérét. ;-)

…és tegnap végre elügettem a gödöllői moziba. :cool:

Szerintem, tényleg ez a legjobb szó a filmre: kistestvér. :-)

Aki nem olyan erős, és okos, mint a báty – de nagyon hasonlít rá, és emiatt rendkívül szeretnivaló. :sör:

Olvastam pár fikatúrát a neten a filmről, de nem hagytam, hogy ezek befolyásoljanak.

Nyitottan, és érdeklődve – sőt, nagy várakozással! – ültem be a moziba, és szabadon vártam, hogy a film fellelkesítsen… vagy lelombozzon.

És fellelkesített! :thumbsup:

 
Talán marhaság ezt mondani, de aki lubickolva élvezte (mint én…!!! :-) ) a 300-at, a zabolátlan hentelést, a lassítva fröccsenő vért, a full macsizmót ;-), és a heroizmust – az nem csalódik a Rise of an Empire-ben sem. :thumbsup:

Sőt, pofátlanul merészen tovább megyek ;-) – nekem külön élmény volt, ahogy a zöld háttér előtt most olyan tengeri csaták elevenedtek meg, amiket a 2006-os filmben nem láttunk.

És ezek a tengeri csaták… egész egyszerűen bitang jók! :respect:

Persze, hogy akadtak benne képregényes túlzások – de ettől még egytől-egyig zseniális volt valamennyi összecsapás! :sör: :sör: :sör:

Engem meggyőzött, bevont, és ledarált ez a mozi. Látnom kell majd még újra és újra, hogy minden jelenetét újra és újra kiélvezzem!

De persze óhatatlan, és én sem kívánom elkerülni az összehasonlítást a nagy előddel.

Kezdeném azzal a nevetséges… nem, inkább röhejes kiszólással, amit a neten olvastam, hogy a Themistoclest alakító Sullivan Stapleton olyan alakítást nyújt, hogy azt a rivjú író is el tudná játszani.

Bírom az ilyen kiszólásokat, amikor a Magdi anyus eszköztárával felszerelt gizda mindenhez jobban ért. :-PPP

„Ilyet én írok! Ilyet én is festek! Így én is tudok focizni! Így én is tudok eljátszani egy szerepet!”
:-DDD

El hát, persze, kisfiam! Most meg töröld meg szépen a szádat, mert kifolyt a spenót… :-PPP

Sullivan Stapleton-nak két nagyon nagy hátránya van Gerard Butler-rel szemben: egyrészt, ő volt az első, és igen mély nyomott hagyott mindenkiben, aligha lehet ehhez a nimbuszhoz felnőni – a másik meg az, hogy Leonidas karakterét a 300-ban igen komolyan megismerhettük, ifjúkora kiképzésétől, feleségével való kapcsolatán keresztül, Themistoclest pedig készen kapjuk, erejének teljében, előzmények nélkül.
 

Nem tudunk olyan kötődést kialakítani vele, mint tudtunk a spártai vezérrel.

Viszont szerintem az meg kétségtelen, hogy karizmatikus, és marha erős vezér, akiről csont nélkül el lehet hinni, hogy harcba viszi az embereket.

És vannak baromi jó mondatai. :respect:

(Nem tudom egészen pontosan idézni, de: )

„- Azt akarod, hogy mind meghaljanak?
- Azt hiszed, látni akarom az asszonyok fájdalmát, ahogy sírnak meghalt férjük, fiuk, apjuk holtteste felett? Azt hiszed, látni akarom, ahogy a gyermekek siratják a tengerbe veszett apjukat? Azt hiszed, hogy a halálukat akarom…?! Holnap mégis harcba viszem őket megint!!!”


Valamint kapott egy olyan finom beszólást is, amit a spártaiak rovására sütött el, amin – én, a 300 nagy rajongója! :-) – teli szájjal vigyorogtam. :-D

Nem, Sullivan Stapletont lehet, de egyáltalán nem jogos bántani. :sör:

Itt is van az athéni seregben apa és fiú páros. Akik a 300-ban Vincent Regan és Tom Wisdom voltak, azok a Rise of an Empire-ben  Callan Mulvey és Jack O’Connell. :sör:
 

Nem mondom, eleinte zavart engem is ez a párhuzam – de negatív érzéseimet már a film felénél elfeledtem, és a szívembe zártam az „új” apát és fiát. :respect:

Sőt… talán még jobban is. :thumbsup:

És a végére hagytam két negatívumot, amit meg kell említenem.

A tengeri csaták eszméletlenül jók, lélegzetelállítóak, hatásosak. :respect:

De. Nyilván a CGI miatt, de nagyon sötét a film tónusa – gondolom, a sötét tónussal próbálják elrejteni, nehogy „kilógjon a CGI ló lába” :-P, ám ez egy kicsit zavaró, azt hiszem.
 

A másik meg: véreset hánytam a két női karaktertől – Eva Green és Lena Headey. :-PPP

Eva Green olyan sablongonoszt hozott, hogy a fal adta a másikat – és fizikálisan fájt. :-///

És ahogy mindkét egyszálbél, vasággyal együtt 40 kilós csaj vadul kardot forgat, és seregeket vezet – az számomra egész egyszerűen totál hiteltelen volt. :-///



Ám mindezek nem vetik vissza annyira az értékelésemet, hogy bántsam a filmet. :sör:

A Rise of an Empire méltó utódja a nagy elődnek, és nagyszerűen hozza az általam imádott 300 feelinget. :thumbsup:



El tudnám viselni ezt az élményt gyakrabban is, mint 8 (nyolc!!! bakker!!! :-/// ) évente.


1 megjegyzés:

  1. Hát ez ígéretesen hangzik :) Én is nagyon szerettem a 300-at, úgyhogy ez is bevállalós

    VálaszTörlés