2017. július 2., vasárnap

Gospel koncert a veresegyházi Szentlélek-templomban…




Amióta először láttam valamelyik-valamilyen filmben éneklős-táncolós-kórusos afro-amerikai misét – gospelt –, azóta vágyok arra, hogy egy ilyenen részt vehessek.

Ma, ha nem is egy ilyen „teljes” élményben – de egy nagyon-nagy élményben lehetett részem a veresegyházi Szentlélek-templomban.

A „Sing’n Swing’n Sista’s” formáció: Joan Faulkner, Harriet Lewis, Joanne Bell – megmutatták nekünk, milyen „A” gospel. :respect:

Őszintén szólva, én csak leesett állal bámultam: hogy hogyan lehet ennyi energiával, ennyi hittel, ennyi szeretettel, ennyi életörömmel – ennyi emberséggel énekelni, táncolni, létezni, lenni. :leborul:

Éreztetek már valaha is olyat, hogy muszáj felállni a székről és úgy tapsolni?! Lelkesen, örömmel, odaadással, elismeréssel – mert muszáj pont úgy viszonozni az előadóknak, amit tőlük kaptál?!

Én korábban még sosem voltam így – ma délután pedig többször is: és nem érdekelt, hogy mások mit szólnak hozzá. :-)

Harriet Lewis-ba konkrétan csak azért nem szerettem bele, mert Katicámat szeretem és tisztelem, mint a feleségemet – de Harriet… óóó… valami fantasztikusan csodálatos nő. :-)

Nagyon sajnáltam, hogy igazából csak egy dal volt „csak az övé” – mert az teljesen lenyűgözött. :leborul:

Joan Faulkner pedig egyszerre egy fantasztikus díva – és egyszerre egy alázatos kórustag… és egy csodálatos, végtelenül barátságos ember: a koncert végén egyszerűen nem akarta a közönség elengedni – de ő igazából nem is akart elmenni: szereti az embereket. :respect:

Akikről pedig nem szabad hallgatni, ők a zenei kísérők: Csík Gusztáv (zongora) és Dezron Douglas (bőgő) valami egészen nagyszerű zenészek.

Én – ahonnan ültem – Dezront láttam sokkal jobban: és egy élmény volt őt zenélés közben figyelni.

Nevetett, csipkelődött, incselkedett, versenyzett virtuozitásban a zongoristával – de közben nevetett, és elismerően biccentett a másik tudására… és volt, amikor becsukta a szemét, és úgy játszott…

Sosem láttam még közelről afro-amerika jazz-zenészt, de ez valami… feledhetetlen élmény volt. :respect:

Gyakrabban kellene ilyen koncertekre járnom… Feledhetetlen élmény volt. :megarespect:

Végezetül: ilyen volt, amikor 2013-ban Vácon lépett fel a „Sing’n Swing’n Sista’s” – remélem, majd később, valamikor linkelhetek egy dalt a 2017-es veresegyházi koncertről is…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése