2016. augusztus 9., kedd

Lilyhammer s01 & Stranger Things s01 & futottak még…



Mostanában sokkal inkább sorozatozni van kedvem, mint filmezni… Talán a nyár és a dögmeleg miatt, ki tudja… ;-)

Lássuk, mivel is volt dolgom.


Lilyhammer s01


Kerülgettem én ezt régebben, de valahogy mégse vitt rá a lélek – ám most István biztatására, és segítségével belevágtam az első évadba.

És milyen jól tettem! :sör:

Nem egy fergeteges, folyamatosan poénos Two and the Half Man, vagy The Big Bang Theory, hanem kellemes film, aminek minden egyes részében van egy-két olyan helyzet, amin kénytelen vagyok hangosan röhögni. :-DDD

Oké, van ebben is kivétel, de erről majd később.

Kezdem azzal, hogy a főszereplő Steven Van Zandt (Francesco „Frankie, the Fixer” Tagliano) vagy bejön valakinek, vagy nem – ha előbbi, akkor végtelenül élvezetes a sorozat, ha utóbbi, akkor nyilván kevésbé az.


Én eszméletlenül élveztem Steven Van Zandt minden egyes megmozdulását, a görnyedt tartását, a félrefordított fejét, a csípős-éles, burkoltan fenyegető megjegyzéseit, és a gátlástalan magabiztosságát – a juhakolba szorult farkas érzetét keltette. :-DDD

Elsőre azt mondtam rá, hogy a Keresztapából hozza Marlon Brando karikatúráját :-), de az idő elteltével egyre inkább éreztem, hogy szándékosan hoz filmes maffiózó karakter-zsánereket, és magában röhög, amikor az egyértelmű utalásából valaki nem veszi a lapot. :-D

Érzi az ember, hogy nem fél senkitől és semmitől, és minden módszert ismer, és habozás nélkül alkalmaz, amivel a célját elérheti.

És mégis szimpatikus a csávó. :-D

Ahogy bepottyan a mit sem sejtő, ártatlanul naiv lillehammeri milliőbe, rögtön arra gondolnánk, hogy itt aztán kíméletlenül kitapossa magának az utat, ám Frankie új életet akar, és akkor sem tapossa el az útjában állót, hogyha megtehetné – inkább sokkal kifinomultabb eszközöket alkalmaz. :-DDD

Ráadásul teszi mindezt szemtelenül, pimaszan, rámenősen – és mégis szimpatikusan, miközben felkarolja a környezetében lévő… hm… hááát… legalábbis kisstílű, agybeteg szerencsétleneket. :-)))


Steven Van Zandt magabiztosan viszi a vállán a showt :respect: , de azt hiszem, sokkal szegényebb lenne az élményünk, ha nem lenne Trond Fausa (Torgeir Lien megformálója) személyében egy csetlő-botló, jóindulatú, lojális, de agyabeteg támogatottja/csendestársa/alkalmazottja :-) akihez olyan orbitális poénok kapcsolódnak, amiken fuldokolva röhögtem. :-DDDD


Őszintén szólva, számomra mindenki más csak az ő kettőjük showjához járul hozzá (ki pozitív, ki negatív felhanggal…), és voltaképpen teszek rá, hogy ki tűnik fel körülöttük, és mit csinál, amíg ők ketten sziporkáznak. :sör:

De szerencsére bírtam az Arné-t alakító Tommy Karlsen-t, és a Jan-t megformáló Fridtjov Såheim-et is. :sör:


Nem volt rossz a kedves és naiv Sigrid (Marian Saastadt Ottesen) és Torgeir határozottan elmebetegebb bátyja :-D, Roar (Steinar Sagen) sem. :sör:

Ellenben a két helyi rendőr Laila (Anne Krigsvoll) és Geir (Kyrre Hellum) már nálam átestek az „idegesítő hülye”-kategóriába, szóval, tőlük/láttukra mindig húztam az orcámat… :-P


Szerencsére ők sem annyira „rosszak”, hogy meggyilkolják a show-t, csupán nekem nem jöttek be a karaktereik… :-/

A nyolc részes évad szvsz egyszer siklott ki: amikor a készítők a befejező részt szerintem túl komolyra vették, és bár a téma is komoly volt, mégis… a sorozat pont elvesztette akkor azt a könnyedségét, ami addig végig jellemezte: hogy a legnagyobb bajból is ki lehet kerülni egy jó dumával, vagy egy jól sikerült csellel, csapdával, beugratással, zsarolással.

Ennek ellenére imádom ezt a sorozatot, és lelkesen, nagy várakozással csapok bele a második évadba! :sör::thumbsup:

Köszi, István! :sör:


Stranger Things s01


Eszméletlenül vártam ezt a sorozatot, és nagyon szeretni akartam, mégis, az utolsó rész után az szaladt ki a számon:

„Ez egy sz*r horrorfilm volt.” :-((((

Oké, az elkeseredésem nyilván túlzott, és hirtelen felindulásból fakad, de én nem tudok beállni a lelkes, dicsérő kritikák sorába. :-(((

Szerettem volna, ha több a sorozat annál, hogy „a kisvárosban felbukkan egy szörny, és le kell gyakni”, lehet, hogy szeretett volna több lenni – de szerintem ez nem nagyon jött össze… :-///

Talán mindössze David Harbour seriffje emelkedett felül a megszokott kliséken – de rajta kívül ez szerintem senkinek nem sikerült. :-PPP


Most gondolkoztam, hogy írjak-e le még pár negatívumot, de inkább skippelek. :-P

Ha valaki ezt kajálja, hogy „micsoda eredeti, meg unicum, meg hű, meg ha!” akkor tegye – nekem sablonok és klisék halmaza volt, és az pedig kifejezetten idegesít, hogy próbálja magát _misztikusnak/misztikumnak_ eladni, miközben egyértelműen _horror_. :-PPP

És úgy megkérdezném, csak úgy, magamtól, hogy egy Winona Ryder-nek, és egy Matthew Modine-nek biztosan kellettek ezek a szerepek?! Nem voltak ezek számukra… hm… „vállban kissé szűkek”?!?! :-P

És a válaszom az rá, hogy: igen, ezt nagyon benézték a szerepvállalásnál. :-(((( Vagy ennyire kell nekik mostanában a pénz, és akkor befogom. :-///


…és a futottak még…

Vice Principals: két részt szenvedtem belőle végig, de a képem csak az arcidegzsábától rángatózott közben. :-PPP Ennyire kínos, szenvedős, kényelmetlen „humort” még Ricky Gervais sem próbált elsütni… Nagyon vártam: de inkább hagyjuk. :-PPP

The Preacher: ezt három részig bírtam. A remek felütés után önismétlőbe, és gittrágásba fordult az egész, amit még az ír vámpír (az egyetlen érdekes-érdemes karakter) sem bírt elvinni  hátán.
Ugorgyunk… :-PPP

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése