2021. május 8., szombat

Gyorsjelentés...

Hagyjuk, ne is beszéljünk róla… Inkább mondom gyorsan, röviden, tömören.

 

Ржев – Rzhev – Rzsev

 


"A földünket akartad?! Akkor edd meg!!! Egyél!!!"

Véletlenül találtam rá – de egy marha jó film volt. :sör:

A II. világháborúban egy magányos, elgyötört, megtizedelt vöröskatona század véd egy falut Moszkva közelében. Semmi különös, csak egy falu. Mint ezernyi másik, amit a németek lerohantak.

És mégis – egész egyszerűen leesett az állam, olyan döbbenetes pillanatokat tartogatott. :respect:

Olyan érzelmi csúcspontjai voltak, hogy levegőt is elfelejt venni az ember – például a templom pincéjében…

"- Adj nekik nyugodalmat, Uram
- Istenem…
- Istenem…
- Istenem, mennyi gyerek…
- Istenem!"

…vagy amikor a politikai tiszt és az öreg, egy cigaretta papírnak eltett német röplap miatt letartóztatott veterán beszélgetnek…

 

"- Bolond vagy. Nem láttál még rendes életet. Neked átmosták az agyadat. Nem tudod, mi a jó és mi a rossz."

"- A törvény mindenkire vonatkozik! 
- Akkor mondd meg nekem milyen törvény alapján, vonszollak most téged?! Hisz nem kötelességem! Törvény, törvény! A törvényt követve mindannyian a tüzes pokolban fogunk égni. De oda, oda /az égre mutat/... csak Isten kegyelméből kerülhetünk."

A II. világháború egy apró faluban lezajlott, „kis” csatájáról szól a film – mégis hatalmas érzelmi csúcspontokat tartogat. :respect:

 

Love and Monsters

 

Valami jópofa, habkönnyű marhaságot vártam – amit meg is kaptam, de még annál többet is.

Ugyanis a vége felemelő lett, életigenlő, reményt adó: ami végtelenül jól esett a lelkemnek. :respect:

Nekem (sokkal) jobban bejött, mint a „Hang nélkül” vagy a „Madarak a dobozban”

 

Godzilla vs. Kong

 

Azt adta amit ígért + Mechagodzillát…

Egy kis könnyű, délutáni/esti agymosásnak, egy nehéz nap után, teljesen jó választás.

 

Mortal Kombat

 

Mondjuk ettől azért többet vártam volna…

Volt idő felkészülni egy remekebb sztorira az 1995-ös Christopher Lambert fémjelezte Mortal Kombat óta, de… ez nem nagyon jött össze. :-PPP

Nincsenek szabályok, mindenki nagyon erős, de mindenkinek van egy ultimate képessége, ami még erősebbé teszi, de persze azt is lehet überelni egy random összecsapásban.

Eh… többet vártam… sokkal többet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése