2013. május 7., kedd

Kitsutsuki to Ame – The Woodsman and the Rain & Tower Block



Egy igazán nagyszerű, emlékezetes film és egy határozottan kellemes thriller… :sör: :thumbsup:


Kitsutsuki to Ame – The Woodsman and the Rain


„Ez egy nagyon jó film volt!” – kiáltott fel a végén lelkesen a Kedvesem. :-)

Szóval, ha így nézzük, akkor ez egy „csf”. :-)

De ne nézzük _úgy_. :-) Mert jóval több annál. :respect:

Én rengeteget röhögtem – Kedvesem inkább csak végigmosolyogta… de én mondjuk „vevőbb” vagyok a finom poénokra, a nüansznyi humorcsillámokra. :-D

Ez egy eszméletlenül jó hangulatú, igazán szívderítő film – vérbeli „feelgood”-élmény. :thumbsup:


Komolyan, ilyenkor keseredek el igazán – milyen ökörség már, „elkeseredni”, amikor egy igazán fogamra való alkotást látok… de mindjárt kifejtem, miért.

Elkeseredek, mert újra ráeszmélek: micsoda gyöngyszemek vannak itt elszórva… amik mellett bambán-balgán elsétálunk, mert csak a „nagy amcsi blockbusterek” vonzanak minket, mint a bogarakat a fény… :-/

Mit ne mondjak: 1000%-ig biztos vagyok benne, hogy a „Kitsutsuki to Ame” 100x jobb, mint az „Iron Man 3” – mégis az fog mittoménmennyi bevételt és nézőt hozni, míg ez a japán gyöngyszem szinte észrevétlen marad(t)… :-///

…azt meg ne is ecseteljem, hogy még nekem is, aki konkrétan kerestem, milyen nehéz volt „beszereznem”... :-///

De végül meglett, és ez a fő. :sör:

És eztán lelkesen hirdetni fogom, hogy milyen remek egy alkotás. :respect:

Írta és rendezte: Shûichi Okita. :respect:

A történetről csak pár szó: a favágó Katsuhiko (a nagyszerű Kôji Yakusho formája meg!) három éve özvegyként, egyedül él a fiával, amikor filmesek jelennek meg a falujában, élükön éppen az első moziját író-rendező Koichi-val (Shun Oguri). És milyen film készül éppen? Naná, hogy zombifilm… :-)


A filmesek természetesen és elkerülhetetlenül kapcsolatba kerülnek a falusiakkal, és a csöndes, egyszerű favágó lassan összebarátkozik a zárkózott, zöldfülű rendezővel…
:-) :thumbsup:

Az egyszerű, tiszta lelkű favágót nem lehet nem szeretni – és a fiatal rendező esetlensége és zavarodottsága is szeretetreméltó: kettősük pedig… határozottan jól működik. :-)


Végtelenül kedves-kellemes, nagyszerű karakterszínészeket felvonultató, remek hangulatú, emlékezetes filmélmény. :respect:

Nagyon jó szívvel ajánlom mindenkinek! :sör:


Tower Block


Egy kisköltségvetésű angol thriller – ami szvsz a „The Raid – Redemption” és a „Dredd” főtémájának „követője”, miszerint egy (el)zárt toronyépületből kellene kitörni.

Nekem tetszett: nem vállalt túl sokat, de amit igen, azt korrekten hozta is. :sör:

Remek angol színészek jelennek meg benne: Jack O’Connell (Skins), Ralph Brown (The Boat That Rocked), Russel Tovey (Being Human), Christopher Fulford (Whitechapel). :sör:

És a sztori is kellemesen alakul, ahogy a sarokba szorítottak megpróbálnak kijutni a magára hagyott toronyházból – a kíméletlen, mindent gondosan előre kitervelő orvlövész elől…


Még egyszer mondom: nekem határozottan bejött – de én köztudottan elfogult vagyok az angol filmekkel. (Is.) :-)

Nyugodtan bevállalhatjátok, szvsz.

(Persze, ha választani kell, akkor inkább a „Kitsutsuki to Ame” az, amire biztatnálak Benneteket… :-) )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése