2023. augusztus 5., szombat

Somebody Somewhere s01-s02 & Twisted Metal s01e01-e05

Nyári üzemmódban ketyegek: meló, dögvész meleg, meló, felhőszakadás, meló, koncert, meló, főzés, takarítás, meló, itthon punnyadás… ilyesmi…

…a francnak se volt kedve blogolni. :-P

De most jövök egy gyors helyzetjelentéssel.

 

Somebody Somewhere s01-s02

Sok jót hallottam/olvastam erről a szériáról, és gondoltam, bepróbálom.

Ha tudom, hogy a Duplass Brothers-nek (Jay-nek és Mark-nak) is „körme kopása van benne” sokkal hamarabb ráraboltam volna… szóval, így kicsit megkésve, de végül csak rátaláltam és végignéztem.

És nagyon tetszett. :sör: :thumbsup:

Bonyek… igazából „nem szól semmiről” :-P ;-) de mégis egy csomó mindenről szól. :respect:

Főleg egy csomó olyan dologról, ami ma kies hazánkban irtandó és pusztítandó. :-PPP

De ha – miként azt remélem – minden olvasóm nyitott és elfogadó, akkor nektek is be fog jönni: ugyanis végtelenül szerethető az egész. :leborul:

Amikor megláttam a nagyszerű Jeff Hiller által megformált Joel-t, Isten bocsássa meg, arra gondoltam… hogy én még ilyen csúnya embert nem láttam… Mea culpa. Mea maxima culpa. :-(((

És basszus: ki a fene lett már az első évad végére (is) a kedvencem?! Naná, hogy Jeff Hiller. :respect:

Amikor pedig a második évadban összejön Brad-del (Tim Bagley)… tökre örültem kettőjüknek. :sör:

Joel: I could listen to you talk about the Kansas-Nebraska Act all day!
 Brad: I feel like you just did.
 :-)

És ki lett a második kedvencem? Naná, hogy Fred Rococo (Murray Hill). :sör: :-)

És ki az, aki a legnagyobb jellemfejlődésen és változáson megy keresztül a sorozat évadjaiban?

A Triciát megformáló Mary Catherine Garrison. :thumbsup:

És ki az, akinek fájdalmas hiányát az egész második évadban éreztük, és folyton felemlegettük?

Mike Hagerty – aki a második évad forgatása előtt egy hónappal, tragikus hirtelenséggel elhunyt… Rest In Peace

Sam: Just, um... feels really weird to be here with all of his stuff, you know? I... I mean, I wanted him to go, and I pushed him to go, and I'm... and I'm glad he went because I know that he couldn't have cleaned out this barn. It would've broken his heart. But, I didn't... I didn't know it'd break mine, and, um... Just sitting here, Joel, and he... he's everywhere. Every inch of this place is... him, you know? He loved this place. And now, I'm just... I just feel like I'm packing up his whole life, and, um... God...

Egy nagyon kedves, szerethető, vicces és megindító sorozat a Somebody Somewhere. Szerintem must see. :respect:

Sam: So, I was like, "Dad, now's the time. Y-you have to go. You've never done anything for yourself." So, now he's on a boat with his brother in Corpus Christi, probably drinking a beer right now.
Fred: He is gonna have the best time. We all know it.
 Sam: The best time.
 
 
Mike Hagerty
(1954-2022) 
 

Twisted Metal s01e01-e05

 

Nagyon vártam ezt a sorit, de a premierkor az egyik (ööö… hm… oké…) az _egyetlen_ általam rendszeresen látogatott és olvasott filmes site-on olyan fikatúrát olvastam róla, hogy a fal adta a másikat.

„Ez meg mi a fene akart lenni?!” „A Twisted Metalnál mindenki talál magának jobb szórakozást.” „A Twisted Metal igénytelen és olcsó játékadaptáció.”

Te… én annyira utálom a vinnyogó, az anyjuk (v)alagsorában vegetáló, egybites, hisztériázó gémereket, hogy azt ki nem tudnám fejteni… csak egy hosszabb esszében. :-PPP

Baszd meg. Ezeknek nem volt jó a WarCraft, ezek végigvinnyogták a Last of Us-t, ezeknek nem jó Twisted Metal. Maradjatok akkor az alagsorban, és toljátok a játékokat, vakulásig, élhetetlen nyomoroncok. :-PPP

Mert mondom a frankót: az évad felénél tartok – és kib*szott jó a Twisted Metal.

A 4. epizód konkrétan 10/10-es :respect: , de eddig 8/10-nél nem tudtak rosszabbat letenni az asztalra. :respect:

Nem, nem Athony Mackie viszi a showt (ezt lehet, hogy mind a készítők, mind _bizonyos_ nézők „benézték”… :-PPP), hanem Stephanie Beatriz, Samoa Joe, Will Arnett, Mike Mitchell és a főgenya Thomas Haden Church. :sör:

Pont leszarom, hogy mi ez a játék, amiből készült, és hogy mi van abban a játékban: ez egy bitang jó filmsorozat. Csak ez érdekel. :respect:

Remek karakterek, frankó beszólások, posztapokaliptikus nomádok, buddy comedy, black comedy, elvetemült, véres-hentelős feeling.

Ha Stephanie Beatriz, vagy Sweet Tooth a színen van: már minden klappol, minden pörög – a kamionos kommuna meg egy orbitálisan különleges telitalálat. :thumbsup:

Igen, Anthony Mackie nem a kedvencem, vannak nála sokkal jobban működő karakterek a sorozatban – még bőven veri Mike Mitchell is, aki 10x kevesebb képernyőidőt kap… :-PPP

De ez nem egy „one man show”, és nem kell neki Mad Maxet majmolnia ahhoz – „ótósüldözés! puff-puff ótóból! dirr-durr, csitt-csatt összeütközés! menő ótók! mint a nagyimé a garázsban! itt, az én fejem fölött, az alaksor fölött! ótó-ótó! brümm-brümm!” :-PPP –, hogy kibaszott élvezetes móka legyen.

És hát a dialógusok, ugye… Hát igen. Tudom, hogy fáj, tudom. Tudom, és megértem. Megértem, hogy van akinek már az alany-állítmány-tárgy is kimeríti mind a két agytekervényét annyira, hogy masni kötődik rájuk, mint ahogy a cipőfűzőjével Pötyike néni mutatta az óvodában… és az ilyeneknek bizonnyal nehéz követni a poénos, élcelődős, pikírt, cinikus, gúnyos adok-kapokat, amik úgy pörögnek egymás után, hogy valaki csak annyit lát a feliratból, hogy „betű-betű-betű… sok betűkök… nem puff-puff… nem durr-durr…” :-PPP, de kár lenne az ilyen egybites véleményekből cifraszűrt készíteni, vállunkra teríteni, és békés-boldogan nyáladzva ballagni a nyáj után. :-PPP

Hiszem, hogy kurvára nem fogják elcseszni a következő öt részt sem – de az biztos, hogy amit eddig letettek elém, az rohadt jó. :thumbsup: :respect:

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése