2014. október 22., szerda

The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared & Constantine s01e01



The 100-Year-Old Man Who Climbed Out the Window and Disappeared


(Szeretem a magyar címet is feltüntetni, de most ez azért túlzás lenne… :-P :-) )

Nekünk megvan könyvben is, a Kedvesem olvasta, én még nem – de lehet, hogy ezek után nem is fogom. :-/

Ugyanis én jórészt untam. :-P Néha volt benne 1-1 poén, de az elég kevés (volt) ahhoz, hogy bevonzzon a film. Javarészt amolyan távolságtartó idegenkedéssel néztem. :-P

Ráadásul ilyen típusú, visszaemlékezős élettörténetes film több is van/volt a „piacon” – amik sokkal jobban sikerültek ennél a… hm… „próbálkozásnál”. :-P

Obsluhoval jsem anglického krále – Őfelsége pincére voltam; The Grand Budapest Hotel; és végül, de nem utolsósorban: Forrest Gump.

Szerintem a fent felsoroltak mindegyikéhez hasonlít (ilyen, vagy olyan módon) a The 100-Year-Old Man – de mindegyik sokkal jobb, emlékezetesebb, és szerethetőbb nála.

És ez nem csak a történet (negatív) „érdeme”, hanem a szerintem meglehetős „sótlan” és „semmilyen” főszereplőnek, Robert Gustafsson-nak is köszönhető. :-/ :-P

Nagyon vártam ezt a filmet… de határozottan csalódás. :-///


Constantine s01e01


Oké, nekem nagyon bejött az „igazi Constantine-rajongók” által lefikázott 2005-ös, Keanu Reeves-es Constantine mozifilm, így ehhez mérjétek az alábbi pár szót a 2014-es sorozat pilotjáról. :sör:

Határozott csalódás – mégis nézni fogok belőle még pár részt, mert gyengém az angyalos-ördögös téma. :guiltypleasure:

Talán még a főszereplő Matt Ryan volt a legjobb benne, ő egész jó volt a kiégett, cinikus, sokat látott karakter bőrében – de minden egyéb… :-PPP

Már eleve nagyon gagyinak éreztem a „monster of the week” nevét: Fulcifer, cseszd meg, Fulcifer! :-OOO Na, menjetek már a francba… :-PPP Ezen gondolkozott a kreatív stáb két hétig, vagy mi?! :-PPP

És ahogy a pilot mutatta: nagyon olyan ösvényen fog a sorozat haladni, mint a Grimm, vagy a Sleepy Hollow – és olyan már van a placcon, és azokat se nézem. :-PPP

Már egy ideje többre vágyom egy ilyen sorozatnál, mint a „monster of the week” élmény. :-P

Constantine személyes drámája is alig-alig jön át (lehet, hogy igazából át se jön, csak én _tudom_?! :-P ), a nagy, átfogó, átívelő démon-ördög „invázió” meg olyan haloványan lett felvázolva, hogy csak a „heti rendszerességgel fogsz egy-egy démonnal megharcolni” vonalat erősítve tűnt fel… :-P

Mondom, én még maradok egy kicsit… hátha…

De ajánlani egyelőre nem ajánlom senkinek. :-/

3 megjegyzés:

  1. Én annak idején nagy rajongója voltam a Constantine-képregényeknek. Mikor kijött a Keanu Reeves film, nem tartottam totális katasztrófának, de sokat levett az élvezeti értékéből, hogy én tudtam, milyen ötleteket butítottak le a film kedvéért. Pl. ahogy a tüdőrákból kimászik, az a filmben egész kreatívnak tűnik, de a képregény zseniális megoldása után nem kicsit kiábrándító (miért kell változtatni azon, ami eleve k*rva jó?).
    Ezért örültem most, hogy készül egy sorozat, amelyikben lesz hely és idő kifejteni a képregény legjobb sztorijait (mert ott sem minden szám tökéletes). De aztán jöttek a hírek, hogy a kritika ízekre szedte, és el is ment a kedvem - Tibi, most csak megerősítetted, hogy valóban kár foglalkozni vele.
    Azért nem értem a dolgot, mert manapság a tévésorozatoknál igen magasan van a mérce, ráadásul itt az alapanyag is igen jó, jobbnál jobb sztorikat lehetett volna válogatni. De ezek szerint mindent el lehet kefélni... Kár érte.

    VálaszTörlés
  2. "De ezek szerint mindent el lehet kefélni..."

    Hát ja. :-///

    Nézd meg, ott a Sleepy Hollow -t is - az 1999-es Tim Burton és Johnny Depp fémjelezte mozi szerintem legalábbis zseniális volt, erre a 2013-as sorozatot meg mintha szándékosan "lebutították" volna egy szimpla _monster of the week_-re.

    Úgy látszik, hogy egy-egy országos adó sorozatát annyira az (amerikai...) átlagnéző érdeklődéséhez akarják lenyomni, hogy az már tökön rúgja a minőséget. De ez senkit nem érdekel, csak az a lényeg, hogy Joe, Bill, vagy mondjuk egy Marshawn Lynch szintű ösztönlény :-) leül egy random rész elé, akkor ne kelljen neki különösebb agyi erőfeszítéseket tenni az összefüggések megértése terén. :-P

    És ami túl agyas, vagy eredeti - az más sok(k)... :-PPP

    Az angyalos-ördögös témákat meg egyszerűen sosem tudják jól interpretálni - számomra pedig teljesen érthetetlen, hogy miért. :-///

    VálaszTörlés
  3. Azért sem érthető a lebutítás, mert rengeteg nagyon jól felépített, jól megírt, a nézőt nem hülyére vevő sorozat lesz hatalmas siker. Pl. ugye a Trónok harca sikere teljesen példátlan. Érthetetlen, milyen logika alapján kell akkor bárgyú monster-of-the-week sablonhoz ragaszkodni, főleg egy olyan esetben, amikor az alapmű (Constantine) ennél sokkal mélyebbre megy, és sokszor egyáltalán nem az áll a középpontban, hogy visszaűzzön valami démoni entitást a pokolba.

    VálaszTörlés