2019. március 16., szombat

The Umbrella Academy s01



…hogy ilyen címmel miért is ugrottam rá: rejtély előttem…

Mert, ha azt mondom: „Deadly Class” – ugye, hogy ugye…! –, vagy azt, hogy „Doom Patrol” – még az hogy! –, akkor mindjárt nyilvánvaló, hogy ezekre miért is ugrik rá egy magamfajta abregált… abregnált… izé… agg renegát. ;-)

De egy izénihogyhívják… „Esernyő Oktatási Intézmény”, vagy mi a nyű…! :eeekkk: Ha legalább „Ejtőesernyős Kádermentő”, vagy „Egylábú Esernyőmadár” lenne, mert annak van értelme! ;-) :-D Ám így… :-/ :-P

Mégis: a „Deadly Classt” három rész után letettem :-P – a „Doom Patrolt” még nézem-nézegetem… de nem vagyok meggyőzve :-S :-/… az Umbrella Academy meg bedarált és megvett kilóra. :thumbsup: :sör:

Az USA Network jelmondata (volt): „Characters Welcome!” – de úgy látszik, a Netflix is egyetért ezzel a mottóval. :sör:

Mert marha jó karaktereket sikerült marha jól életre kelteni ebben a sorozatban. :respect:


Különben, már dereng a dolog: azért vágtam bele az „esernyő” ellenére mégis :-P mert olvastam, hogy Robert Sheehan szerepel benne, aki Kurt-ot formálja meg. Azt a srácot meg csípem, szóval, gondoltam, legalább az első részt megnézem ebből az… izéből…

Robert Sheehan eszméletlen jó, rohadt jó, zseniális. :sör:

Aztán megjelent Aidan Gallagher, mint Number Five, a maga 15 (tizenöt!!!) egész évével – és valami döbbenetesen nagyot alakított. Elképesztően  jó a srác. :respect:

Az első részeket igazából ők adták el nekem: miattuk néztem, ahogy élvezettel lubickoltak a szerepben – amit öröm volt nézni. :sör:

Ám lassan, de biztosan felzárkózott melléjük a gyönyörű Emmy Raver-Lampman (Allison) és a brutális Tom Hopper (Luther) párosa… akikért nem tudtam eléggé szorítani.

Kedvenc részem – s01e06 „The Day That Wasn’t” –, és benne kedvenc jelenetem hozzájuk kapcsolódik – ami alatt egy számomra nagyon kedves dal, a „Dancing in the Moonlight” szól…

…és akit a végére nagyon-nagyon megszerettem az pedig… Hazel (Cameron Britton). :sör:


De mondhatnám még Agnes-t (Sheila McCarthy), Grace-t (Jordan Claire Robbins), Cha-Chá-t (Mary J. Blige), The Handler-t (Kate Walsh), Pogó-t (CGI + Adam Godley :-) ) – akik mind-mind fantasztikusan hozták a saját karakterüket. :thumbsup:

…igen, itt azért az kiviláglik, hogy Ellen Page (Vanya), David Castañeda (Diego), és John Magaro (Leonard) nem voltak épp… hm… „oly annyira a szívemnek kedvesek”. :-/

Ám a sorozat ennek ellenére… vagy ezzel együtt… nem csak pusztán működik, hanem eszméletlenül rendben van: berántós, pageturner, fordulatos, sziporkázó, térfás, megnevettető, megindító, felemelő, vérkomoly, izgalmas, sötét és fenyegető.


És ezeket a hangulatokat tökéletesen időzítve váltogatja. :respect:

Nekem felsőfokon tetszett.
:mustsee:

Nem, nem írok a sztoriról egy szót sem: aki olvasta a képregényt, annak nem is kell – aki pedig nem olvasta, annak ott a pilot: abból kiderül, hogy mi a történet lényege.

És kár lenne, ha tartalmi leírással vesződve elrontanám a rácsodálkozás élményét. :sör:

2 megjegyzés:

  1. No, meglesem hamarosan, mit alkottak az alapműből :)

    VálaszTörlés
  2. Kíváncsi vagyok, hogy jön ki nálad az összehasonlításból a sori. :sör:

    VálaszTörlés